Érkezik a prémium megoldásokban bővelkedő új Santa Fe
Új, prémium beltéri opciók
Az új Santa Fe utastere tágasabb és kényelmesebb az elődmodellénél, valamint több praktikus megoldást tartalmaz. Minden alkatrész puha tapintású, prémium kidolgozást kapott, ami a fényűzés új szintjére emeli az autót. Megújult a műszerfal alsó felének kialakítása, új a középkonzol, és új a 10,25 colos audio-vizuális navigációs (AVN) érintőképernyő. Az elektronikus vezérlésű sebességváltó kezelőgombjainak is otthont adó új, lebegő középkonzol lendületes ívvel csatlakozik a műszerfalhoz. Az új Santa Fe elsőként kapja meg a Terrain Mode üzemmód-választót: a középkonzolon elhelyezett tárcsával kényelmesen választhatjuk ki a kívánt üzemmódot.
A középre rendezett gombok egytől egyig ösztönösen, ergonomikusan használhatók. A vezetőülésből minden könnyen elérhető. A pohártartó használaton kívül befedhető, míg a középkonzol alatt további tárolófelület található. Az utastér új, prémium részleteit a 12,3 colos, teljes egészében digitális műszeregység koronázza meg.
Takarékosabb, új villamosított hajtásláncok
A Hyundai legkeresettebb városi szabadidőjárművei, a Kona Electric és Hybrid modellek után a márka európai crossover zászlóshajójára is kiterjeszti villamosított hajtáslánc-kínálatát. Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell Európában, amely megkapja az új ‘Smartstream’ hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokat. Az új Santa Fe hajtáslánc-választékáról a közeljövőben adunk közre részletesebb információt.
Új platform a jobb menetteljesítményekért és a fokozott biztonságért
Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell az európai piacon, illetve az első olyan Hyundai szabadidőjármű világszerte, amely az autógyártó vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül. Az új platform számottevő előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség, a takarékosság és a biztonság terén.
Az új platform légáramlást szabályozó rendszere hatékonyabb légcserét tesz lehetővé a motortérben, elősegítve a hőeloszlást. Ezzel fokozható a jármű alsó szerkezetének stabilitása. A jármű stabilitását tovább javítja, hogy a platformon alacsonyabban helyezkednek el a nehéz komponensek: így csökken a tömeg, és mélyebbre került a tömegközéppont. A modell aerodinamikai jellemzői is javultak: a légellenállás csökkentése kiváló üzemanyag-fogyasztást, teljesítmény-kifejtést és menetdinamikát eredményez.
A kormányösszekötők csatlakozási pontjait az első kerekek középvonalához közelebb helyezték el, mely dinamikusabb irányíthatóságot eredményez. A zaj- és rezgéscsillapítást pedig rezgéseknek kitett pontokon és alkatrészeken megerősített hangelnyelő anyagok használatával sikerült javítani.
Az új platformból adódó, modern fejlesztések az ütközésvédelem terén is számottevő előrelépést tettek lehetővé. Az erőhatásokat több csatornán elvezető szerkezetnek, a forrón sajtolt elemeknek, valamint az ultra nagy szakítószilárdságú acéllemez alkalmazásának köszönhetően a platform hatékonyabban képes elnyeli az ütközés energiáját, miközben az utascella a lehető legcsekélyebb mértékben deformálódik.
Az új Santa Fe 2020 szeptemberétől lesz kapható Európában.