• Egyéb

Érkezik az igazán formabontó Peugeot 508

Mi már meglestük a formabontó limuzint

Az új PEUGEOT 508-ban semmi sem a régi: alacsony, kompakt felépítés, acélos, sportos külső, a PEUGEOT i-Cockpit® egyedi felfogását tükröző látványos beltér… Mindez hallatlanul intenzív vezetési élményt ígér. A példás menettulajdonságoknak, az új erőforrásoknak, a gazdag technológiai felszereltségnek és a minőségbeli ugrásnak köszönhetően az új PEUGEOT 508-nak világszinten kulcsszerep jut a márka feljebb pozicionálási stratégiájában.

Végre itt a várva várt új PEUGEOT 508! A legutóbb bevezetett modelljeink sikere és a PEUGEOT 2008, 3008 és 5008-cal fémjelzett SUV-offenzíva után a klasszikus PEUGEOT limuzinra vonatkozó elképzelésünket is át kellett gondolnunk. A cél itt is olyan modell megalkotása volt, mely felrázza a piacot, és a legnagyobbakkal is felveszi a versenyt. Ez pedig a D kategóriában a legkiválóbb autógyártókat jelenti. A PEUGEOT 508 tökéletesen illusztrálja azt a több éve dédelgetett álmunkat, hogy a PEUGEOT-t mint általános autógyártót a prémiumkategória élén lássuk.”

Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója

Koncepcióváltás egy kritikus szegmensben

A D kategóriás szedánok hagyományos szegmensében a több mint egy évtizedes visszaesést követően négy éve stagnál az európai piac. A legkülönbözőbb karosszériaváltozatok – köztük a SUV – támadásának kereszttüzében a klasszikus limuzin csak a prémiumgyártók által kínált változatosabb és rendhagyóbb modellek révén találhat magára.

Ebben a piaci környezetben egyértelmű volt a PEUGEOT 508 dizájnereinek célja: a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításról áttérni egy ötajtós fastback (szedán/kupé) változatra.

Merész dizájn

Az új PEUGEOT 508 egy stílusában teljesen megújult modellválaszték megkoronázása. Sokat merít a legújabb tanulmányautóinkon – mint a PEUGEOT EXALT vagy a PEUGEOT INSTINCT – kikísérletezett stilisztikai megoldásokból. Az új PEUGEOT 508-ban látható i-Cockpit® például az EXALT vezetőhelyének közvetlen leszármazottja.”

Gilles VIDAL, a PEUGEOT formatervezési igazgatója

Az új PEUGEOT 508 kifejezőerejével és dinamikus fellépésével első pillantásra lenyűgöz. Alig 1,40 m magas, és hangsúlyosan áramvonalas, kupéra emlékeztető sziluettel rendelkezik.

Az orr-rész egyenesen lehengerlő, már-már agresszív. A finom kidolgozású, pepita mintás hűtőrácsot két oldalt a márka legújabb tanulmányáról, a PEUGEOT INSTINCT-ről ismerős full LED-es fényszórók szegélyezik. A hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat illusztris elődök, a PEUGEOT 504 és az 504 kupéváltozata előtt tiszteleg.

Az új PEUGEOT 508 exkluzív és különleges ismertetőjegye a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor. A fényszóróktól egészen a lökhárító légbeömlő nyílásaiig húzódókeskeny fénysor mintegy „zárójelként” fogja közre az autó elejét.

A lapos, zömök motorháztető a dinamikus hatás érdekében a lehető legalacsonyabbra került. Úgy lett kialakítva, hogy mind elöl-, mind oldalnézetből maximálisan letisztult vonalakat mutasson. Ezt a fajta karosszériamegmunkálást az autóiparban csak a prémiummodelleknél és az egészen különleges autóknál szokás alkalmazni.

Az említett adottságok karakteres személyiséggel ruházzák fel az új PEUGEOT 508-at, és a prémium minőség konkrét megtapasztalását teszik lehetővé.

