Ennek az Art Deco remekműnek az volt a célja, hogy visszahozza a Peugeot dicsőségének napjait

Nehéz elképzelni, de az 1930-as években a Peugeot már belefáradt abba, hogy normál autókat gyártson a tömegpiaci közönség számára, és vissza akart térni a versenysikerek korai napjaihoz. A Pourout 1938-as Peugeot 402 Darl’mat Special Coupéja ennek a korai nosztalgiának az eredménye.

Hallgass exkluzív podcasokat IDE,vagy IDE, illetve IDE kattintva!

Ahogy a név is sugallja, az autót Emile Darl’mat szerelte össze, aki a két világháború közötti időszakban sikeres kereskedőként és versenyautóként nőtt fel. A ’30-as években eredményei felkeltették a Peugeot figyelmét, amely 1936-ban kezdte el szállítani számára a 302-es alvázat.

1937-ben beneveztek a Le Mans-i 24 órás versenyre, ahol a 7., 8. és 10. helyen végeztek, amivel mindenki elégedett volt a debütáló kampány miatt. A következő évben a Darl’mat megkapta a Peugeot 402-es alvázának legújabb verzióját, amely könnyebb, valamint hosszabb és szélesebb volt, mint a 302-es alváz.

Az autók zárt és nyitott karosszériát is kaptak, amelyeket Marcel Pourtout karosszériaépítő és vezető stylistja, Georges Paulin írt. A 2,0 literes motort eközben Victor Derbuell töltötte fel.

A csapat újabb három példával kampányolt az 1938-as Le Mans-i 24 órás futam során, és a Charles de Cortanze és Marcel Contet vezette roadster az első helyen végzett a 2,0 literes osztályban és az ötödik helyen végzett összetettben.

Ezt a példát, egy kupét Alfred Giauque-nak, a Peugeot mechanikai tanulmányokért felelős igazgatójának kapta karácsonyi ajándékként, aki támogatta Darl’mat Le Mans-i erőfeszítéseit. Giauque kedvenc karosszériája, az autó eredetileg francia bézs és fekete színben készült, és a francia Curves két háború közötti formatervezési irányzat lenyűgöző példája.

A feltételezések szerint Darl’mat összesen 150 ilyen aerodinamikus Peugeot-t épített, amelyek közül mindössze 20 volt kupé, és a kutatások szerint csak hat készült a könnyű 402-es alvázon. A közbeeső években vélhetően mindössze hárman maradtak életben, így ez egy nagyon ritka autó.

A 2002-ben elvégzett átfogó helyreállítást és néhány évvel később az RM Auto Restoration által tovább csiszolt autót állítólag nagyon jól mutat, és készen áll a világ gyepére. Az RM Sotheby’s Monterey-i kiárusításán augusztus 19-én, pénteken kínálták eladásra, és a becslések szerint a kalapács ára 1,1 és 1,5 millió dollár közé eshet.

https://tesztalelkemindennek.hu/tesztelj-a-hungarian-police-rallye-team-csapataval/