Európában is elérhető lesz a Toyota mobilitási szolgáltatója
A Toyota már korábban bejelentette, hogy a világ vezető autógyártójából a világ vezető mobilitási szolgáltatójává kíván válni. Ennek a folyamatnak képezi fontos elemét a Toyota Japában már működő mobilitási szolgáltatási márkája, a KINTO európai bemutatkozása, amelynek révén a vállalat mobilitási szolgáltatásokat nyújt majd a városok, illetve a céges ügyfelek és magánszemélyek számára. A Toyota bejelentése szerint a KINTO célja, hogy, hogy „mindenkit befogadó és megbízható”, „egyszerű és könnyed” illetve „fenntartható” legyen.
A Toyota KINTO néven új márkát vezet be az európai városi felhasználók számára nyújtott mobilitási szolgáltatások új elemeként. Ez fontos lépés a vállalat azon jövőképének megvalósítása felé, amely szerint a Toyota azáltal fejlődik mobilitási vállalattá, hogy világszerte sokféle, fuvarozáshoz kapcsolódó szolgáltatást nyújt majd. A Toyota a hagyományos magán-, illetve flottaszintű járműértékesítés mellett az alábbi négy pillére épülő stratégia szerint bővíti ki mobilitási szolgáltatásainak kínálatát:
új, önálló márkát használ az új mobilitási felhasználók megszólítása érdekében, akik között lesznek magánszemélyek, cégek és városok is
növeli részesedését a teljes körű lízingszolgáltatás (FSL) piacán, és multibrand szolgáltatásokat kínál céges- és magánügyfelei számára;
az adatok és összekapcsolt járművek kínálta lehetőséget kihasználva olyan szolgáltatásokat fejleszt és vezet be, mint az autómegosztás, a fuvarmegosztás, illetve ahol alkalmazható, az előfizetés;
felkészül a jövőben megjelenő, önvezetéssel kapcsolatos fejlesztések integrálására, valamint a mobilitás mint szolgáltatás piaci tesztelésére. Ilyen például a jelenleg is globális fejlesztés alatt álló e-Palette koncepció.
„A KINTO szerves része az európai tevékenységünk bővítését célzó stratégiánknak. Azokon a piacokon, ahol ez életképes és fenntartható, hagyományos üzleti modellünket mobilitási szolgáltatásokkal egészítjük ki, ami lehetővé teszi számunkra az új vásárlói igények kielégítését, illetve a városok és a régiók kialakulóban lévő mobilitási igényeinek támogatását.” – avat be Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója
A világ leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota 2018-ban kezdte el lefektetni az alapjait mindannak, ami szükséges európai szervezetének felkészítéséhez, hogy új mobilitási szolgáltatásait integrálja a meglévő autógyártó és értékesítő rendszerbe. A Toyota két vállalatot hozott létre: egy flottakezelő céget (Toyota Fleet Mobility, kölni székhellyel) és egy digitális platformot működtető céget (Toyota Connected Europe, londoni székhellyel). A Toyota Fleet Mobility a teljes körű lízingszolgáltatás európai piacra történő kiterjesztésével foglalkozik. A TFM organikus növekedést produkál (jelenleg vannak társult vállalatai Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban), illetve felvásárlásokat is végez. Nemrég az Egyesült Királyságban történő terjeszkedés céljából felvásárolták az Inchcape Fleet Solutions (IFS) nevű céget. A TFM a Toyota Financial Services Corporation és a Toyota Motor Europe vegyesvállalata. A Toyota Connected Europe a Toyota technológiai és adatfeldolgozó cégének európai leányvállalata, ami az összekapcsolt járműrendszerekkel összefüggő termékeket és szolgáltatásokat fejleszti és alkalmazza. Ilyen például a Toyota Big Data Centre, de a Toyota saját Mobilitási Szolgáltatási Platformján (MSPF) belüli szolgáltatásokkal is foglalkozik. A KINTO márkát arra használják majd, hogy a fenti kínálatot egyértelműen az újfajta mobilitási megoldások közé pozícionálják, mint a „mindenkit befogadó és megbízható”, „egyszerű és könnyed” illetve „fenntartható” szolgáltatásokat.
„Új mobilitási márkánk, a KINTO azt mutatja, hogy vállalatunk eltökéltebb, mint valaha, hogy megfeleljen vásárlóink változó mobilitási igényeinek. A Toyota és a Lexus jól ismert autómárkák, megbízható minőséggel. A KINTO-val ugyanilyen erős márkát szeretnénk felépíteni a mobilitási szolgáltatások kielégítésére; olyan márkát, amely kivételes vásárlói élményt nyújt, akár az otthonunk közelében közlekedünk, akár máshová utazunk. A KINTO fejezi ki a Toyota azon törekvését, hogy „egyre jobb mobilitást biztosítson mindenki számára.” – véli Matthew Harrison, az európai Toyota és a Lexus értékesítésekért felelő ügyvezető alelnök.
Az új márkanév a japán Kintoun, vagyis repülő nimbusz szóból ered. Ez eredetileg egy rajzfilm-felhő neve, amivel egy híres japán animációs figura utazik. A Kintounhoz hasonlóan a KINTO is mindig rendelkezésre áll – bárhol és bármikor, amikor egy ügyfél könnyű és egyszerű közlekedési megoldást keres. A KINTO márkanév alatt elérhető szolgáltatásokat az egyes piacokra érvényes fenntarthatósági szempontok alapján működtetik. Bizonyos európai piacokon az induláskor bevezetendő szolgáltatások közé tartozik:
KINTO One: teljes körű lízingszolgáltatás, aminél a lízingdíj mellett egy összegben fizethető a szervizelés és a biztosítás.
KINTO Share: önkiszolgáló rendszerben működő autómegosztó szolgáltatás a hibrid járművek széles palettájával, fenntartási költségek nélkül. A Toyota már több európai városban (Dublin, Velence, Koppenhága és Madrid) működő autómegosztó szolgáltatása, a Yuko ezután a KINTO név alatt működik tovább.
KINTO Join: fuvarmegosztás, olyan dolgozók összekapcsolása, akik egy útvonalon járnak munkába. Így a dolgozók és a CO₂-lábnyomukat csökkenteni akaró vállalatok számára is hasznos.
KINTO Flex: előfizetésen alapuló autólízing, ami rugalmasabb megoldásokat kínál és prémium élményt nyújt.
A KINTO további szolgáltatásokat is vizsgál, például az iránytaxi, vagy egy multimodális applikáció megvalósítását. A szolgáltatások könnyen igénybe vehetők lesznek majd különféle mobil alkalmazások révén, integrált fizetési megoldásokkal.