• Egyéb

Érkezik az Transit Connect és Transit Courier Van

A Ford közzétette az első részleteket az új Transit Connect és Transit Courier kishaszongépjárművekről, amelyek felfrissítése része annak a tervnek, aminek keretében a vállalat a következő 18 hónapon belül a teljes európai haszongépjármű-kínálatát megújítja.

A Transit Connect és a Transit Courier fontos szerepet töltenek be a Transit családban, ami az európai piac legsikeresebb haszongépjármű-sorozata; ez év október végéig a Ford több mint 276.000 ilyen autót értékesített, ami 8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

A stílusos, új dizájn-elemekkel kialakított, takarékosabb hajtásláncokkal* és fejlett vezetéstámogató biztonsági rendszerekkel felszerelt két új Transit modell 2018 tavaszától rendelhető meg, és az első autókat az év közepétől vehetik át a vásárlók.

“A Ford új Transit családja látványosan söpört végig az európai piacon, és továbbra sem tervezzük, hogy levesszük a lábunkat a gázról,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. “Teljes egészében megújítottuk két kisebb Transit modellünket, amelyek most még kisebb költséggel üzemeltethetők, ráadásul még jobban néznek ki, így ügyfeleink minden igényét kielégítik.”

Új Ford Transit Connect

Az új Transit Connect orr-részének kialakítása ezentúl a legfrissebb Ford-dizájn formajegyeit viseli. A látványos, három díszléces kialakítású Transit-hűtőrácsot keskenyebb fényszórók fogják közre; az erős fényű HID Xenon lámpákat a gazdagabb felszereltségű változatokban LED nappali menetfény egészíti ki. Az autó frissebb megjelenését aerodinamikus vonalvezetés és első légterelő teszi teljessé.

A Transit Connect megújult műszerfalán egy új központi kezelőfelület kapott helyet, amit a gazdagabb felszereltségű modellváltozatokban tablet-jellegű, lebegő kialakítású, 6 colos színes érintőképernyő egészít ki; erről kezelhető az autó SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere. Az utastérben strapabíró, mégis stílusos megjelenésű burkolatok varázsolják kellemesebbé a hosszú munkanapokat.

A legmodernebb erőforrásokból összeállított motorkínálat alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál, és megfelel az Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A Ford vadonatúj 1.5 EcoBlue dízelmotorja a legújabb üzemanyag-befecskendező, turbótöltő és emisszióvezérlő technológiákkal működik, és a csekély belső súrlódású erőforrás a kisebb fogyasztás mellett is magasabb teljesítményt ad le.

A benzinmotorok kedvelői számára ott a többszörös díjnyertes 1.0 EcoBoost motor új változata, amelynek hengerfejét, üzemanyag-befecskendezését és emisszióvezérlését a mérnökök jelentős mértékben átalakították, hogy tovább csökkentsék az egység üzemanyag-fogyasztását. Az új technológiák közt fontos megemlíteni a hengerlekapcsolást, ami lehetővé teszi, hogy kis terhelés mellett a motor két hengerrel működjön, így redukálhatók a pumpáló mozgásból adódó veszteségek és az erőforrás még takarékosabbá válik.

Az autó alapfelszereltségében most egy tovább tökéletesített hatfokozatú manuális sebességváltó jelenik meg. Az 1,5 literes EcoBlue motorhoz emellett egy új nyolcfokozatú automata sebességváltó is kérhető, ami nemcsak alacsony üzemanyag-fogyasztást és gyors gázreakciókat biztosít, hanem zökkenőmentesen és fürgén kapcsolja a sebességfokozatokat.

Az autó fenntartási költségeit csökkenti, hogy mind a dízel-, mind pedig a benzinmotoros változatok esetében hosszabb lett a szerviz-intervallum; a manuális váltóval és dízelmotorral szerelt modellek 2 év/40.000 kilométeres intervalluma jelenleg a kategória legjobb értéke. Ezzel az időszakos átvizsgálások és a javítások költsége is jelentős mértékben alacsonyabb lett, mint a legközelebbi versenytársaké (a Ford elemzése szerint).

Az új Transit Connect modellben a szegmensben elsőként jelennek meg olyan Vezetéstámogató biztonsági rendszerek, mint az Intelligens Sebességhatároló, ami automatikusan szabályozza az autó sebességét, megakadályozva a gyorshajtást; a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer; az Oldalszél Stabilizálás; valamint az Aktív Parkolóasszisztens, ami a párhuzamos és a merőleges parkolóhelyekre egyaránt önálló kormányzással manőverezi be az autót.

A kifutó modellhez hasonlóan az új Transit Custom is rendkívül sokoldalúan használható; a rövid és hosszú tengelytávolsággal megrendelhető jármű raktere akár 3,6 m3 (VDA) is lehet, a hasznos teherbírás 520-890 kg, és a választható karosszériaváltozatok közt a dobozos, a kombi és a duplakabinos áruszállító kivitel is szerepel.

Új Ford Transit Courier

A Ford Transit család legkisebb tagja, a Transit Courier is megújult orr-résszel és áttervezett hűtőráccsal jelenik meg.

Az új formavilágú, ergonomikusabb középkonzolon a gazdagabb felszereltségű modellváltozatokban új helyre, a vezetőhöz közelebb került a nagyobb, 6 colos színes érintőképernyő, amelyen keresztül a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer is kezelhető.

A legutóbbi Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási előírásoknak megfelelő motorkínálatban üzemanyag-takarékos 1.5 TDCi dízel- és 1.0 EcoBoost benzinmotorok szerepelnek. Mindegyik modellváltozatban a Ford vadonatúj, hatfokozatú manuális sebességváltója kerül a korábbi ötfokozatú egység helyére; az új szerkezet minőségibb kapcsolási érzetet, kifinomultabb működést és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

A csekély üzemben tartási költségek érdekében a dízelmotoros modellek alapfelszereltségében egy új fogyasztáscsökkentő csomag is megjelenik, amelyben az optimalizált aerodinamikai megoldások mellett Aktív Hűtőrács technológia csökkenti az autó légellenállását, emellett pedig biztosítja, hogy a motor gyorsabban érje el optimális üzemi hőmérsékletét.

Az új Transit Courier hasznos teherbírása 500-590 kg, rakterének térfogata akár 2,4 m3 (VDA) is lehet, és a vásárlók választhatnak a dobozos és a kombi kivitelek közt. A kínálatban most egy új Limited változat is megjelenik, izgalmas alternatívát jelentve a dinamikus Sport verzió mellett.

Az új Transit Connect és Transit Courier modellekről a 2018-as bemutatót megelőzően várhatók további információk (beleértve az üzemanyag-fogyasztási és teljesítmény-adatokat).

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/12/02/europa-legkelendobb-1-tonnas-aruszallitoja-meg-stilusosabb-es-modernebb-lett/

Ford