Az eredeti 1966-os Le Mans-Racer Ford GT40 MkII készen áll

  • Ez a történelmi 1966-os Ford GT40 MkII debütált a Sebring 12 órás versenyén.
  • Ugyanebben az évben a Le Mans 24 órás versenyén is versenyzett, de 12 kör után kellett visszavonulnia.
  • Az Indianapolis Motor Speedway Múzeuma évtizedek óta otthont ad az autónak.

Sokat vásárolhat $11 millióért. Kihúzhat egy ilyen készpénzt egy magánrepülőgépre, egy kúria vagy kettőre Bugatti Tourbillons és még mindig van pénze hátra. A klasszikus versenyautók szállítói számára azonban $11 millióra lehet szükség az 1966-os kulcsok megszerzéséhez. Ford GT40 Mk II, az épített nyolc példa egyike.

Ez a GT40 MkII a P / 1032 alvázszám, és eredetileg 1965 végén szállították a Shelby American-hez festetlen alvázként, amelyet később versenyre készítettek. A középmotoros halo autó motorportja debütált az 1966-os 12 órás Sebringben, Walt Hansgen és Mark Donohue mellett a kormány mögött. A negyedik lett a versenyen, és harcoltak a többi GT40, öt Ferraris és 10 Porsches erős mezőjével. 12 órás verseny után a P / 1032 harmadában átlépte a célvonalat, de 2-re emeltéknd Dan Gurney kizárása után.

Ugyanebben az évben a GT40 egyike volt annak a nyolcnak, aki belépett az 1966-os Le Mans 24 órás órájába. Mark Donohue és Paul Hawkins kísérletével 11-től kezdte meg a versenytth de sajnos átadási problémák miatt kellett nyugdíjba vonulni. Az autót ezután Európába küldték, és a Párizsi Autószalonon, a Genfi Autószalonon és a Monza Autószalonon mutatták be, mielőtt 1967-ben visszatért az Egyesült Államokba.

A P / 1032 alvázot később az Indianapolis Motor Speedway Museum akkori tulajdonosának adományozták, és a 2000-es évek közepén alapos felújításon ment keresztül. Ugyanazt a színt ábrázolja, mint 1966-ban Le Mans-ban, és működőképes.

RM Sotheby elvárja, hogy az autó $8 millió és $11 millió között értékesítsen, amikor február végén adják el Miami értékesítési eseményének részeként.

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!