Extrém körülmények között is dupláztak Csomósék Miskolcon

Egy napba sűrített program, folyamatosan változó időjárási viszonyok és nagyon nehéz gyorsasági szakaszok várták a Rallye1 mezőnyét és benne a Peugeot 208 Rally Cup Hungary indulóit a 25. Miskolc Rallye-n. Csomós Miklóssal és navigátorával, Nagy Attilával nem bírtak a többiek és a páros az öt futamos kupasorozat második állomásán is nyerni tudott, nagy fölénnyel vezetve a Peugeot Kupát.

Az Eger Rallye után már a második versenyét vívta Miskolcon a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kilenc benevezett párosa. Csütörtökön egy gokartozással kezdődött a Miskolc Rallye programja, ahol Hangodi Bendegúz, a csapat Benjáminja szerepelt a legjobban. Természetesen ez a verseny nem számított be a futam értékelésébe, ahogyan a péntek délután a miskolci salakpályán immár hagyományosan megrendezett salakpályás prológ sem. A lámpafényes körversenyen rengeteg néző előtt a Márta – Hényel páros volt a leggyorsabb a Peugeot Kupa indulói közül.

Önmagában is nehéz versenynek ígérkezett az idei Miskolc Rally azzal, hogy a teljes versenytávot egy nap alatt kellett teljesítenie az indulóknak. A hajnaltól koraestig tartó száguldást tovább nehezítette az időjárás. Folyamatosan az eget kémlelték a párosok, próbálták a legmegfelelőbb gumitaktikával elhagyni a diósgyőri DVTK Stadion mellett felállított szervizparkot, de a változékony idő nagyon megnehezítette mindenki dolgát.

Négy különböző gyorsasági szakasz szerepelt a programban. Egy rövid, 7 kilométeres Bükkszentkeresztes-i erdei száguldás után két hosszú, nehéz szakaszon, a Garadna – Mályinka és a Sáta Borsodbóta közötti úton kellett taktikusan versenyezni, hiszen mindkét gyorsasági rengeteg veszélyforrást rejtett magában. Míg az első az erdőben a folyamatosan változó tapadásával, addig a második a dobálós, defektveszélyes kanyarjaival okozott gondot nem egy versenyautó legénységének a hétvégén. A „levelezető” Lyukóbánya-Parasznya szakaszon nem lehetett nagy előnyre szert tenni, de veszíteni annál többet. Ezt a kört kellett háromszor teljesítenie az indulóknak.

Az előző versenyen győztes Csomós – Nagy páros az első szakasz győzelmét átengedte Szaueréknek, akik Egerben is nagyon jól szerepeltek. A következő gyorsaságiról defekttel ért le a célba a mohácsi rendőr, Szauer Gergő. Csomós Mixi beletaposott a gázba és átvette a vezetést, amit aztán a futam végéig meg is tartott! . Az előző verseny második helyezettje, a kolozsvári Maior testvérpár a második pozícióból csúszott be az árokba egy olyan helyen, ahol nem voltak nézők és negyed órás küzdelem után tudtak csak visszavergődni az útra, így számukra elúszott a jó helyezés reménye. Az első kör végére már majdnem 40 másodperces előnnyel álltak az élen Csomósék a tavalyi bajnok, Jánosa Ákos és navigátora, Szőke Tamás előtt, akiknek a hatodik szakaszon, a mályinkai gyorson egy elrontott féktáv után a szalagkorlát kiszakította mindkét bal oldali futóművüket. Nem ők voltak az elsők, akik idő előtt befejezték a versenyt, hiszen az előző versenyen rosszullét miatt kiállni kényszerülő László Martin már az első körben kénytelen volt feladni a további harcot. Egy partoldalra csúszás után elszakadt a fékcsövük és ugyan még le tudtak gurulni a szakaszról, de már nem volt értelme fék nélkül nekivágniuk még két szakasznak, hogy eljussanak a következő szervizig.

A nyolcadik gyorsasági szakasztól fogva már szinte semmi nem változott a Peugeot Kupában, pedig a srácok küzdöttek a pályákkal, a gumikkal, a tapadással… Csomósék dupláztak, az előző futamhoz hasonlóan csak a Power Stage győzelmet engedték át Szaueréknek, akik a két defekt ellenére is beértek a második helyre. Riskó Dani, Bíró Péterrel az oldalán nyugodt autózással szerezte meg a harmadik helyet. Hibján Józsefék örülhettek a negyedik pozíciónak, míg az ötödik helyre az előző versenyen kétszer is kieső Hangodi Bendegúz és Kulcsár Dániel érkezett meg. Márta Jánosék a verseny előtt a szervizben gyakorolták a kerékcserét, amit aztán a gyorsasági szakaszon élesben is be kellett mutatniuk. Egy fékprobléma is nehezítette a versenyüket. Maiorék voltak az utolsók, akik célba tudták hozni a versenyautójukat ezen a nehéz versenyen.

Nem csak a pályán, hanem a szervizparkban is keményen kellett mindenkinek küzdenie. Péntek este egy vihar összedöntötte a Peugeot Kupa impozáns sátortáborát és a Tagai Racing Technology munkatársai a csapatokkal karöltve rengeteget dolgoztak, hogy a megszokott körülményeket biztosítsák a párosoknak a versenynapra. A kupasorozat mentorának is volt dolga bőven, Ifj.Tóth János most is hasznos tanácsokkal segítette a versenyzőket.

Ahogy Egerben úgy Miskolcon is a Peugeot 208 Rally Cup Hungary győztes párosa egyben a 2WD Kupában is a legjobbnak bizonyult.

A következő verseny a Székesfehérvár Rallye lesz. Most egy kicsit több idejük, pontosan hat hetük van pihenni a csapatoknak a miskolci fáradalmakat.

Miskolc Rallye 2019– Peugeot Kupa végeredménye:
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 1:28:09.3
2. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 1:29:29.0 (+1:19.7)
3. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 1:32:09.6 (+4:00.3)
4. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 1:33:51.3 (+5:42.0)
5. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft. 1:35:09.6 (+7:00.3)
6. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 1:37:53.8 (+9:44.5)
7. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 1:54:26.9 (+26:17.9)
(forrás: rallylive.hu)

Peugeot Kupa állása a második forduló után:
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 33 pont
2. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 22 pont
3. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 12 pont
4. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 9 pont
Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 9 pont
6. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 8 pont
Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 8 pont
8. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft.. 4 pont
A ponttáblázat a szabályoknak megfelelően a versenyben elért helyezés alapján + napi szakaszokon elért helyezések alapján + utolsó gyorsasági szakaszon elért helyezés alapján kerül kiszámításra.