Oldalnézetből az új PEUGEOT 508 határozott stílusjegyeket és tökéletesen harmonikus arányokat mutat. A prémiumkategória hagyományainak megfelelően feszesen ívelő, áramvonalas tetővonal alacsonyan húzódik. Az autó kompaktnak tűnik, és valóban nem hosszabb 4,75 méternél. A sziluettet tovább keskenyítik a visszafogott méretű ablakok, melyek keret nélküli ajtókba illeszkednek. Az autó lendületes profilját sem a motorháztetőnél, sem a szélvédőnél, sem az ajtóknál nem töri meg semmi, a hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Íme az esztétikum és a minőség szolgálatába állított szakértelem!

Hátul itt is megtalálható a márka legújabb modelljeiről ismerős, expresszív hatású csillogó fekete vízszintes vonal, melyet a hátsó fényszórók foglalnak keretbe. A legfeltűnőbbek mégis maguk a full LED-es 3D lámpák, melyek a QUARTZ-cal kezdődött legújabb PEUGEOT-tanulmányokon alkalmazott megoldások közvetlen leszármazottai. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. Ez egyszerre nagyon egyedi, igényes és biztonságos megoldás.

Az új PEUGEOT 508 hátsó része egy másik eredeti megoldással is szolgál, ez pedig nem más, mint az ügyesen elrejtett csomagtérajtó, mely egyszerre stílusos, funkcionális és kényelmes hozzáférést biztosít az összesen 487 l űrtartalmú csomagtartóhoz.

3 kérdés Pierre-Paul MATTEI-hez, az új PEUGEOT 508 formatervezési felelőséhez

Milyen cél lebegett Önök előtt az új PEUGEOT 508 megtervezésekor?

„A feladatunk az volt, hogy a projekttel kapcsolatos célkitűzéseket a dizájn nyelvére fordítsuk. Kettős cél lebegett előttünk: a márka feljebb pozicionálási törekvéseinek megvalósítása és annak elérése, hogy az általunk tervezett autó a D kategóriás szedánok rendkívül magas elvárások uralta szegmensében is tényező tudjon lenni. Ahhoz, hogy magára vonja a figyelmet, kiugorjon a mezőnyből, más legyen, mint a versenytársai, az új PEUGEOT 508-nak teljesen egyedi és látványos formatervet kellett adni. Az optimális arányok megtalálásával – egyszerű és mértéktartó módon – egyben a PEUGEOT márka eleganciára vonatkozó hagyományos elvárásainak is meg tudtunk felelni.”

Az autó melyik része volt a legproblémásabb és miért?

„A hátsó rész kialakítása bizonyult a legnehezebbnek, mivel az autó dinamikus jellege múlik ezen a tetőmegoldáson. De persze mert a helykínálat sem szenvedhetett csorbát, és a szegmensben elvárt kényelmes beszállást is biztosítani kellett, kénytelenek voltunk újragondolni az autó felépítésére vonatkozó elképzeléseinket. Ez többek között egy igazán bravúros lemezalakítási megoldáshoz vezetett, ami például a hátsó sárvédők kiszélesedésénél érhető tetten. Ez teljesen példa nélküli a PEUGEOT-nál, és általában csak sportkocsiknál alkalmazzák. Minden ezzel kapcsolatos beidegződésünket át kellett értékelnünk ahhoz, hogy végül ilyen formatervet kapjunk.”

Mitől különleges az új PEUGEOT 508 dizájnja?

