És?
939 100 GÉPKOCSIJÁT SZÁLLÍTOTTA KI 2018. JANUÁRTÓL SZEPTEMBER VÉGÉIG A ŠKODA
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8 százalékos növekedést produkálva az előző év azonos időszakához viszonyítva. Szeptemberben a vállalat 94 800 autót szállított ki globálisan (2017 szeptember: 112 900 jármű, -16,0 százalék). A szeptemberi értékesítés csökkenésének oka a jelenleg zajló és a márka minden típuscsaládját érintő átállás a WLTP mérési ciklusra Európában. Növekedést ért el ezzel szemben a márka Oroszország jelentős feltörekvő piacán (+34,3 százalék), míg Kínában 30 600 kiszállított járművel a ŠKODA előző évi sikerét ismételte meg. A gyártó legsikeresebb sorozatának továbbra is az OCTAVIA bizonyult, miközben tovább nőtt a KAROQ kompakt SUV-típus iránti kereslet.
Az európai piacok értékesítési volumenének visszaesése mögött különleges tényezőként a 2018. szeptember elsejétől minden új forgalomba helyezésű gépkocsi típusbizonyítványának alapjául szolgáló WLTP mérési ciklusra történő, jelenleg is zajló és a márka minden típuscsaládját érintő átállás rejlik, mivel az adott modellspecifikációtól függően bizonyos motor/sebességváltó-változatok átmenetileg nem állnak rendelkezésre. A ŠKODA AUTO teljes gőzzel dolgozik összes modellváltozata teljes homologizációján, amellyel jól halad.
Amint Alain Favey, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Közel 940 ezer gépkocsit szállítottunk ki ügyfeleinknek az idei év első három negyedéve során, jelentősen felülmúlva tavalyi eredményünket. A KODIAQ RS, valamint a KAROQ SCOUT és a KAROQ SPORTLINE formájában új, vonzó modellváltozatokat mutattunk be októberben a Párizsi Autószalonon, következetesen folytatva SUV-offenzívánkat.”
Nyugat-Európában a ŠKODA 371 900 darabra növelte kiszállításait az idei év első kilenc hónapja alatt, ami 1,7 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest (2017 január – szeptember: 365 800 jármű). Szeptemberben a cseh autógyártó 32,8 százalékkal kevesebb, 32 600 gépkocsiját adta át a tavalyi év ugyanezen hónapjához viszonyítva (2017 szeptember: 48 500 jármű). A márka legjelentősebb európai piacán, Németországban, 37,4 százalékkal 11 100 darabra estek vissza a kiszállítások (2017 szeptember: 17 700 jármű), s a várakozásoknak megfelelően hasonló trend érvényesült számos európai piacon szeptember folyamán, köztük Nagy-Britanniában (7500 darab, -32,7 százalék), Franciaországban (2000 darab, -33,8 százalék), Olaszországban (1900 darab, -12,3 százalék), Spanyolországban (1500 darab, -18,0 százalék), Belgiumban (1500 darab, -8,7 százalék), Svájcban (1200 darab, -32,5 százalék) és Hollandiában (900 darab, -49,3 százalék).
Közép-Európában a ŠKODA 3,3 százalékkal összesen 160 800 gépkocsira növelte kiszállításait a januártól szeptember végéig terjedő időszak során (2017 január – szeptember: 155 700 darab), míg szeptember folyamán az autógyártó 6,3 százalékkal kevesebb, 15 300 járművét adta át ügyfeleinek (2017 szeptember: 16 400 darab). Hazai piacán, Csehországban, a ŠKODA 6800 autóját adta át az előző hónapban, 13,1 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év ugyanezen hónapja alatt (2017 szeptember: 7800 darab). Lengyelországban ezzel szemben növelte eladásait a vállalat (5300 darab, +6,6 százalék).
Oroszországban 28,2 százalékkal összesen 57 500 gépkocsira emelkedtek a márka kiszállításai az idei első három negyedév során (2017 január – szeptember: 44 800 darab), míg szeptemberben a ŠKODA 7800, vagyis az előző év azonos hónapjához képest 34,3 százalékkal több autóját adta át (2017 szeptember: 5800 darab).
Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a cseh autógyártó jelentősen, 33 600 járműre növelte kiszállításait az idei első kilenc hónap folyamán (2017 január – szeptember: 30 000 darab, +12,1 százalék), szeptemberben ezzel szemben 17,3 százalékkal 3600 darabra estek vissza járműátadásai (2017 szeptember: 4400 darab) a tavalyi év ugyanezen hónapjához viszonyítva.
Világszerte legjelentősebb piacán, Kínában, a ŠKODA az idei első kilenc hónap alatt is kétszámjegyű százalékos növekedést produkált, januártól szeptember végéig kiszállított 250 200 gépkocsija ugyanis 17,7 százalékos bővülést jelent (2017 január – szeptember: 212 600 darab). Szeptemberben a nagy hagyományú cseh márka 30 600 kiszállításával a tavalyi volument érte el.
A márka kiszállításai Indiában az előző év azonos időszakához képest 2,1 százalékkal összesen 12 600 gépkocsira emelkedtek az idei első három negyedévben (2017 január – szeptember: 12 400 darab), míg szeptemberi járműátadásai enyhe csökkenést mutattak a tavalyi év ugyanezen hónapjához viszonyítva (1400 darab, -9,3 százalék).
ŠKODA ügyfélkiszállítások – 2018. január – szeptember
(típussorozatok szerint, kerekítve, darab; +/- százalék az előző év azonos időszakához képest):
ŠKODA OCTAVIA (297 400; -1,6 százalék)
ŠKODA RAPID (145 900; -4,3 százalék)
ŠKODA FABIA (148 400; -5,2 százalék)
ŠKODA SUPERB (103 600; -7,3 százalék)
ŠKODA KAROQ (79 900; – )
ŠKODA YETI (12 900; -77,9 százalék)
ŠKODA KODIAQ (110 000; +78,6 százalék)
ŠKODA KAMIQ (Értékesítés kizárólag Kínában: 10 700; – )
ŠKODA CITIGO (Értékesítés kizárólag Európában: 30 200; +8,7 százalék)
ŠKODA kiszállítások – 2018. szeptember
(típussorozatok szerint, kerekítve, darab; +/- százalék az előző év azonos hónapjához képest):
ŠKODA OCTAVIA (29 600; -21,0 százalék)
ŠKODA RAPID (15 200; -20,3 százalék)
ŠKODA FABIA (13 500; -29,5 százalék)
ŠKODA SUPERB (9900; -28,6 százalék)
ŠKODA KAROQ (10 300; – )
ŠKODA YETI (100; -98,4 százalék)
ŠKODA KODIAQ (9100; -31,7 százalék)
ŠKODA KAMIQ (Értékesítés kizárólag Kínában: 4500; – )
ŠKODA CITIGO (Értékesítés kizárólag Európában: 2700; -31,6 százalék)