„Enyhén” Defender-koppintás lett a BAIC Stone 01

A Stone első sorozatgyártású modellje, amelyet az év vége előtt mutatnak be Kínában, erős Land Rover jegyeket hordoz.

Ha azt gondolta, hogy a BYD YangWang U8-a a kínai Land Rover Defender volt, gondolja át újra, mert van még alkalmasabb versenyző erre a címre. A BAIC Stone 01 egy villamosított SUV, és a brit terepjáró kirívó másolata, amely a folyamat során a Range Roverre emlékeztet.

A Stone 01 megjelent a kínai kormány honlapján, bemutatva a JLR által ihletett stílust, és felfedve a legtöbb specifikációt. A nagy SUV 5050 mm hosszú, 1869 mm széles és 1980 mm magas, míg van egy ennél is hosszabb, 5295 mm-es változat. Ezek a számok a Defender 110 és 130 közé helyezik a lábnyomot tekintve, és bőséges, 3010 mm (118,5 hüvelyk) hosszú tengelytávja van.

Még a stílus részletei is a Land Rover Defenderre emlékeztetnekA Stone 01 szégyentelenül a Defender stílusát másolja, az arányokat, a felületet, és a stílusjegyeket illetően.
A profil a kerékívek, az ajtókilincsek és az egyenes karaktervonal miatt közel azonosnak tűnik, a fekete oszlopok és a tető pedig még jobban hasonlít egy Land Rover termékhez. Elöl a dobozos hűtőrácsot Y-alakú fényszórók szegélyezik, amelyek Range Rover hangulatot keltenek, míg a függőleges hátsó részen oldalsó csuklós csomagtérajtó található pótkerék-burkolattal.

A belső térről még nem láthatunk fotókat, de a dokumentumokból kiderül, hogy a SUV hat- és hétüléses változatban érkezik, háromsoros konfigurációval. A külsőre szerelt lidar érzékelők arra utalnak, hogy a berendezés rengeteg ADAS-t tartalmaz majd.
A konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc egy turbófeltöltésű, 1,5 literes motorból, kettős villanymotorból és a CATL-től származó háromkomponensű lítium-ion akkumulátorcsomagból áll. A benzinmotor teljesítménye 150 LE (112 kW / 152 LE), de csak generátorként működik az első és a hátsó villanymotorral – amelyek 201 LE (150 kW / 204 LE), illetve 268 LE (200 kW / 272 LE) teljesítményt nyújtanak. felelős a kerekek mozgatásáért.