„Az igazat megvallva felrúgtuk a D szegmensbeli szedánok felépítésére vonatkozó összes szabályt. Ahhoz, hogy ilyen arányokat kapjunk, miközben az autó hossza az előző generációhoz képest 8 cm-rel rövidebb lett, hátrébb kellett tolnunk a szélvédőkeretet, hogy megfelelő méretű legyen a motorháztető. Aztán ott van a keret nélküli ajtók technológiája, amely lehetővé tette, hogy a kategórián belüli legfőbb riválisokhoz képest lecsökkentsük az autó magasságát. A mostani változat 6 cm-rel alacsonyabb, mint az előző. Ettől egyben szélesebbnek is tűnik a jármű, holott e tekintetben az átlagos kategóriába tartozik. Mivel az autónak aerodinamikai szempontból kiválónak kellett lennie, hátul keskenyebbre terveztük, mint elöl, még ha ránézésre esetleg úgy is tűnik, hogy ennek az ellenkezője az igaz. Ezt a fajta impozáns megjelenést és útra tapadást az utastér jóval feszesebb megformázásával sikerült elérnünk, amitől egyben a hátsó sárvédők ritka széles kialakítása is lehetővé vált. Ez az egyik titka az új PEUGEOT 508 tekintélyparancsoló megjelenésének.”

Az új PEUGEOT 508 acélos és sportos külsejét látva senki nem marad közömbös. De bármilyen sokat ígérő is a külső, a beltér sem kevésbé pazar.

Új dimenziók a PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából

Az új PEUGEOT 508 belsejében egy meglepő, eredeti és minden porcikájából minőséget sugárzó új világ tárul elénk. A szemünk rögtön megakad az attraktív, felső kategóriás kiképzésű műszerfalon. Az új PEUGEOT 508 ugyanis a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja.

Az eredetileg a PEUGEOT 208-on debütáló új stílusú vezetőhely 2012-es bevezetése óta folyamatos átalakuláson ment keresztül. A PEUGEOT 2008-tól a PEUGEOT 308-on át a legújabb PEUGEOT 3008, ill. 5008 SUV-ig az oroszlános márka egyik védjegyeként a PEUGEOT i-Cockpit®-nak immár három generációja követte egymást.

A jelen változatnál is megtaláljuk a PEUGEOT i-Cockpit® lényegi jellemzőit:

  • a kisméretű kormányt,
  • a kapacitív típusú 10”, 8/3 formátumú nagy HD érintőkijelzőt
  • és a magasra helyezett, HD minőségű, 12,3” digitális műszeregységet.

A teljes egészében konfigurálható és testre szabható (hatféle kijelzési módot kínáló) műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt (az éjjellátó funkciót is beleértve, lásd 7. oldal) közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg.

A központi érintőkijelző – a műszercsoporttal nagyjából egy magasságban – tökéletesen belesimul a műszerfalba. Az Active felszereltségi szinten 8” kapacitív képernyőnek Allure szinttől egy 10”, nagy felbontású változata került beépítésre. Hét – szintén a műszerfalba simuló – billenőkapcsoló tartozik hozzá, melyekkel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigációs rendszer, gépjármű-paraméterek, telefon, mobil alkalmazások és i-Cockpit® Amplify (lásd lentebb)) bármikor közvetlenül elérhetők.

A középkonzolon, jól látható helyen foglal helyet a 8 fokozatú automata sebességváltó elektromos kapcsolókarja. Modern dizájnjával a vezetőhely high-tech jellegét erősíti, és a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul a vezetés kellemesebbé tételéhez.

Az új PEUGEOT 508 i-Cockpit® Amplify funkcióval is rendelkezik. A két teljes egészében testre szabható hangulatvilág („Boost” és  „Relax”) az érzékek közvetlen stimulálását is lehetővé teszi:

  • a látásét a hangulatvilágítás fényerejének változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel,
  • a hallásét az akusztikai beállításokkal,
  • a tapintásét pedig az ülésekben kialakított masszázspontokkal.

Az i-Cockpit® Amplify a vezetési mód (ECO/sportos/kényelmes/normál) kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező gépjárművek esetén a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.

