Érkezhet a kézi váltós Toyota GR Supra
Japán sajtóértesülések szerint már az év második felében gyártásba kerülhet a hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt Toyota GR Supra. Nem belépő modell lesz, hanem ínyenceknek szánt, exkluzív csúcsverzió.
A rajongók a Supra visszatérése óta reménykednek abban, hogy a legendás sportautó kézi sebességváltóval is elérhető lesz, annak ellenére, hogy Tada Tecuja, a projekt főmérnöke a modell bemutatásakor „túlságosan nyomatékosnak” nevezte a motort ahhoz, hogy klasszikus manuális sebességváltót kaphasson. Az évek során fel-felröppentek a híresztelések (legutóbb tavaly ősszel), ám ezek soha nem voltak többek reményteli spekulációnál.
Idén januárban azonban kezdtek tényekkel és tartalommal megtelni ezek a beszámolók. Többen nem hivatalos gyári forrásokra hivatkozva melegítették fel a témát, a japán creative311.com autós blog pedig már a hivatalos bejelentés kitűzött időpontját is tudni vélte. Értesüléseik szerint április 28-án kezdődik a kommunikáció, a modell júliusban kerül gyártásba, és várhatóan október táján kezdődhetnek meg a kiszállítások. Ez az ütemezés egybevág azokkal az információkkal, amelyek szerint a GR Supra jelenleg mintegy hat hónapos várakozási idővel rendelhető meg.
Míg egy családi autóban a kézi sebességváltó jelenti az olcsó megoldást, egy sportkocsi esetében a puritán mechanika sokak számára kifejezetten vonzó. A hatfokozatú manuális egység ezért a hírek szerint nem a kétliteres, soros négyhengeres erőforráshoz fog kapcsolódni, hanem a nagyobb, háromliteres, soros hathengeres motorral alkot új hajtásláncot. A fejlesztés áldozatokkal is jár: úgy tudjuk, bizonyos vezetőtámogató funkciók – mint az adaptív tempomat vagy a hátrameneti akadályérzékelős vészfékezés – kikerülhetnek a manuális GR Suprából, mivel ezek működése nem összeegyeztethető az új erőátviteli rendszerrel.
A japán belpiacon kezdetben csak az RZ csúcskivitelhez lesz rendelhető a mechanikus sebességváltó, amelyhez kapcsolódóan könnyebb, kovácsolt keréktárcsák bevezetésére, valamint a kormány- és futómű áthangolására is számítanak a japán szakértők. Mivel a Toyota rég várt extraként, nem pedig egyszerűsítő tényezőként tekint a manuális sebességváltóra, annak bevezetése állítólag nem jár árcsökkenéssel, ám az erre vonatkozó értesülések nem egyértelműek.
A kézi váltós GR Supra bevezetését természetesen limitált szériával ünnepli meg a Toyota: mindössze ötven példányban készül az a Matte White Edition, amely nevéhez méltóan kizárólag matt fehér fényezéssel, hatfokozatú manuális sebességváltóval lesz elérhető. A barna beltérben valódi bőrrel húzott ülések, valamint a műszerfalon elhelyezett, sorszámozott plakett teszi különlegessé az élményt. Az értékesítést a japán belpiacon gyakran alkalmazott sorshúzással tervezi lebonyolítani a Toyota.
Fotók: Toyota, AutoEvolution, Carscoops