Erő a kreativitáshoz
Ha létezik igazán eredeti autó, akkor az „ikermotor” spanyol megfelelőjéről elnevezett SEAT Ibiza „bimotor” rali autó ilyen. 1986-ban a rali pilóta José María Serviá meglepte a rally bajnokság mezőnyét egy SEAT Ibiza 4×4 modellel. Ebben a szakágban hatalmas vonóerőre és teljesítményre van szükség. A megoldás ezúttal az volt, hogy mindkét tengelyre került egy Ibiza erőforrás, mindegyik külön-külön a saját tengelykapcsolójához csatlakoztatva. Az autót (a motorok hengerűrtartalmának megfelelően) 1.5×1.5 néven ismerték. Az így elért teljesítmény közel 300 lóerő volt és végül két második helyet tudott elérni.
Amikor a vonóerő kerül terítékre, színre lép a nem mindennapi SEAT Ateca „Mattracks”. 2017-ben egy sajtóbemutatóra készült a SEAT Ateca Snow Experience alkalmából. A Mattracks által gyártott hótalpak helyettesítették a kerekeket egy 190 lóerős Ateca 2.0 TDI modellen. A megemelt és kiszélesített modell természetes közege a hó volt, de utcai használatát is jóváhagyták.
A nyitott autók sokkal vonzóbbak, mint szélsőségesen kreatívak. Mindenesetre a SEAT Ibiza számos felkérést kapott, amelyek sosem kerültek sorozatgyártásba. Kiemelkedik ezek közül is az első, a SEAT Ibiza Cabrio, amelynek alapja az első generációs Ibiza volt. A 2+2 üléses modell egyszerű, bukeret nélküli vonalvezetése az Ital Design Stúdió munkáját dicséri. Abban az időben Giorgio Giugiaro vállalata volt a felelős az Ibiza formatervezési munkájáért. 2014-ben érkezett a SEAT Ibiza Cupster, az elegáns és feltűnő speedster modell alacsony szélvédővel és domború hátsó kialakítással. Az 1969-es SEAT 850 Spider óta még ekkor sem érkezett el az idő a SEAT számára, hogy nyitott tetejű modell kerüljön sorozatgyártásba.
A SEAT Marbella Pick Up esetében volt esély a gyártásra. Ez a – szintén nem sorozatgyártásba kerülő – Marbella Playa koncepcióautónál lényegesen egyszerűbb és megvalósíthatóbb változat volt. A legfeltűnőbb eleme az volt, hogy a szállítórészt az utasfülkétől mindössze egy védőrács választotta el.