Ez a jövő?
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a környezetbarát hibrid és hidrogén üzemanyagcellás modelljei mellett a jövő elektromos autóival és a járműautomatizálással kapcsolatos fejlesztések éllovasának tekintett Toyota is részt vett a Montrealban megrendezett 24. Intelligens Közlekedési Rendszer (ITS) Világkongresszuson, amelynek házigazdája az ITS America és az ITS Canada volt. A kongresszus idei fő témája az „Intelligens városok: új generációs integrált mobilitás” volt, vagyis az olyan, értéktöbbletet jelentő megoldások és szolgáltatások, mint az egymással összehangoltan működő autók, az önvezető technológiák, az intelligens városok és a nagyvárosi mobilitás újrafogalmazása.
Az autonóm, önvezető autók, a jármű-jármű és a jármű-infrastruktúra kommunikáció, a robotika és a mesterséges intelligenciára alapuló megoldások fejlesztésében is a világ legjobbjai között számon tartott Toyota a 24. Intelligens Közlekedési Rendszer (ITS) Világkongresszuson mutatta be iparági szinten is élenjáró kutatásait, amelyek hozzájárulhatnak egy, az embereket, autókat és városokat összekapcsoló, intelligens mobilitáson alapuló társadalom kialakulásához. Ennek jegyében dolgozta ki a Toyota az „Együttműködő ITS” rendszerét: egy fontos biztonsági technológiát, ami teljesen felszámolhatja a halálos kimenetelű közlekedési baleseteket. A vállalat bemutatta még a „Kapcsolt szolgáltatások vezeték nélkül kommunikáló vezetési adatrögzítő használatával” nevű elképzelését is, valamint a kényelmes és környezetbarát megoldást jelentő Ha:Mo új generációs közlekedési rendszert.
Prezentációján a Toyota nagy hangsúlyt fektetett biztonsági filozófiájának ismertetésére, kiállítva már jelenleg is létező, de kifejezetten a jövőbe mutató együttműködő ITS szolgáltatásait. A prezentációt „élményzónák” színesítették, ahol az érdeklődők virtuális valóság (VR) és vezetési szimulátor segítségével ismerhették meg, hogyan működnek majd ezek a szolgáltatások. A vezeték nélkül kommunikáló vezetési adatrögzítő használatával a Toyota olyan szolgáltatást tervez, ami az autók által gyűjtött adatokon (pl. az előre néző kamera képein és a valós idejű járműadatokon) alapul. A „Ha:Mo” egy egészen másféle ötletet valósít meg; egy olyan rendszert, amelynek segítségével az emberek optimálisan kombinálhatják a nagyvárosokban az autózást és a tömegközlekedést.
Az ITS Világkongresszus a világ legnagyobb ITS-tematikájú nemzetközi konferenciája. A minden évben megrendezett, és felváltva Európában, Ázsiában és Amerikában megtartott eseményre ITS-fejlesztőket (kormányokat, kutató testületeket és piaci szereplőket) hívnak meg a világ minden tájáról, hogy tájékoztató üléseken, műszaki bemutatókon, kiállítási területeken és tesztvezetéseken mutathassák be legújabb ITS-kutatásaik eredményeit. A Toyota már az első ilyen rendezvény óta aktív résztvevőnek számít, és minden kongresszuson ismerteti kutatási eredményeit, ITS technológiáit, valamint a biztonsággal és környezetvédelemmel kapcsolatos termékeit és szolgáltatásait.
A Toyota ezúttal bemutatta biztonsági kezdeményezéseit, így megtekinthető volt bemutató a balesetek elkerülését szolgáló aktív biztonsági technológiákról, valamint olyan szolgáltatásokról, amelyek hozzájárulnak az önvezető technológiák működéséhez. A már jelenleg is forgalomban lévő együttműködő ITS szolgáltatások (Ütközésre figyelmeztetés jobbra kanyarodás közben, Kereszteződésben bekövetkező ütközés elkerülése stb.) bemutatása virtuális környezetben, vezetési szimulátoron történt. A látogatók a virtuális valóságban tapasztalhatták meg, milyen érzés lesz az együttműködő ITS technológián alapuló önvezető autók használata. A Toyota emellett bemutatta amerikai kezdeményezéseinek jövőbeli irányvonalát, a vezeték nélkül kommunikáló vezetési adatrögzítő alkalmazását, és olyan szolgáltatásokat, mint a minden sávra kiterjedő forgalmi információk, vagy az 500 tokiói taxi kameráiból származó képek elemzésén alapuló dinamikus várostérkép, vagy épp a Ha:mo koncepció.