Érkezik a Stellantis Leapmotor B10 kompakt SUV-ja

  • A Leapmotor egy új modellt mutatott be, amely csatlakozik a T03 városi elektromos és C10 SUV-hoz Európában.
  • A B10-et kompakt SUV-ként írják le, világpremierje Párizsban lesz.
  • Várhatóan teljesen elektromos lesz, versenyképes árat kínálva az európai piacon.

A Leapmotor, a Stellantis által támogatott kínai autógyár két elektromos járművel gyorsan belépett az európai piacra, és nem tartott sokáig a harmadik modell bejelentése is. A Leapmotor B10 kompakt SUV-ként van pozicionálva, és a Párizsi Autószalonon való globális debütálása előtt már megjelent a hivatalos előzetesekben.

Ellentétben a T03 kis ferdehátú és a C10 középkategóriás SUV-val, amelyek már az európai debütálás előtt Kínában is kaphatók voltak, a B10 teljesen új modell. Ez a kompakt SUV egy olyan versenyképes mezőnybe lép be, amely tele van olyan opciókkal, mint a Kia EV3 és a Hyundai Kona Electric.

Stellantis elmondta, hogy a B10 lesz az első olyan globális modell, amely a Leapmotor új „B” platformján közlekedik, azzal a küldetéssel, hogy „a fejlett technológiát még szélesebb közönséghez juttatja el”. Bár a hajtáslánc konkrét részleteit nem hozták nyilvánosságra, a B10 várhatóan teljesen elektromos lesz. A Leapmotor jelenleg akkumulátoros elektromos jármű (BEV) és kiterjesztett hatótávolságú elektromos jármű (EREV) opciókat kínál a legtöbb modelljéhez Kínában, ami arra utal, hogy ehhez az új SUV-hoz hasonló ajánlatok is elérhetők.

A B10 előzetesei egy álcázott prototípust mutatnak be, amely erővel siklik át a sivatagban, felfedve egy meglehetősen általános SUV sziluettet. Míg a süllyesztett ajtókilincsek, az osztott fényszórók és a teljes szélességű LED-sávok egy csipetnyi modernitást próbálnak hozzáadni, a hátsó kialakítás a Porsche Cayenne újrafűtött változataként jelenik meg.

Méretét tekintve a B10 kompaktabb lesz, mint a 4740 mm (186,6 hüvelyk) hosszú Leapmotor C10, amely valószínűleg körülbelül 4500 mm (177 hüvelyk) lesz. Ez a modellt a Stellantis saját Peugeot E-2008 és E-3008 SUV-jai közé helyezi, valószínűleg versenyképesebb árazási stratégiával.

Tervek az európai terjeszkedésre

A Leapmotor Kínában jelenleg a T03 városi elektromos autókat, a C01 szedánokat és különféle SUV-okat, köztük a C10-et, C11-et és C16-ot tartalmazza. Európában a cég a T03-at és a C10-et kínálja, a tervek szerint a következő három évben minden évben új modellt mutatnak be, kezdve a B10-zel.

A Car News China szerint a Leapmotor B10 ára várhatóan 100 000-150 000 ¥ (14 500-21 500 dollár) körül mozog a hazai piacon. Elhelyezkedése alapján ésszerűen elvárható, hogy a B10 európai ára a kisebb T03 18 900 eurós (21 000 dollár) és a nagyobb C10 36 400 eurós (40 500 dollár) ára közé essen.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!