Erősen indult az újautó-piac forgalma

Nem sok olyan januárt őriz az emlékezet, amikor az új személyautók forgalomba helyezése 13,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért szintet, a kishaszonjárműveké pedig 35,6 százalékkal bővült. A múlt hónapban viszont ez történt, miután 9125 új személykocsi és 1992 furgon kapott rendszámot.
Ebből persze nem lehet levonni messzemenő következtetést, csak remélni lehet, hogy a Data House fenti grafikonján láthatóhoz lesz hasonló a piaci idei dinamikája az első negyedévben.
Kedvenc márkák forgalma januárban (darab, piaci részesedés)
1 | SUZUKI | 1167 | 12,79% |
2 | TOYOTA | 1064 | 11,66% |
3 | ŠKODA | 1020 | 11,18% |
4 | FORD | 722 | 7,91% |
5 | VOLKSWAGEN | 704 | 7,72% |
6 | KIA | 650 | 7,12% |
7 | BMW | 453 | 4,96% |
8 | MERCEDES | 406 | 4,45% |
9 | NISSAN | 363 | 3,98% |
10 | HYUNDAI | 312 | 3,42% |
11 | AUDI | 241 | 2,64% |
12 | RENAULT | 221 | 2,42% |
13 | VOLVO | 204 | 2,24% |
14 | DACIA | 145 | 1,59% |
15 | PEUGEOT | 141 | 1,55% |
16 | SSANGYONG | 128 | 1,40% |
17 | LEXUS | 125 | 1,37% |
18 | JEEP | 110 | 1,21% |
19 | MAZDA | 107 | 1,17% |
20 | BYD | 104 | 1,14% |
Forrás: Data House
A fenti táblázat azt mutatja, hogy a Suzuki, a Toyota és a Škoda a magyar újautó vásárlók kedvence, hiszen csak ezek értek el 10 százalék feletti piaci részesedést, míg a Ford, a Volkswagen és a KIA kénytelen volt megelégedni a 7 százalékos tartománnyal.
Az utóbbi után megint egy nagy zuhanás következett, hiszen a BMW és a Mercedes piaci részesedése nem érte el az 5 százalékot, ám, mivel nem tömegmárkákról van szó, ez egyáltalán nem rossz eredmény.
A táblázat azonban azt is megmutatja, hogy az egykor a dobogóról le sem robbantható Opel ezúttal a 21. helyre szorult 88 darabbal és 0,96 százalékos részesedéssel, nem is beszélve arról, hogy a Citroen és a FIAT mindössze 62, illetve 42 autót helyezett forgalomba, ami a 25. valamint a 29. helyet jelentette.
A szegmensek csatáját a divatvezetők nyerték. A B-SUV osztály a piac 24,41 százalékát szerezte meg, az utána következő C-SUV 22,19 százalékot, míg a C-Alsó-közép kategóriának meg kellett elégednie 17,60 százalékkal. A piacra jellemző, hogy a negyedik helyre is városi terepjáró került: a D-SUV szegmens 8,09 százalékos piaci részesedést ért el.
A legkapósabb modellek januárban
- SUZUKI S-CROSS 572
- ŠKODA OCTAVIA 537
- SUZUKI VITARA 451
- KIA CEED 264
- FORD TOURNEO CUSTOM 235
- NISSAN QASHQAI J12 200
- TOYOTA COROLLA 191
- KIA SPORTAGE 176
- VOLKSWAGEN GOLF 175
- TOYOTA COROLLA CROSS 157
- ŠKODA KODIAQ 149
- TOYOTA C-HR 138
- ŠKODA SUPERB 135
- FORD KUGA 133
- SUZUKI SWIFT 133
- TOYOTA YARIS CROSS 126
- FORD NEW PUMA 124
- HYUNDAI TUCSON 123
- DACIA DUSTER 113
- TOYOTA RAV4 112
- RENAULT CLIO 109
- NISSAN JUKE 106
Forrás: Data House
dasblog