Eredeti új alkatrész vagy felújított?
A BILSTEIN elmagyarázza a légrugós modulok minőségi különbségeit az utángyártott piactól
Az utángyártott légrugós modulok érdekes lehetőség a javításhoz, amely megfelel az aktuális értéknek. A BILSTEIN-nek tudnia kell: elvégre a vállalat 1997-ben-az S-osztály W220-ban-a Mercedes-Benzzel közösen fejlesztette ki a technológiát a gyártási érettségig. Azóta a légrugós rendszerek sokat tanultak: aktuális példa a Land Rover Defender, amely a BILSTEIN félig aktív DampTronic® technológiáját tartalmazza. A komplex rendszerek azonban magas követelményeket támasztanak az alkatrészek minőségével szemben is. Pedig a piacon vannak a különböző minőségű, felújított régi alkatrészek. A kedvező ár különböző hátrányokkal jár. Azok a műhelyek, amelyek a jármű aktuális értékének megfelelő javítást szeretnének ajánlani ügyfeleiknek, anélkül, hogy veszélyeztetnék a vezetési teljesítményt, nincs lehetőség a BILSTEIN B4 légrugózási modul megkerülésére. A BILSTEIN OEM különböző járműgyártók számára, így a vállalat belülről ismeri a technológiát, és nem kell alaposan újjáépíteni a semmiből. Ez a lépés általában veszteséges a nem sorozatgyártó berendezések gyártói számára, vagy nem valósítható meg a fejlesztési erőfeszítések szempontjából. Ezért kínálnak helyette utángyártott alkatrészeket.
Valamikor a BILSTEIN maga elemezte, hogy hol van az ördög a részletekben, amikor a régi alkatrészek felújításáról van szó. Ebből a célból az Interneten vásárolt légrugós modult vizsgálták példaként: a helytelenül cserélt kopóalkatrészeken kívül egy BILSTEIN lengéscsillapítót tartalmazott, amely több mint tíz éves. Ezenkívül az utángyártott alkatrészek gyártói gyakran letiltják az elektromágneses szabályozószelepet, ahelyett, hogy kicserélnék. Ez az aktív vezérlésű csúcskategóriás rendszert passzívvá alakítja. De még ha ez nem is történik meg: az utángyártott légrugós modulok fájó pontja mindig a lengéscsillapítók. Ezeket általában a régi részből veszik át jelenlegi állapotukban, és követhetetlen futásteljesítményük van. Ez kiszámíthatatlan kockázatot jelent számukra, mivel a csillapítóerő kopástól függően – és mind a négy keréken – változhat. A B4 légrugós modullal viszont az autók úgy közlekednek, mint az első napon – és csak az áron spórolnak; nem a biztonság és a kényelem.