Ennek a tíz modellnek van idén jeles évfordulója
2023-ban ünnepelt egy nagy születésnapot? A világ egyik legkedveltebb autója és márkája, köztük a Honda, a Lamborghini, a Corvette és a Porsche 911.
Néhány autó, amelyet bemutattunk, már régen kikerült a gyártásból, de a nevek többsége még mindig életben van és 60 vagy 70 év után rúg a reflektorfényben, ami némi eredmény. Ön szerint hány fog tartani egy újabb évtizedben?
1. Chevrolet Corvette – 70 év
Rúgjuk le a dolgokat egy naggyal, a Chevrolet Corvette-é a 70. évforduló. Igaz azt mondani, hogy a Corvette nem indult el a legjobban. A GM közel állt ahhoz, hogy az egész projektet a korai években irányítsa, mégis 2023-ban a most középmotoros Corvette vitathatatlanul a legjobb formája, valaha (, ha nem valójában a legjobb alakú Corvette, valaha ). Az alapkocsi iránti kereslet továbbra is hatalmas, a Z06 valódi szuperautó-gyilkos, és még sok más várható, beleértve a hibrideket, az EV-t és állítólag a kereszteződést.
2. Porsche 911 – 60 év
A Porsche 911 hivatalosan csak 1965-ben került forgalomba, de az autó globálisan debütált a 1963 mint 901. A név Peugeot ragaszkodása után megváltozhatott, de még 60 évvel később a sziluett szinte pontosan ugyanaz. És természetesen a motor még mindig ki van húzva a hátsó tengelyen, bár a mai 380 lóerős ( 385 PS ) belépő szintű Carrera majdnem háromszor annyira morog, mint a 128 lóerős ( 130 PS ) 2,0 literes eredeti.
3. Honda – 60 év
Honda alakult 1946-ban, de 1963-ig nem gyártotta első autóját. És ez csak egy apró T360 kisteherautó volt, amelyet úgy építettek, hogy megfeleljen a japán kei mikroautókra vonatkozó előírásoknak – nem pontosan a világ uralmának hordozója. 1990-re azonban a Honda Accord lenne a legkelendőbb autó Amerikában, és 2021-ben a CR-V volt a világ harmadik legkelendőbb autója, közel 900 000 eladást tett ki.
4. Lamborghini – 60 év
Ésszerűen azzal érvelhet, hogy Lamborghini, amint tudjuk, csak a teljesen öltözöttig született közepes motorral ellátott Miura alváz először a 1966-os genfi autókiállításon mutatták be a világnak, de maga a cég 1963-ban nyúlik vissza, és az első motorral ellátott 350 GTV prototípus. A GTV nem tette lehetővé a gyártást, de a – motor egy 3,5 literes V12-es motor, bankonként két felső bütyökkel a Ferrari egyik – -jéhez, és Lamborghini azóta tövis volt Maranello oldalán.
5. Caterham – 50 év
A hét sportkocsi 2017-ben ünnepelte 60. születésnapját, de ebben az évben a fél évszázadot jelöli mint a Caterham hét. Colin Chapman 1973-ban eladta a jogokat Caterhamnek, amikor a Lotus felsõ piacát akarta venni, sőt még meglepődne, hogy látja, mennyire releváns és kívánatos marad ma Caterham ápolásának és az eredeti formatervezés megfelelőségének köszönhetően.
6. Chrysler Minivans – 40 év
A mai SUV-megszállott korban könnyű elfelejteni, hogy egy hatalmas üzlet minibusza – volt, különösen a Chryslers, amely elősegítette az őrület elindítását. A Voyager volt Plymouth verziója az úttörő Chrysler S sorozatú kisbuszról, amely 1983 végén indult, és míg a Plymouth név több mint 20 évvel ezelőtt meghalt, a Voyager jelvény és a Chrysler kisbusz továbbra is erős. Ma megy a Chrysler márkájú kisbusz a Pacifica név szerint, de a flotta ügyfelei Voyagerként értékesítik az alapváltozatot.
7. Aston Martin DB5 – 60 év
A DB5 csak néhány évig volt gyártásban az 1963-as bevezetése után, és valójában nem különbözött nagyban a DB4 V sorozattól, a fő frissítés egy egyenes hat, 3,7-ről 4,0-literre bővítve. De társulásának köszönhetően ilyen ikon lett a James Bond franchise-val hogy csak tudja, hogy az Aston ebben az évben saját 60. évfordulójának ünnepeit tervezi.
8. Cadillac Escalade – 25 év
Az alapvető Escalade 2023-ban eléri a negyed századot. Szüksége van egy luxus riválisra az új Lincoln Navigator számára, és a GM rúzsot tett a GMC Yukon Denali-ra, és 25 évvel később a jelenlegi teherautó továbbra is megosztja a testén lévő DNS-ét a Yukon és Chevy Tahoe / Suburban-jával. És ezek a járművek ugyanazon a GMT1XX platformon alapulnak, amelyet a Chevy Silverado alatt találtak, amely szintén idén 25 éves.
9. Audi TT – 25 év
A TT hozza ki a legtöbbet a születésnapból, mert ez lesz az utolsó. Az Audi stílusos kupéját és kabrióját EV-vel cseréli, bár az új “ emotive modell ” legalább ugyanabban az árkategóriában lesz, biztosítja a cég. De csodálkozunk, ha az új autó olyan frissnek tűnik, mint az eredeti TT 25 éves korában.
10. Ford Mustang II – 50 év
A Mustang II iránti szeretet 1973 őszén került bevezetésre, csak két hónappal az első olajválság előtt. Nem csoda, hogy a drasztikusan leépített póni autó eladása majdnem megháromszorozódott, 386 000-re, annak ellenére, hogy az autó kifejezetten nem teljesítette a – teljesítményt, az első évben nem lehetett megrendelni a V8-mal, és még a képen látható 5,0 literes ’ 78 King Cobra sem tudott 139 lóerőnél többet összegyűjteni ( 141 PS ).
carscoops