Extended Experience

Sokoldalúság és kényelem

Az új CMP platformon jelenleg rekordméretűnek számító hátsó helykínálat jóvoltából az új PEUGEOT 2008 SUV különösen sokoldalú szabadidő-autó. 4,3 méteres hosszméretének és a 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően csomagtartója is tisztes méretekkel rendelkezik (434 l – VDA V210 szabvány), függetlenül attól, hogy milyen motortípust választunk (a teljesen elektromos változatot is beleértve). A variálhatóságról a két helyzetbe állítható padló (változattól függően) gondoskodik, mely a hátsó üléspad lehajtása esetén szinte teljesen síkfelületet biztosít.

A számos és sok esetben eredeti tárolóhelynek köszönhetően a mindennapi tárgyak elhelyezése sem jelenthet gondot. A hagyományos ajtózsebek és a kesztyűtartó mellett egy-egy méretes rekesz található a középső könyöklő alatt és a sebességváltó kar előtt. Ezen kívül a műszerfal alsó részében is kialakításra került egy diszkrét tároló. Ebben kapott helyet a rendkívül praktikus indukciós töltő, lenyitott fedelében pedig egy okostelefon tárolható.

Az opciós napfénytető hatalmas üvegfelületén át csak úgy ömlik a fény az utastérbe. Mivel kifelé nyílik, a hátsó utasok fejtere sem hagy kívánnivalót maga után.

Még modernebb technológia: új 3D PEUGEOT i-Cockpit®

A PEUGEOT i-Cockpit® továbbra is ugyanazokkal az alapjellemzőkkel rendelkezik, és az érzékekre kihegyezett, tökéletes ergonómiájú vezetőhelyet kínál:

– kisméretű kormány, amelynek jobb a fogása és megkönnyíti az autó irányítását,

– könnyen elérhető és jól olvasható, nagy méretű HD érintőképernyő,

– és mostantól egy magasra helyezett innovatív 3D műszeregység.

Az ügyfeleink körében rendkívül népszerű vezetőhelynek, mely immár több mint 5 millió Peugeot gépjárműben található meg szerte a világon, az új PEUGEOT 2008 SUV egy teljesen új értelmezését kínálja.

Az információk közvetlenül a vezető látóterében kerülnek kijelzésre. Egyes változatokon a 3D PEUGEOT i-Cockpit® műszeregység holografikusan jeleníti meg őket. A kijelzések dinamikusak és animáltak: fontosságuktól és sürgősségüktől függően ugranak a vezető szeme elé, aki akár fél másodpernyi reakcióidőt is nyer ezzel. Az elsőként az új PEUGEOT 208-on bevezetett 3D PEUGEOT i-Cockpit® igazi innovációnak és a szegmensben világpremiernek számít. Minden szempontból javítja a vezetést: a hatékonyság, a leolvasás kényelme és a biztonság minden eddiginél magasabb színvonalú.

Az érintőképernyő egyes változatokon akár a 10” átmérőt is elérheti, vezérlése pedig a billenőkapcsolók mellett elhelyezett érintő gyorsgombokkal történik.

A precizitás mellett a másik jelszó az igényesség, hiszen a látás mellett a tapintásnak is fontos szerep jut: a műszerfalon habosított műanyaggal, az utastér többi részében pedig olyan kellemes és kifinomult anyagokkal találkozunk, mint az Alcantara® és a nappabőr®. Az ajtótáblák és a műszerfali betétek karbon hatásúak, az EAT8 sebességváltó shift and park by wire kapcsolója pedig teljes egészében elektromos, ami egyszerű és ösztönös használatot biztosít. De ha a vezető úgy dönt, a kormány alatti fülekkel manuálisan is bármikor gyorsan beavatkozhat.

Korszerű berendezések, konnektivitás és csúcstechnológia

A kategóriában ritkaságnak számító, magasabb szegmensekből átvett felszerelések és vezetéssegítő funkciók a márka tudásának legjavát képviselik. A technológiai arzenál egyenesen lenyűgöző:

  • A félautonóm vezetés felé tett első lépésként a Drive Assist rendszer a következő funkciókat egyesíti magában:

• a Lane Positioning funkcióhoz kapcsolódó sávban elfoglalt helyzetet tartó asszisztens, ahol a kívánt pozíciót a vezető választja ki,

• Stop & Go funkcióval rendelkező adaptív tempomat (EAT8 automata sebességváltó esetén),

  • Park Assist, mely parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva automatikusan átveszi a kormányzás feladatát, és akkor is képes beparkolni az autót, ha csak 60 cm távolság marad a gépjárművek között,
  • legújabb generációs automata vészfékező rendszer, mely 5–140 km/h-ig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat is,
  • sávtartó asszisztens,
  • fáradtságérzékelő rendszer, mely szükség esetén pihenőt javasol,
  • távolságifény-asszisztens, hogy a vezető még inkább az útra összpontosíthasson,
  • kibővített táblaolvasó rendszer (behajtani tilos táblák, stoptáblák) sebességajánlással,
  • holttérfigyelő rendszer,
  • elektromos rögzítőfék.

Az okostelefonok mint a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközei az új PEUGEOT 2008-ban is a szolgálatunkra lesznek. A MirrorLink™, Apple CarPlay™ és Android Auto™ protokollal kompatibilis MirrorScreen funkció jóvoltából a telefon tartalma a központi kijelzőre tükrözhető.

Az indukciós töltőn felül az autóban – változattól függően – akár négy USB-csatlakozó is rendelkezésre áll (ebből kettő elöl – köztük egy C típusú –, kettő pedig hátul).

Optimális útvonalakat ajánl fel a TomTom® Traffic 3D online navigációs szolgáltatás*, mely valós idejű közlekedési információkkal szolgál, és szükség esetén automatikusan újratervezi az útvonalat. A vezető a veszélyes területekről és a környező szolgáltatóegységekről (POI) is értesül, és a továbbfejlesztett hangvezérlés* funkció is a rendelkezésére áll.

* Az online szolgáltatás és hangvezérlés nem minden piacon elérhető

Az új PEUGEOT 2008 SUV hifirendszerével a legvájtfülűbb zenerajongók is elégedettek lesznek. A prémium hifihangzás szakértőjeként számon tartott francia FOCAL® céggel közösen kifejlesztett rendszer több mint három év munkájának gyümölcse. A PEUGEOT 3008, 5008 és 508 modelleken már bizonyított prémium hifirendszer mostantól az új PEUGEOT 2008 SUV kínálatában is megtalálható lesz. Az akusztikailag optimális elrendezés mellett a 10 hangszóró olyan a FOCAL® által szabadalmaztatott technológiákat használ, melyekkel rendszerint csak a kiállításokon találkozni: 4 darab fordított alumínium dómos tweeter, 4 darab 165 mm-es polyglass woofer, 1 darab polyglass középsugárzó és 1 darab Power-Flower™ háromtekercses subwoofer. Ezekhez egy 12 utas, 515 wattos erősítő társul, mely részletgazdag és dinamikus zenei hangzást biztosít.