Exkluzív sportkocsikkal a Renault Csoport innovációjának élvonalában – Az Alpine
A Renault Group által korábban bemutatott Renaulution stratégiai terv részeként az Alpine, a Renault Csoport innovatív, eredeti és exkluzív sportkocsiknak szánt márkája 2021 januárjában bejelentette hosszú távú növekedési terveit.
Az Alpine vitathatatlanul a francia autózás megtestesítője, mely figyelemre méltó győzelmeket halmozott fel története során. Ez egy olyan márka, amelynek öröksége és történelme van. És egyben egy magasan képzett szakemberekkel rendelkező gyár is, amely az A110-et gyártja Dieppe-ben.
Az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt. Az újonnan létrehozott szervezet „újgenerációs” autóipari márkaként kívánja kielégíteni a szenvedélyes, igényes, újdonságokra nyitott vásárlók igényeit. Az Alpine emellett kihasználja a Renault Group és az RNM Alliance tudásbázisát, beleértve az Alliance EV natív platformjának technológiáját, a globális gyártási lábnyomot, az optimális költségeket biztosító erőteljes beszerzési csapatot, a globális disztribúciós hálózatot és az RCI pénzügyi szolgáltatásait.
Az Alpine 100% -ban elektromos álomgarázsa
Az új szervezeti struktúra, a Renault Group és az Alliance közötti szinergiák intenzívebbé válása, valamint a kiválasztott partnerekkel való együttműködés fontos szerepet játszik majd az Alpine terméktervének támogatásában:
– a 100%-os elektromos B-szegmensű Hot Hatch az Alliance CMF-B EV platformján alapszik
– a 100%-os elektromos C-szegmensű Sports Cross Over az Alliance CMF-EV platformján alapszik
– az A110 100%-os EV helyettesítőjét a Lotus közreműködésével fejlesztik
Az Alpine, a Renault Group innovációjának élén jár, legyen szó technológiáról, disztribúcióról, vásárlói élményekről vagy bármely más területről, amely értéket képvisel a márka és az ügyfelek számára. Az Alpine következő termékgenerációja kihasználja a Renault Group legújabb innovációit, és kihasználja az F1 technológiáját és szakértelmét is: hatékony energiamenedzsment, biztonsági rendszerek és csatlakozási megoldások, amelyek az F1 adatelemzésben és feldolgozásban nyújtott nagy teljesítményéből származnak, amelyek jelentős versenyelőnyt jelentenek az Alpine termékeknek.
Az Alpine története
Az Alpine-t 1955-ben alapította Jean Rédélé, a versenyzés iránt rajongó fiatalember. Cégét a kedvenc versenyhelyszínéről, az Alpokról nevezte el. A sikert az 1962-ben bemutatott A110 típusú közúti autó hozta meg. Addigra az Alpine és a Renault szoros együttműködő partnerek voltak: az Alpine autókat a Renault márkakereskedések értékesítették és szervizelték. A hetvenes évek elejére az Alpine élvonalbeli szereplője lett a rally versenyeknek. Az Alpine először 1971-ben szerzett dobogós helyezést a világhírű Rallye Monte Carlo versenyen, majd ezt megismételte 1973-ban.
A társaság abban az évben elnyerte a Rally Világbajnokság konstruktőri elsőségét is. Ezzel egyidőben nőttek az Alpine közúti autóeladásai is. Az Alpine 1969-ben külön gyárat épített Dieppe-ben, ugyanazon a helyen, ahol ma gyártják a vadonatúj A110-et, és 1971-ben elkezdték gyártani az A310-t. Két évvel később az Alpine-t megvásárolta a Renault Group. Az Alpine 1978-ban érte el leghíresebb autósport-diadalát; az összesített győzelmet a le mans-i 24 órás versenyen.
A gyár a hetvenes-nyolcvanas években folytatta az új és innovatív közúti autók forgalmazását, beleértve az A310 V6-ot és a GTA-t is. Az Alpine termelése végül 1995-ben állt le. 2017-ben a márka bemutatta az új A110-et, a sportautót, amely hű maradt az Alpine időtlen elveihez, a kompakt, könnyed, agilis és kiemelkedő vezetési élményt nyújtó járművek fejlesztéséhez.
2021-től az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt, amely a Renault Group innovatív, autentikus, és exkluzív sportautóit gyártja.
Az Alpine A110
Az A110 alapjait ugyanazok a műszaki elvek adják, amelyeket még Jean Rédélé határozott meg 66 évvel ezelőtt, és amelyek azóta minden egyes Alpine autóban visszaköszönnek, legyen az versenygép vagy utcai modell.
Az Alpine autók teljesítményét a kompakt méretei, a különös odafigyeléssel végrehajtott könnyű építés és a magas teljesítmény-tömeg arány adják, nem pedig a rendkívül erős motorok és a széles gumiabroncsok. Az Alpine egyik alapelve, hogy a vezetési élményt – a sofőr tapasztalatától függetlenül – a köridők, a végsebességek és a gyorsulási adatok elé helyezi. Fontos emellett, hogy az Alpine autók a mindennapi használat során is kényelmesnek és kifinomultak legyenek, ez pedig különösen igaz az új A110-re.
Az A110 alumínium szerkezete egyszerre nagyon erős és kivételesen könnyű. Az autó legkisebb súlyú változata, az A110 Pure kevesebb mint 1100 kg (folyadékokkal együtt). A középmotoros elrendezés tökéletes súlyelosztást biztosít az agilis és érzékeny kezelhetőség érdekében, míg a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kiemelkedő irányíthatóságot és pontosságot biztosít a kanyarokban. A menetkomfort az A110 különleges erőssége. A sportkocsik minden változatában hétfokozatú, váltófüllel rendelkező, duplakuplungos váltómű található, amely szinte azonnali sebességváltást biztosít.
A különböző modellváltozatok közös lelke az 1,8 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű motor. Az A110 Pure és Légende modellekben ez a motor 252 lóerő teljesítményt ad le, míg az A110S esetében ez 292 lóerőt jelent. Az A110 minden változata ugyanazt a három vezetési módot kínálja: Normal, Sport és Track. Az eredeti, 1962-es A110 Berlinette által inspirált A110 külső dizájnja testesíti meg a kapcsolatot az Alpine öröksége és jövője között.
A francia Antony Villain vezette tervezőcsapat az Alpine szellemiségét igyekezett megragadni az autóban, miközben olyan formatervezési nyelvet alkotott, amely kiállja az idő próbáját. Az elülső kettős fényszórók, a domború szárnyak, a motorháztetőn végig futó jellegzetes gerincforma és a karosszéria teljes szélességében átívelő hátsó szélvédő egyértelműen az A110 Berlinette-től ered, míg a LED fényszórók és az „X” alakú LED hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel az autó modernkori technikájára és teljesítményére utalnak. Az autó letisztult, sallangmentes sziluettjét a mérnöki csapattal párhuzamosan végzett munkával sikerült elérni.
A teljesen lapos alváz és a funkcionális diffúzor optimális légáramlást és leszorítóerőt biztosít. Bár a külső méretek kompaktak – ami hozzájárul az autó agilitásához -, az utastérben még így is elég hely van a magasabb sofőrök számára is, még akkor is, ha sisakot viselnek. Az alacsony és keskeny küszöbnek köszönhetően az utastérbe való bejutás az egyik legkényelmesebb a sportautók között, míg maga a belső tér az A110 könnyű építését tükrözi.