A PEUGEOT i-Cockpit® tehát egy teljesen egyedülálló, exkluzív vezetőhely, mely napi szinten képes az inspiráló és ösztönös vezetés élményét nyújtani.

Intenzív vezetési élmény

A PEUGEOT-nál a kimagasló vezetési élmény minden új modell esetében elsődleges követelmény. Az új PEUGEOT 508 tervezésekor nemcsak a kiváló dinamikus viselkedés lebegett a szemünk előtt, de kifejezetten az volt a célunk, hogy vezetési élmény tekintetében követendő példát állítsunk az egész kategória elé. Ehhez az EMP2 padlólemez és a PEUGEOT i-Cockpit minden adottságát kihasználtuk.”

Laurent BLANCHET, a PEUGEOT termékigazgatója

Vezetési élmény tekintetében az új PEUGEOT 508 sem hazudtolja meg származását, és a PSA által kifejlesztett technológiákat és a márka szaktudásának legjavát kamatoztatja:

  • a ma elérhető egyik legkiválóbb platformra, az EMP2 padlólemezre épült, mely amellett, hogy kitűnő dinamikus jellemzőket biztosít, a tömeg csökkentését is lehetővé tette (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó), ami a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat;
  • új karosszériahegesztési technikát alkalmaz, ahol a 24 m-nyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál;
  • a kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz;
  • soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez magasabb felszereltségi szinten elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés (Active Suspension Control) társul (a GT változaton és az összes benzinmotor esetében széria-, a 2,0 literes dízeleknél opciós felszerelés);
  • minden motorhoz egyedi futómű hangolást használ a minél magasabb komfortszint és az útegyenetlenségek minél hatékonyabb szűrése érdekében ;
  • speciálisan kalibrált elektromos szervokormánnyal rendelkezik, mely valamennyi vezetési helyzetben optimálisan puhán/keményen reagál, és kivételesen könnyű kormányozhatóságot biztosít;
  • modern automata erőátviteli rendszerrel van felszerelve, melynek megbízható működését az elektromos impulzusos kapcsolókarralrendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó garantálja.

Mindez a PEUGEOT i-Cockpit®-tal és a kisméretű kormánnyal kiegészülve elképesztően intenzív vezetési élményt biztosít.

Az új PEUGEOT 508 felfüggesztése dinamizmus, kényelem és biztonság hihetetlenül finom egyensúlyát valósítja meg, mely a legkülönbözőbb vezetési helyzetekben és használati körülmények között is képes azonos színvonalat nyújtani. A vezető ráadásul az elektronikusan vezérelt felfüggesztésen és a vezetési mód kiválasztásán keresztül a saját igényeihez igazíthatja a gépjármű jellemzőit.”

Yann BONNY, a dinamikus jellemzőkért felelős igazgató

3 kérdés Pascal DELABARRE-hoz, az új PEUGEOT 508 projektfelelőséhez

Milyen műszaki kihívásokkal kellett szembenézni az autó tervezésekor?

„Rengeteggel. A karosszéria összeszerelésekor például egy olyan – néhány prémiumkategóriás gyártónál használt – strukturális ragasztóval megerősített, speciális hegesztési technikát alkalmaztunk, mely merevebbé teszi a karosszériát, és sokkal jobb hangszigetelést biztosít. De fontos megemlíteni a felesleges kilók lefaragása érdekében tett erőfeszítéseinket is, amelyek eredményeként átlag 70 kg-ot sikerült megtakarítanunk. Ez nem kis kihívás volt, hiszen egyes alkatrészek, mint például a csomagtérajtó motorja vagy a keret nélküli ajtók nehezebbek lettek. Ez olyan radikális megoldásokhoz vezetett, mint például a meleg préselés, az alumíniumból készült motorháztető és első sárvédők vagy a műanyagból készült csomagtérajtó. Az utastér első részének megépítésénél pedig az volt a fő szempont, hogy az új generációs PEUGEOT i-Cockpit® úgy kerüljön kialakításra, hogy az az ergonómusok elképzeléseinek is megfeleljen.”

