Ennyivel nőhet a fogyasztás kerékpárszállításnál

A kerékpárral gyakran az a baj, hogy nem ott van, ahol használni akarjuk. Környezetváltozás a hosszú hétvégén? Nyaralás? Hát persze, hogy szükség lenne a kerékpárra, csakhogy valahogy el is kell juttatni oda. Ez pedig pénzbe kerül, de nem mindegy, hogy mennyibe.

Mivel viszonylag kevesen szeretik teljesen szétszedni a bringákat, hogy a kocsiban elférjenek a család mellett, marad a tetőre, vagy az autó hátuljára szerelhető megoldás. A hosszú útra indulók általában az előbbit szeretik, mert sokkal stabilabban rögzíthetők a kerékpárok, bár nem mindenki kedveli azt a mutatványt, amikor egy SUV tetőcsomagtartójára kell felemelni a kerékpárokat. Igaz, ebben az esetben nem fordulhat elő, hogy a szerkezet nyomot hagy a karosszérián, mint az autó hátuljára függeszthető kerékpártartóknál megtörténhet. A biciklik tetőn való szállításának ugyanakkor két hátránya is van.

bicaj_a1_sportback_m.jpg

Egyrészt a kocsi vezetőjének nem szabad elfelejtenie, mi van a feje fölött. Nemcsak az oldalszél-érzékenység miatt, hanem azért is, mert előfordult már, hogy a feledékeny autós behajtott egy parkolóházba, a következő percben pedig már szedhette is össze a bringa maradványait.

bicaj2_m.jpg

Másrészt a tetőcsomagtartó jelentősen megnöveli az autó fogyasztását. A Consumer Reports meg is mérte a különbséget a két változat között. Az senkit se döbbentsen meg, hogy a mérés szerint egy szedán fogyasztása 28 százalékkal nőhet, ha két kerékpár van a tetején, míg egy SUV esetén csak 19 százalékról beszélhetünk. Ennek az az oka, hogy egy szedán légellenállása alapból sokkal kisebb, mint a SUV-é, így a légellenállás növekedésének jelentősebb lesz a fogyasztásra gyakorolt hatása. Ugyanez érvényesült, amikor csupán az üres kerékpártartóval mérték a kétféle autótípus fogyasztását.

bicaj5_m.jpg

Ennyivel nőhet a fogyasztás a bicikli miatt

SUV

Biciklitartó a tetőn

Két bicajjal 19 %   Bicaj nélkül 5 %

Biciklitartó hátul

Két bicajjal 12 %   Bicaj nélkül 2 %

Szedán

Biciklitartó a tetőn

Két bicajjal 28 %   Bicaj nélkül 11 %

Biciklitartó hátul

Két bicajjal 25 %   Bicaj nélkül 3 %

dasblog.hu