Első pillantás az új Golf R-re

Nyilvános premier a világpremiert követően: az új Golf a hagyományos ausztriai jégversenyen mutatkozik be
Múlt, jelen és jövő – a Volkswagen R sportos Golf modelleket mutat be, köztük a jövőbeli Golf R-t
A motorsport legendája, Hans-Joachim Stuck és a hatszoros rallycross világbajnok, Johan Kristoffersson jégen és havon driftel

A Volkswagen nagyon sportosan és látványosan kezdte a Golf jubileumi évét a Zell am See-i (Ausztria) Ice Race-en. Az idén 50. születésnapja alkalmából induló új Golf nyilvános premierje a hagyományos motorsport eseményen volt jégen-havason. A Volkswagen az első benyomást is nyújtotta legsportosabb modelljéről: a Golf R – álcázott, összkerékhajtással és összetéveszthetetlenül R-rel. A jövő zászlóshajója, a Golf modell 2024 közepén ünnepli világpremierjét.

A hagyományos Ice Race ideális hely volt a sportos Golf változatok múltjának, jelenének és jövőjének megünneplésére. Látványos, kicsit vad, de teljesen földhözragadt pálya a jégen-havas pálya lett a nagyszínpad. A versenylegenda, Hans-Joachim Stuck és a hatszoros ralicross világbajnok, Johan Kristoffersson igazi stílusban mutatta be a különböző Volkswagen járműveket a határokon hajtva. Az autók között volt a Golf I GTI, amely 1975-ben ünnepelte a premierjét, és a 2002-es Golf IV R32, amely az R márka logóját viselő teljesítményváltozatok előfutára. A Volkswagen további történelmi kiállítási járműveket is bemutatott: a Golf I GTI egy rally változatát és a Golf II két rally változatát.

Reinhold Ivenz, a Volkswagen R vezetője szerint „A Volkswagen R a Volkswagen prémium teljesítményű márkája, és több mint 20 éve képviseli a sportosságot és a dinamikus teljesítményt. Itt az Ice Race-en a múlt találkozik a jövővel. Alig várjuk, hogy a még ide álcázott Golf R idén nyáron megünnepelje a premierjét.”

Új Golf akcióban

Az új Golf négy változatban volt látható Zell am See-ben – nem csak kiállításként, hanem működés közben is. A Golf R mellett a Golf GTI, a Golf eHybrid és a Golf GTE tette teljessé a sort.

Hans-Joachim Stuck azt mondja: „A jégverseny igazi látványosság. Más versenyzők ilyen körülmények között hóláncot húznának fel, de nekünk, versenyzőknek ekkor kezdődik igazán a szórakozás.” Stuck kétszeres Le Mans-győztes, korábbi Forma-1-es és sportautó-pilóta, valamint német túraautó-bajnok. „Az Ice Race-en igazi motorsport-rajongókkal találkozhatsz, és sok olyan emberrel is, akik egyébként alig érintkeznek a motorsporttal – de nagy lelkesedéssel térnek haza érte” – mondja Stuck.

Johan Kristoffersson így nyilatkozott: „Imádok egy erős összkerékhajtású autót vezetni jégen és havon – különösen, ha R modellről van szó.” A svéd hat ralicross világbajnoki címéből ötöt megnyert a Volkswagennel. Elárulta: „Nagyon szórakoztató volt először ülni a vadonatúj Golfban. Csak azt tudom mondani, hogy bár a Golf R-t még nem mutatták be, egy igazi sportautó rejtőzik az álcázás alatt, amelyet az R márka rajongói már nagyon várhatnak.”

A Jégversenyről

Az Ice Race hosszú múltra tekinthet vissza, amely a sífutással kezdődött, egy merész szabadidős tevékenységgel, amelyet az északi és alpesi gazdák űznek, és engedték, hogy lovak húzzák át őket a jégen a sílécen. A sífutás sport lett, de egyben merészebb és látványosabb is: motorok és autók váltották fel a lovakat. 1937-ben először készítettek erre tanfolyamot Zell am See-ben; az esemény 1952-től ismét megrendezésre került, és 1974-ig rendszeres motorsport látványosság lett. Jelenlegi formájában az Ice Race már a második megújulás: 1974 óta először 2019-ben rendezték meg. 2024-ben a negyedik alkalommal. A kortárs Ice Race nem csak a hagyományos sífutást, hanem látványos versenyautókat és sorozatgyártású járműveket is bemutatott jégen és havon.

A Volkswagen R-ről

A Volkswagen R a Volkswagen prémium teljesítményű márkája, és a termékpalettát kiegészítő legsportosabb járművekért felelős. A vásárlók jelenleg öt teljesítménynövelt és továbbfejlesztett sorozatgyártású jármű közül választhatnak – a rendkívül dinamikus Golf R-től a márka csúcsmodelljéig, a Touareg R eHybridig. A több mint 35 000 legyártott járművel 2023 rekordév volt a Volkswagen R számára. 2002 óta összesen több mint 300 000 R modellt szállítottak le. A Volkswagen R most újjáalakul a jövő felé. A négy pilléren – a teljesítményen, a dizájnon, az innováción és a minőségen – alapuló portfólió fokozatosan áttér a teljesen elektromos R modellekre 2030-ra.