Keret nélküli ajtókkal hogyan biztosítható a megfelelő hangszigetelés?

„A projekt kezdetétől olyan beszállítókkal dolgoztunk, akik vitathatatlanul kiválóan ismerik a technológiát. Ilyenek például a tömítéseket gyártó Saargummi vagy az ablakemelőket forgalmazó Inteva, akik a német prémium autógyártók beszállítóiként igazi szakértelmükről híresek. Aztán a megerősített karosszériának köszönhetően merevebb szerkezetet tudtunk biztosítani, így kisebb az ajtók és ablakok igénybevétele. Végül a szabványhoz képest 1 mm-rel vastagabb üveget használtunk. Kivétel nélkül ugyanezek érvényesek például egy Audi A5 Sportbackre.”

Mire fog leginkább emlékezni ebből a projektből?

„Arra a megszállottságra, amellyel a legkülönbözőbb területeken dolgozó csapatok nap mint nap a kiváló minőség elérésén dolgoztak. Legyen szó funkcionális, kiviteli vagy használati minőségről, fontosnak tartottuk, hogy a céljaink elérése érdekében mindenkit – a beszállítókat is beleértve – egyformán bevonjunk. Ennek köszönhető, hogy már nagyon hamar összhangba kerültünk a célkitűzéseinkkel, és hogy egy kifogástalan autót sikerült létrehoznunk, amely még évekkel a bevezetése után is az marad.”

Felső kategóriás kényelem és kifogástalan minőség

Az új PEUGEOT 508 luxusutazásra invitál. A díszítőelemekhez és a kárpitokhoz választott minőségi anyagok és a rendkívül gondos kidolgozás diszkrét, modern és kifinomult hangulatot árasztanak.

A vezetőülés (és Allure Business felszereltségi szinttől az utasülés is) AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítést kapott, mellyel az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazták. Active felszereltségi szinttől például opciósan állítható az ülőlap hossza és szöge, valamint a deréktámasz (négyféle elektromos pneumatikus beállítás). Az üléseken ezen kívül nyolcféle elektromos beállítási lehetőség van, és két üléshelyzet is memorizálható.

Az öblös első ülések opciós felszerelésként egy öt különböző masszázsprogramot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszerrel lehetnek ellátva.

Az utastérbe számos – összesen akár 32 liter űrtartalmú – tárolóhely és csatlakozóalj került elhelyezésre (már Allure szinttől 4 USB-port a hordozható készülékek töltésére + 1 Jack csatlakozó a könyöktámaszban + 2 darab 12 voltos csatlakozó, melyek közül az egyik a csomagtartóban található). A nagyméretű panoráma üvegtető egyaránt nyitható és billenthető. A felső kategóriás hifirendszert pedig most is az abszolút referenciának számító francia FOCAL® cég jegyzi.

A fedélzeti élményhez nagyban hozzájárul a gazdagon kialakított belső tér, a fantasztikus kiviteli minőség és a high-tech hangulat. A kimagasló minőségű anyagok és a rendkívül pontos illesztések a luxuslimuzinok világát idézik: szín- vagy nappabőr, selyemfényű króm, fekete lakk, Alcantara®, valódi fa („Grey Oak”(a GT Line és a GT változaton) vagy „Zebrano” (csak a GT változaton)) stb. A kényelmi és biztonsági felszerelések választéka is rendkívül gazdag.

Lenyűgöző felszereltség és vezetéssegítő funkciók tömkelege

Az új PEUGEOT 508 a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel. Többek között az alábbiakat kínálja:

  • a szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer,
  • legújabb generációs automata vészfék (140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
  • sávtartó asszisztens,
  • fáradtságérzékelő rendszer,
  • távolságifény-asszisztens,
  • sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
  • kibővített táblaolvasó rendszer (Stop és behajtani tilos táblák),
  • adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén),
  • sáv közepén tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan),
  • aktív holttérfigyelő rendszer.

