Emberi jellegű beszélgetések a Mercedes-Benzben
- Az AI-vel továbbfejlesztett MBUX Voice Assistant pontos és naprakész válaszokat kínál számos kérdésre
- A legújabb ChatGPT technológia válaszokat ad a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatás és a Microsoft Bing internetes keresési adatai révén
- Zökkenőmentes interakció a párbeszéd előzményeivel, lehetővé téve a nyomon követési kérdéseket és a folyamatos kommunikációt
- Ingyenes frissítés több mint három millió járműre ma
A Mercedes ‑ Benz tovább kiaknázza a mesterséges intelligencia (AI) erejét, hogy kibővítse MBUX Voice Assistant képességeit egy új általános tudásfunkcióval.[1]. Az AI használatával a ‑ -et a ‑ -ig frissítheti a tudásalapú kérdésekre adott válaszokat a Microsoft Bing-keresés kezdeményezésével. Ezután természetes nyelvi válaszokat hoz létre a ChatGPT használatával a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül. Tavaly a Mercedes ‑ Benz volt az első autógyártók, akik bevezették a ChatGPT-t amerikai béta programként, és most először hozza ezt a funkciót sorozatgyártású járművekbe.
Az autó ezen funkciójával a felhasználók mindenféle általános tudással kapcsolatos kérdést feltehetnek – a popkultúrától a földrajzig, a tudományig, az egészségig és a történelemig –, és szabadon beszélgethetnek a választott témáról, hogy további információkat szerezzenek. Az intelligens rendszer szintén ‘környezettudatos ’. Ez azt jelenti, hogy válaszolhat a kiegészítő információk nyomon követési igényeire, még akkor is, ha a felszólaló homályos szavakat használ. Például a kérdés lehet: “Hány Grammy-díjat nyert egy művész? ” A válasz megérkezése után a felhasználó hozzáadhatja: “Mikor volt az első? ” és a rendszer helyesen reagálna, mivel már megérti a hátteret. Az ügyfelek továbbra is használhatják az MBUX Voice Assistant alkalmazást olyan kérdések feltevésére, amelyek sok mindennapi témát lefednek, például az időjárást, a részvényeket és a részvényeket, a hírjelentéseket és a sport eredményeit.
“Az AI-vezérelt tudásfunkció hozzáadásával az MBUX Voice Assistant-hez még könnyebbé teszjük az ügyfelek számára, hogy szórakoztató és kifizetődő módon csatlakozzanak járműveikhez. Egyedülálló AI szoftverünk zökkenőmentesen működik együtt a ChatGPT-vel és a Bing-rel a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül, hogy olyan információkat szolgáltasson, mint még soha. Ez egy újabb bizonyíték a hiper-személyre szabott autós felhasználói élmény felé vezető úton. ”
Markus Schäfer, a Mercedes ‑ Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai igazgató, fejlesztés és beszerzés
A felhasználók zökkenőmentes élményt élveznek, mivel az új funkció közvetlenül integrálva van az MBUX Voice Assistantbe. Csakúgy, mint korábban, az utasok aktiválhatják az asszisztenst, mondván: “Hé Mercedes ”. Ez megkönnyíti a használatot, és biztonságos vezetési élményt is teremt, mivel a beszélgetés ezután teljesen kihangosító. Alternatív megoldásként megnyomhatják a kormánykerék beszédgombját az asszisztens aktiválásához. A funkcionalitás maximalizálása érdekében a beszélgetési előzményeket legfeljebb egy órán keresztül tárolják, lehetővé téve a felhasználó számára, hogy nyomon követési kérdéseket tegyen fel. A mai naptól kezdve az új funkció ingyenesen frissíthető több mint három millió járműre az MBUX infotainment rendszerrel[2]. Kezdetben három nyelven kínálják: német, brit angol és amerikai angol. Más piacok felhasználói megváltoztathatják a rendszer nyelvét, hogy kipróbálhassák a funkciót.
A kifinomult AI mindenkor biztosítja az adatvédelmet
Ezzel az új funkcióval a Mercedes ‑ Benz kihasználja az Azure OpenAI Service vezető generációs AI modelljeinek erejét, amelyet az Azure felhőplatform vállalati szintű biztonsági, adatvédelmi és megbízhatósági képességei támogatnak. A Mercedes ‑ Benz teljes ellenőrzést gyakorol a háttérben lévő informatikai folyamatok felett. Az összes összegyűjtött hangparancs-adatot a Mercedes ‑ Benz Intelligent Cloud tárolja, ahol anonimizálják és elemzik.
A mérgező, káros, illegális és ellentmondásos tartalmakhoz való hozzáférés kockázatának csökkentése érdekében a Mercedes ‑ Benz kockázatértékelési eszközt hajtott végre a rendszerválaszok értékelésére és a káros válaszok lehetőségének csökkentésére szolgáló bevált gyakorlatok azonosítására.
[1] Adatkapcsolat szükséges
[2] 1st MBUX (NTG6) generáció az E.800, 2 szoftververzióbólnd MBUX (NTG7) generáció, 3rd MBUX generáció.