Ez az 1929-es Rolls-Royce Phantom II az elektromos átalakításnak köszönhetően közel négyszer erősebb

Az Electrogenic bemutatta legújabb, teljesen reverzibilis elektromod projektjét. Ezt az 1929-es Rolls-Royce Phantom II-t úgy tervezték, hogy tisztelje az eredeti luxusautót, miközben modernizálja hajtásláncát, hogy egyenletes teljesítményt nyújtson.

Az elektromodizált járművek tiszta és hatékony teljesítményt ígérnek, de azt is kockáztatják, hogy lecsiszolják a klasszikus járművek minden érdekes sajátosságát. Az Electrogenic nagyon keményen igyekszik elkerülni, hogy ez megtörténjen, és legújabb projektje rávilágít, hogyan.

A cég bemutatta legújabb megbízását, egy 1929-es Rolls-Royce Phantom II-t. A valaha gyártott mindössze 1681 darab egyike, a HJ Mulliner & Co. karosszériája, és egy hatalmas, 7,7 literes, hatos motorral szerelték fel.

Ezt most eltávolították az autóból, de nem dobták ki, mivel ez egy teljesen megfordítható elektromos átalakítás. Helyére 93 kWh-s akkumulátor került. És szó szerint úgy értem, hogy a csapat 3D-s szkennelést készített az autóról, és CAD-tervező eszközökkel kereste meg a legjobb, legkevésbé tolakodó helyet az akkumulátorok elhelyezésére, amely történetesen ott volt, ahol korábban a hatalmas motor ült.

Az akkumulátor egy 201 LE-s (150 kW/204 LE) villanymotornak ad energiát, amely nagyjából négyszer nagyobb teljesítményt produkál, mint az eredeti, 50 LE-s (37 kW/51 LE) motor. Annak ellenére, hogy a karosszéria döbbenetesen egy körüli légellenállási együtthatója van, az autó a becslések szerint még mindig 241 km-t tesz meg egy feltöltéssel.

Ha azt mondjuk, hogy egyszerűen kicserélte a motort néhány akkumulátorra, és egy motort rejtett hátul, akkor az Electrogenic rossz szolgálatot tesz. Steve Drummond, a cég igazgatója ezt az eddigi „legösszetettebb klasszikus autó-átalakításnak” nevezi.

Kezdésként nem lehet csak megnégyszerezni a klasszikus teljesítményét, és meg kell hagyni a kábellel működtetett fékekkel. A cégnek tehát finoman hozzá kellett adnia egy pedált, és be kellett szerelnie egy hidraulikus rendszert a kábelmozgatók közé. Ezenkívül a fékrendszert a motor regenrendszeréhez kötötte, hogy javítsa a hatékonyságot.

A csapat karbantartani akarta a Phantom II központi, átfolyós alvázkenőrendszerét is. A Rolls-Royce védjegyének számító selyemhajtás szempontjából kulcsfontosságú, hogy eredetileg a motoron is áthaladt. Ez azt jelentette, hogy a rendszert át kellett vezetni, és még egyszer úgy kiegészíteni, hogy az is megfordítható legyen, ha a tulajdonos vissza akarta vinni az autót az eredeti specifikációra.

Ezenkívül az üzemanyagszint-jelzőt egy LED-es megfelelőre cserélték, amely a töltöttségi állapotot méri, az olajhőmérséklet-mérő pedig az elektromos motor hőmérsékletét mutatja. Ezen kívül a Rolls-Royce immár a legmodernebb hangrendszerrel is rendelkezik.

Azon túl, hogy ügyeljen arra, hogy ne vágjon vagy hegesszen semmit, hogy teljesen megfordítható átalakítást hozzon létre, az Electrogenic számára az is fontos volt, hogy megőrizze az autó eredeti karakterét. Lehet, hogy a tulajdonosnak már nem kell duplán tengelykapcsolót kapcsolnia, de a hajtást alaposan beállították, hogy ne legyen túl modern.

„Ez valóban egy lenyűgöző projekt volt, amibe beleöntöttük a szívünket és a lelkünket” – mondta Drummond. „Nagyon örülünk az eredményeknek; az 1920-as évek legcsodálatosabb autóbusz-épületét ötvözi a Rolls-Royce-hoz teljesen illő, frissített vezetési élménnyel.”

Az elektrogén Rolls-Royce Phantom II az Egyesült Királyságban, a Blenheim-palotában található Salon Privé-ben debütál majd augusztus 30-tól szeptember 2-ig.