Az egyedülálló éjjellátó rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. A rendszer hatótávolsága (200-250 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, és az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.

Városi környezetben olyan berendezések segítik a manőverezést, mint a Visiopark 2 (360°-os kamerarendszer) vagy a legújabb generációs Full Park Assist, melyhezEAT8 automata sebességváltó esetén Flankguard funkció is társul. Az utóbbi esetében parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, gázadás és fékezés feladatát.

A telematikai szolgáltatások terén sem lehet panaszra ok, hiszen az új PEUGEOT 508 a következőket kínálja:

  • MirrorLink, Android Auto és Apple CarplayTM protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció, mely – az okostelefonon keresztül – kihelyezett hangfelismerést tesz lehetővé,
  • indukciós okostelefon-töltés (Qi szabvánnyal kompatibilis készülékek esetén). 

A PEUGEOT Connect csomag TomTom® Traffic szolgáltatásokat is nyújtó 3D online navigációt foglal magában, és az új technológiák által kínált lehetőségeket az alábbi területekre is kiterjeszti: célravezetés, biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és karbantartás (a PEUGEOT Connect csomagok tartalmazta távszolgáltatások). (A Peugeot Connect szolgáltatások nem minden piacon elérhetőek.)

Nagy teljesítményű, hatékony motorok

A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika, a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében.

Az új PEUGEOT 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.

A benzinmotorok között az1,6 l PureTech motorból kiindulva  két új erőforrást találunk:

  • PureTech 180 S&S EAT8,
  • PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik.

A dízel kínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel (forgalmazó országtól függően):

  • BlueHDi 130 S&S BVM6 (ez a belépő szintű motor az egyetlen, amelyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik),
  • BlueHDi 130 S&S EAT8,
  • BlueHDi 160 S&S EAT8,
  • BlueHDi 180 S&S EAT8.

3 kérdés Bernard HESSE-hez, az új PEUGEOT 508 márkaprojekt-felelőséhez

Kiknek készült az új PEUGEOT 508?

„A D kategóriás limuzinok nagyon speciális piacán Európában továbbra is a B2B értékesítési csatorna a legjellemzőbb. Ez a karbantartási költségekre és a maradványértékre vonatkozóan rendkívül magas elvárásokkal rendelkező ügyféltípust jelent. Az utóbbi tekintetében a PEUGEOT feljebb pozicionálási politikájának köszönhetően a legjobb általános gyártókkal, de még a prémiummárkákkal is felvesszük a versenyt. Ami az értékesítéseink közel 35%-ában érintett magánügyfeleket illeti, a felméréseink szerint az új ötajtós fastback limuzinunk várhatón a 40–45 éves korosztály körében lesz a legnépszerűbb.”

Tényleg elég gazdag és ütős a motorkínálat?

„Igen. Az összesen hat benzin-, ill. dízelmotor teljesítménye 130 és 225 lóerő között mozog. És a B2B elvárásoknak megfelelően – egyetlen belépő szintű változattól eltekintve – a motorjainkhoz kizárólag a 8 sebességes automata váltónkat és persze a legmodernebb vezetéssegítő rendszereket társítjuk. Üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás tekintetében a 2018-as NEDC (New European Driving Cycle) szabványok alapján Puretech motorjaink és 1,5 l BlueHdi motorunk a piac legjobbjai közé számítanak. A 130 lóerős BlueHDi EAT8 motor CO2-kibocsátása például 98 g/km, a 180 lóerős PureTech EAT8-é pedig 123 g/km.”

Mikorra várható a hibrid változat?

„A Plug-In hibrid hajtáslánc 2019 őszétől lesz elérhető a PEUGEOT 508-on.”

