Értékesítés, a növekedés erős pillére

A SEAT kiszállítások rekord szintet értek el az elmúlt két év során: 574.078 járművet szállítottak ki 2019-ben, ami 10,9% -kal több mint egy évvel korábban. Ennek az eredménynek a pozitív alakulása a magasabb jövedelmezőséggel rendelkező járművek forgalomba hozatalán alapult. 2019-ben a SEAT járművenkénti átlagos bevételét 4,2% -kal autónként 15.050 euróra (2018: 14,450 euróra) növelte a SUVtípusoknak köszönhetően , hiszen a SEAT által 2019-ben eladott autók 44% -a volt Arona, Ateca vagy Tarraco illetve CUPRA. Az új márka jelentősen hozzájárult ezekhez az eredményekhez, az értékesítés elérte a 24.662 darabot, 71,8% -kal többet, mint az előző évben.

A SEAT-nál 2019-ben a járművek és az alkatrészek exportja elérte a forgalom 81% -át (9.144 milliárd euró), ez megerősíti a cég vezető helyét mint Spanyolország vezető ipari exportőre, mely az ország teljes exportjának körülbelül 3% át adja.

Ebben az összefüggésben és globális stratégiájának részeként a vállalat törekvései Latin-Amerika felé fordulnak azzal az ambícióval, hogy a jövőben ebben a régióban is növekedjen. Mexikó az első számú piac Latin-Amerikában, a tavalyi 24.314 kiszállított járművel, ami 5,4% -kal több, mint 2018-ban. A SEAT tavaly megkezdte kereskedelmi tevékenységét Chilében és bővítési tervet indított Kolumbiában. A márka 2020 februárjában növekedési stratégiát indított Peruban is.

Európában az autógyártó új értékesítési rekordot állított fel Németországban: 132.537 járművet értékesített, ami 16,1% -kos növekedést jelent, Spanyolországban pedig ismét piacvezető 107.954 szállított járművel, 0,2% -kos növekedéssel. Az Egyesült Királyságban, a vállalat harmadik legnagyobb piacán, az értékesítés tovább növekedett a record szintű 6.,822 darabra (+ 9,5%). A SEAT emellett a legmagasabb értékesítési eredményeit érte el például Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban, Izraelben, Svédországban és Dániában.

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója szerint “szállításaink már harmadik éve kétszámjegyű fejlődést mutatnak a piaci lassulás ellenére is. Ebben az évben a fő célunkat az értékesítés jövedelmezőségének javítása és piaci részesedésünk stabilizálása jelentette.” Griffiths hozzátette: “A CUPRA stratégiai prioritás a SEAT-on belül. Az emócionális modellek és a magasabb jövedelmezőségi ráta révén a CUPRA célja, hogy 1 milliárd eurós forgalmat érjen el, amikor valamennyi modellje a piacon van. A márka döntő jelentőségű a társaság működési hasznának növelésében.”