Ez a Porsche ízletes belső tér kialakítást kapott kávéból, tojáshéjból és lencséből
A Callum azt mutatja, hogy az élelmiszer-hulladékot vissza lehet vonni a 911-es belső tér felöltöztetéséhez
2023-ban az élelmiszer-pazarlás továbbra is hatalmas probléma az egész világon, és nem csak az ételeket választjuk meg. Ez a hulladék olyan összetevőkből is keletkezik, amelyeket arra használnak, hogy finom ételeket tegyenek az arcod elé, hogy sálat tegyenek. Kávébab, tojáshéj, dióhéj és még sok más csak a 119 milliárd font részeként végződik élelmiszer-hulladék, amelyet az Egyesült Államok évente generál, amely élelmiszer-ellátásunk akár 40% -át teszi ki. Mi lenne, ha lenne mód arra, hogy visszaszerezze azt a hulladéklerakókból? Ian Callum legendás skót autótervező tervezési és mérnöki tanácsadása úgy döntött, hogy megmutatja a világnak, milyen könnyű újrahasznosítani az élelmiszereket és a műanyag hulladékokat, hogy egy nagyon egyedi belső teret hozzon létre egy klasszikus Porsche 911 restomod projekthez.
Mielőtt azt sikoltozná, hogy nem akarja, hogy autója forró szemét illatú legyen, ne feledje hogy sok autógyártó már elindította a sajátját a hulladék visszanyerésére szolgáló eljárások készítsen néhány belső alkatrészt belülről az autód. Ennek ellenére az utólagos piac elmaradt, de a Callum az Ottan zöld technológiai társasággal közreműködött, hogy módszereket találjon további belső alkatrészek létrehozására újrahasznosított anyagok felhasználásával. Milyen anyagokat használnak ezek a szörnyű tervezők ezen a klasszikus Porsche 911-en?
Nagyszerű példa az újrahasznosított dióhéjból és tojáshéjból készült ablakkapcsolók burkolatkerete. A lejárt rizs vagy lencse használata áttetsző anyagot eredményez, és lámpafedőkön vagy megvilágított kapcsolókon használják. A lángállóság érdekében a kávépépép más fényes műanyagokat, például a műszerfal betéteit cseréli. Annak érdekében, hogy élénk, eperfa-szerű színű legyen néhány burkolat, lila sárgarépapépát festettek, míg a faleveleket újrahasznosították, hogy sötétebb legyen, sima felületek a középső konzol és a műszerfal fa furnérjainak alternatívájaként. Eközben a lenszálat visszanyerhetjük és a szénszál alternatívájának létrehozására használják, amelyet a Porsche 911 üléshéjain és kormánykerékén talál. Ez valójában már egy alternatíva, amelyet a motorsportban fenntarthatóbb kompozit anyagként használnak, mint például a a McLaren Formula 1 autó versenyülései, a BMW M Motorsport M4 GT4 karosszériapanelei és mások.
Nem csak a CALLUM által feltárt anyagok fedezték fel őket. Azokat a ruházati hulladékokat, amelyeket elégetnének, vagy a hulladéklerakóba küldnének, hogy elrohadjanak, újra felhasználhatják aprítással és burgonya- vagy kukoricakeményítővel történő sajtolással, hogy kemény furnér legyen az üléshez kagyló vagy kötőjel díszítése. A műanyag hulladék — önmagában óriási kérdés, és bármikor láthatja, hogy sétálsz egy tengerparton — lehet poliészter szövetek előállításához használják. Lágyabb anyagok készülhetnek PET palackokból. Az elpazarolt nejlon szőnyegek vagy halászhálók visszaigényelhetők kopásálló szövetek létrehozásához.
„Több ügyfelünk elkezdi gondolkodni a fenntartható projektekről, és hangsúlyt fektet a körforgásos gazdaságra” – mondta Ian Callum, a Callum társalapítója és tervezési igazgatója. „Másokkal, le tudjuk tolni őket ezen az úton, kiemelve a fenntarthatóbb választás üzleti előnyeit.”
motortrend