Érkezik a „Németországban gyártott” első MINI

Újabb taggal bővül a MINI zéró emissziójú modellpalettája: 2023-ban a BMW Group lipcsei gyára megkezdi az új MINI Countryman sorozatgyártását. A crossover modell tisztán elektromos meghajtással és belsőégésű erőforrásokkal is elérhető lesz. A „Németországban gyártott” első MINI sorozatgyártásának előkészítése már gőzerővel zajlik.

2023-ban újabb fejezettel bővül a MINI emisszió-mentes sikertörténete: a BMW Group lipcsei gyára megkezdi az új MINI Countryman sorozatgyártását. Ez lesz az első alkalom, hogy egy MINI modell teljes egészében Németországban készül. A zéró emissziójú mindenes tökéletesen passzol a müncheni központú vállalatcsoport Lipcsében működő, fenntartható gyártósorához, amely az egyik legmodernebb és legzöldebb az autóiparban. A BMW Group „zöld üzem” létrehozására irányuló, kísérleti projektjeként itt az energiaelőállítás és -felhasználás hosszútávú, fenntartható stratégiája kerül előtérbe.

SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV BMW ÉS MINI PODCASTOK A BEGURULVA.HU ÉS A PODCARS.HU OLDALAKON – KÖSZÖNHETŐEN AZ ÉVEZRED PR-OSÁNAK!

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a lipcsei gyár fenntartható energiaellátásának köszönhetően a „Németországban gyártott” első MINI-t karbonsemleges úton adhatjuk át ügyfeleinknek. Az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman így tökéletesen példázza mindazt, amire márkánk hivatott: hálózatról tölthető, gokartos vezetési élményt kínálni, minimális ökológiai lábnyom mellett” – mondta Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője.

Lipcsében Petra Peterhaensel, a BMW Group gyárának igazgatója és Sonja Hengstler, az új MINI Countryman projektmenedzsere felelősek az elektromos mobilitás létesítményen belüli térnyeréséért, valamint a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek és a teljes modellek fenntartható sorozatgyártásáért. Az üzem 5 600 munkatársa naponta körülbelül 1 000 új autót állít elő. Az új MINI Countryman a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es Gran Coupé és a BMW 2-es Active Tourer gyártósorán lát majd napvilágot. A lipcsei gyár ezzel az első olyan létesítménnyé válik, amelyben egyszerre készülnek BMW és MINI modellek, a vállalatcsoport maximális rugalmasságát nyomatékosítva.

Elektromos mobilitás a középpontban

Az elektromos mobilitás térnyerése a BMW Group fenntarthatósági stratégiájának egyik alappillére. A MINI ma már minden ötödik új modelljét hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesíti, amely a brit prémiumgyártó ügyfeleinek zéró emissziójú vezetési élmény iránti rajongását hirdeti. A sikertörténet következő fontos mérföldköve az új MINI Countryman sorozatgyártása lesz, amely ez év végén veszi kezdetét Lipcsében. A tisztán elektromos meghajtású nóvum nagyfeszültségű akkumulátorait ugyancsak a gyár saját létesítményei állítják majd elő.

2024-re ezért a BMW Group nyolctagúra bővíti Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeit előállító gyártósorokat, a fejlesztésbe pedig több mint 800 millió eurót invesztál. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeit előállító, mintegy 150 000 négyzetméter alapterületű gyárterület fenntartható beruházást jelent a lipcsei üzem jövőbe mutató létjogosultságába, miközben megszilárdítja a jelenlegi állásokat és új munkahelyeket teremt. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeit előállító gyártósorok 2024-től több mint 1 000 embernek adnak majd munkát.

Hosszútávú elköteleződés a fenntarthatóság mellett

A fenntarthatóság a BMW Group lipcsei gyárának génjeibe van kódolva. Az új autókat készítő gyártósorok működéséhez szükséges energia egy részét az üzem területén működő négy darab, egyenként 190 méter magas szélerőmű is elő tudja állítani. A létesítmény szélerőművei 2021-ben összesen 21,9 Gwh villamos energiát állítottak elő, amely több mint 5 000 háromfős család egész éves energiafogyasztásának felel meg. 2017 óta az üzem területén működő szélerőművek által előállított villamos energiát egy helyben rendszerbe állított akkumulátortelep tárolja el. Utóbbival a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt több mint 700 darab elhasználódott, nagyfeszültségű akkumulátora kezdett második életet.

„Lipcsében a széndioxid-kibocsátástól teljesen mentes sorozatgyártás vízióját vetítjük előre azzal, hogy a fosszilis tüzelőanyagokat hidrogénnel helyettesítjük. Létesítményünk az első autógyár a világon, amely egy olyan, újonnan kifejlesztett égéstechnológiát használ, amely lehetővé teszi, hogy fényezőüzemeink a földgáz helyett zöld hidrogénnel üzemeljenek. Az üzemi logisztikában eközben 2013 óta hidrogéngázt hasznosítunk: a több mint 130 darab, üzemanyagcella-technológiával hajtott ipari teherautónkat – amely a legnagyobb ilyen flotta Németországban – ma már öt hidrogéntöltő állomás látja el” – fogalmazott Petra Peterhaensel.

A tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman a brit prémiumgyártó legnagyobb modelljeként írja tovább a MINI modellcsaládjának zéró emissziójú sikertörténetét, amely mentén a MINI 2030-ra teljes egészében tisztán elektromos meghajtású márkává érik. Az olyan helytakarékos alkatrészeknek köszönhetően, mint például a kifejezetten laposra tervezett nagyfeszültségű akkumulátor – amely ugyancsak a BMW Group lipcsei gyárában készül majd –, az új MINI Countryman ráadásul nem csupán kényelmesebb utazást, de minden korábbinál nagyobb utasteret is kínál majd.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.