Franciaországi gyártás

Az új PEUGEOT 508 a PSA mulhouse-i üzemében készül, a hajtóműegységeket pedig a szintén franciaországi Trémeryben és Douvrinben gyártják. A modell így megkapta az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.

Az új PEUGEOT 508 legfontosabb adatai

1 – Visszafogott méretek

4,75 méteres teljes hosszával az új PEUGEOT 508 az egyik legkompaktabb mainstream limuzin, és már a prémium versenytársakhoz közelít: ugyanolyan hosszú, mint az Audi A5 Sportback, és 11 cm-rel rövidebb, mint a VW Arteon (4,86 m). És noha az előző generációhoz képest 8 cm-rel rövidebb, tengelytávjából (2,79 m) csak 2,4 cm-t veszített, így helykínálat szempontjából bőségesen megfelel a szegmensben uralkodó elvárásoknak. Az új PEUGEOT 508 így a kategória egyik legjobb tengelytáv/teljes méret arányával büszkélkedhet.

Az első és hátsó túlnyúlások rövidebbek lettek, ami még dinamikusabbá teszi az autó sziluettjét, és fürgébb viselkedést biztosít az utakon és manőverezés közben. Az autó fordulóköre is sokkal jobb: az előző generációénál 1,5 méterrel kisebb, 10,80 m járdák közti fordulókörrel az új PEUGEOT 508 egyenesen a szegmens legjobbjának számít.

Az új PEUGEOT 508 kifejezetten sportos és zömök külsővel bír, pedig a szélessége (1,84 m, 2 cm-rel több, mint az elődjéé) átlagosnak tekinthető. Kivételesen visszafogott magassága az oka (mindössze 1,40 m, 6 cm-rel kevesebb, mint a korábbi változat esetében), hogy ennyire nyúlánknak és kiegyensúlyozottnak hat. A keret nélküli ajtók alkalmazásával lehetővé vált alacsony építés azonban nem ment a fejtér kárára (lásd lentebb), és egycsapásra a piac egyik legdinamikusabb limuzinját varázsolta az autóból, amelyiknek az egyik legközelebbi versenytársa az Audi A5 Sportback. Az alacsony építés a kiváló aerodinamikai jellemzőkben is érezteti hatását: Cx = 0,26, SCx = 0,57 m2.

A kerekek mérete a modellválasztékon belül az egyes változatokhoz/kiviteli szintekhez igazodik. A még tekintélyparancsolóbb megjelenés érdekében összesen nyolcféle, 16–19” keréktárcsa szerepel a kínálatban.

2 – Optimális helykínálat

Az optimalizált felépítésnek köszönhetően az új PEUGEOT 508 egyrészt kompakt méreteket, másrészt a kategóriában szokásos használathoz igazodó utasteret tud kínálni. Az első és hátsó fejtér ennek megfelelően hasonló, mint egy Audi A5 Sportbackben, a könyökmagasságban mért szélesség pedig az első sorban eléri az 1,455 métert, ami 5 cm-rel nagyobb, mint az Audi esetében. A hátsó utasok térdtere is nagyobb 3 cm-rel, pedig a két modell hossza teljesen azonos.

A csomagtartó azon túl, hogy 487 literes, rendkívül funkcionális is, hiszen motoros működtetésű ajtó esetén kulcs nélkül nyitható. A bepakolást megkönnyíti, hogy a kiszerelhető és részben az ajtóval együtt mozgó kalaptartónak köszönhetően azonnal látszik a teljes rendelkezésre álló térfogat. Egyszerű formáival a csomagtartó jól kihasználható, ráadásul a csomagtérküszöb alacsonyabb és szélesebb is, mint az előző generációnál.

Variálhatóság szempontjából sem panaszkodhatunk: a hátsó üléspad 2:1 arányban lehajtható, és középső könyöklője egy sílécalagutat rejt magában. Az üléspad lehajtása esetén a tető alatti csomagtérkapacitás 1537 literre növelhető.