• Egyéb

Elsőre a tervek szerint! Pole pozíciót szerzett a Toyota Le Mans-ban

A remek szerdai időmérőt követően az aznapi időket is megdöntve csütörtökön is remekelt a Toyota versenyistállója Le Mansban: a FIA Hosszútávú Világbajnokságnak (WEC) a Circuit de la Sarthe pályán csütörtök este tartott időmérő edzésén a TOYOTA GAZOO Racing pole pozíciót szerzett a Le Mans-i 24 órás futámán rajtjához.

Kazuki Nakajima pályafutása során a második alkalommal rajtolhat pole pozícióból Le Mans-ban, miután a Sébastien Buemivel és Fernando Alonsóval közösen vezetett 8-as rajtszámú Toyota versenygép, a TS050 HYBRID volánja mögött 3 perc 15,377 mp köridőt teljesített a harmadik időmérő elején. Szombaton mindkét TOYOTA a mezőny elejéről rajtol: Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López TS050 HYBRID-je a második helyet szerezte meg a rajtnál, hála a Kamui által az első időmérőn elért legjobb köridőnek.

Az időmérő edzéseken elért tökéletes eredmény egy extra világbajnoki pontot hozott a csapatnak, de ettől függetlenül a csapat végig az egyenletes, megbízható teljesítményre törekedett, miközben a TOYOTA felkészült arra, hogy győzelemmel zárja immár huszadik Le Mans-i szereplését. A rajtrácson elfoglalt helyet a három kétórás időmérő edzésen elért legjobb időeredmények alapján jelölik ki, de a szerdai eredményeken már nem lehetett javítani a második időmérő során. A két vörös zászlónak köszönhetően viszonylag eseménytelen volt az edzés, és egy LMP2-es baleset miatt 24 perccel korábban le is fújták azt. Ám a harmadik időmérő másként alakult. Mindkét TS050 HYBRID az első pillanattól a pole pozícióért harcolt. Kazuki hibátlan körével jelentősen javult a pole pozíciót jelentő köridő, ami egyben új rekordot is jelent az átépített, 13.626 méteres pályán, amin idén először rendeztek versenyt.

A pályán futó 60 autó mellett a forgalom mindig szerepet játszik az időmérő eredmények alakulásában, és ez most nem alakult jól Kamui számára, aki nem tudott javítani a szerdán elért idején. Az edzés végéig mindkét autó legénysége a felkészülésre koncentrált, és a fél tizenegykor kezdődő zápornak köszönhetően a nedves pályáról is sikerült tapasztalatot gyűjteniük. Ez fontos adatokat biztosított a versenyhez, de egyben azt is jelentette, hogy már jóval éjfél előtt gyakorlatilag véget ért a rajtpozíciókért zajló versengés. Pénteken nem használják a pályát, de ez nem jelent szabadnapot a csapat számára. Miközben a szerelők keményen dolgoznak a két autó felkészítésén, a pilóták a 250 000 rajongóval találkoznak a városközpontban sorra kerülő, egyedülálló parádé keretében.

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Gratulálok Kazukinak és a 8-as autó legénységének a pole pozícióhoz. Elégedett vagyok mindenkivel a csapatban, de az igazi feladat még hátravan. Arra koncentráltunk, hogy erős autónk legyen a versenyre, és elégedett vagyok azzal a munkával, amit idáig elvégeztünk. Tapasztalatból tudjuk, hogy Le Mans egy nehéz futam, de készen állok rá.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Nagyszerű dolog, hogy a TOYOTA az első sorból rajtolhat Le Mans-ban. Gratulálok Kazukinak; nagyon jó kört futott. Úgy gondolom, hogy a csapatban mindenki – a mérnökök, a szerelők, és a pilóták – jó munkát végeztek, és erős autót készítettek fel, ami problémamentesen működött. Ezen a héten már sok kört teljesítettünk, és úgy gondolom, jó pozícióban várjuk a futamot.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Gratulálok a csapatnak az időmérőn elért eredményhez, és Kazukinak a pole pozícióhoz. Mindenki nagyon keményen dolgozott azon, hogy felkészüljünk Le Mans-ra, és már megtettünk egy kis lépést, de a munka java még hátravan. Úgy gondolom, hogy az autónk jól teljesít majd a versenykörülmények között. Már nagyon várom a futamot. Mint mindig, most is kemény verseny lesz, ahol sok minden megtörténhet.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID): „Remek érzés, hogy pole pozícióból rajtolunk. Nagyon elégedett vagyok a csapattal. Kazuki nagyszerű kört futott, amihez gratulálok neki – és mindenki másnak is a kettős győzelemhez az időmérőn. Még sok munka vár ránk ahhoz, hogy elérjük célunkat a versenyen. Élvezzük ki ezt a pillanatot, de a futam az igazán fontos dolog. Egész évben erre készültünk, és most tudjuk, mit kell tennünk.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID): „Nagyon hajtottam, és hibátlanra sikerült a kör, jó lett a köridő, szóval örülök. Jó állapotban volt a pálya, sokkal jobban, mint tegnap, amikor nem éreztem annyira magabiztosnak magam. Azt hiszem, sikerült egy nagyon jó egyensúlyt találnunk a versenyre, ezért elégedett vagyok mindazzal, amit idáig elvégeztünk. Lehet, hogy az időmérő nem több, mint az egész hétvége egy százaléka, de ez a pole pozíció szép eredmény a csapat számára. Ugyanakkor mindannyian tudjuk, hogy nagyon hosszú lesz a verseny, és nagyon nehéz is.”

Fernando Alonso (88. rajtszámú TS050 HYBRID): „Egyértelműen boldog vagyok. Tudjuk, hogy az időmérő nem igazán fontos egy 24 órás versenyen, de örülök, hogy a TOYOTA a két első helyről rajtol majd. Kazuki nagyon jó kört ment. Nagyon örülök, hogy sikerült pole pozícióba juttatnia az autót. Ezt akartuk elérni. De még semmi sincs a zsebünkben, ez még csak a futam előtti felkészülés volt. Hosszú 24 óra vár ránk, de idáig zökkenőmentes volt a felkészülés, és semmi gond sem volt az autóval. Készen állunk.”

Összesített időmérő eredmények:

1. #8 TOYOTA GAZOO Racing

3 perc 15,377 mp.

2. #7 TOYOTA GAZOO Racing

+ 2,00 mp.

3. #1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna)

+ 4,072 mp.

4. #17 SMP (Sarrazin/Orudzhev/Isaakyan)

+ 4,106 mp.

5. #3 Rebellion (Beche/Laurent/Menezes)

+ 4,568 mp.

6. #10 Dragonspeed (Hedman/Henley/van der Zande)

+ 5,733 mp.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/06/15/elszantak/