EV6 – Energia visszatáplálás


Nagyobb hatásfok, hosszabb hatótáv

Az EV6 energia-visszanyerő rendszerei a hatótávolság növelését szolgálják. Ilyen a hőszivattyú is, ami az autó hűtőrendszerének veszteséghőjét hasznosítja, így az EV6 akár mínusz 7 fokos hőmérsékleten is képes elérni a +25 fokon elérhető hatótávolság 80 százalékát.

Hasonlóképpen a hatótávolság növelését szolgálja a Kia regeneratív fékrendszerének legújabb változata, amelynek erőssége a kormány mögötti léptetőfülekkel szabályozható. A vezető – levéve jobb lábát a gázpedálról – hat fokozatban szabályozhatja a motorfék erősségét, és vele az ilyenkor generátorként az akkumulátort töltő villanymotor(ok) töltésének mértékét.

A hat fokozat: 0-tól 3-ig, ‘i-PEDAL’, vagy ‘auto’ mód. i-PEDAL állásban a leghatékonyabb a visszatáplálás, és az autó “egypedálos” módon is vezethető, azaz ilyenkor pusztán a gázpedál elengedésével, a fékpedál lenyomása nélkül is teljesen a megállásig lassítható az EV6.

Technológia

Új elektromosautós konnektivitási és infotainment eszközök Az EV6 egy sor új fedélzeti biztonsági, kényelmi és infotainment technológiát is felvonultat a még biztonságosabb és stresszmentesebb autózás érdekében.

Az infotainment rendszer két vékony, ívelt panelt alkotó, szemkímélő fénykibocsátású képernyője 12 colos. A vezető előtti kijelzőt és a középkonzoli képernyőt közös üveglap fedi.

A kormány mögötti felületen a menetadatok, a középkonzoli részen pedig az infotainment információi jelennek meg.

Az EV6 kiterjesztett valóság alapú head-up kijelzője a szélvédő alsó részére, éppen a vezető látómezejébe vetíti a legfontosabb menetadatokat. A kijelző a szokásos információkon kívül a biztonsági rendszerek figyelmeztetéseit és a navigáció adatait is megjeleníti.

A rendelhető 14 hangszórós Meridian® audiorendszer különleges, körülölelő és mély hangélményt kínál, és a brit audio márka több egyedi digitális jelformáló rendszerét is felvonultatja. A Meridian és a Kia mérnökeinek együttműködéséből természetes és élettel teli hangzás született.

A hangszórórendszert aktív hangtervezés funkcióval is ellátták (Active Sound Design, ASD), ez az új rendszer az autó sebességével arányos akusztikus visszajelzéseket szolgáltat a vezetőnek, hangzása a középkonzoli képernyőn keresztül szabályozható.

Kényelem és biztonság
Fejlett vezetéstámogató rendszer, távirányítós parkolással

Az EV6 élvonalbeli biztonsági és kényelmi funkciókat kínál, mindezeket a Kia fejlett vezetéstámogató rendszer (ADAS) fogja össze. A cél a veszélyek lehető leghatékonyabb kiszűrése, a közlekedés okozta feszültségek csökkentése, és az utasok, valamint a többi közlekedő biztonságának növelése.

A Biztonságoskiszállás-segéd (Safe Exit Assist, SEA) figyelmeztet a hátulról érkező járművekre kiszálláskor. Az SEA vészhelyzetben a hátsó gyermekzárak aktiválásával is fokozza a biztonságot.

A menet közben is bármikor ki-bekapcsolható sávkövető rendszer (Lane Following Assist, LFA) segít az autót a sáv közepén tartani.

Az autópályán vezetést támogató asszisztens (Highway Driving Assist 2, HDA 2) legújabb generációja autópályán segít a biztonságos követési távolság betartásában és a forgalmi sáv közepén tartja az autót a kanyarokban is. Ha a párhuzamos sávok egyikében haladó autó túl közel kerülne, a rendszer a kormányzásba is beavatkozva segít elkerülni az ütközést. A HAD 2 az előzésben is segít: elég, ha a vezető a kormányon tartja a kezét és indexel, az autó a környező forgalmat felmérve máris magától sávot vált. A távirányítós parkolóasszisztenssel (Remote Smart Parking Assist, RSPA) a vezető külső irányításával az EV6 önálló ki- és beparkolásokra is képes.