Ez lesz idén

A TOYOTA GAZOO RACING ISMERTETTE 2020-AS TEVÉKENYSÉGÉT

A Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó (2018 WRC konstruktőri világbajnoki cím, 2019 WRC egyéni világbajnoki cím, 2018/2019 WEC konstruktőri és egyéni világbajnoki cím, 2019 Dakar győzelem, 2020 Dakar második hely) versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing ismertette teljes 2020-as világszintű motorsporttevékenységével kapcsolatos tervezet. Szinte végig venni is nehéz, hány területen képviselteti magát a versenysportban a világ legnépszerűbb autómárkája, és az autógyártó prémium márkája, a Lexus.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) legfontosabb célkitűzése, hogy egyre jobb autók készüljenek, és ennek szellemében a motorsport tökéletesítése áll a célkeresztben. A TOYOTA GAZOO Racing törekvése szerint a motorsport termékeinek fejlesztésétől kezdve a GR Garage létrehozásáig minden az autórajongók táborának bővítését szolgálja. A TGR azzal kezdte a 2019-es évet, hogy öszetettben győzelmet aratott a Dakar Rallyn. A FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), megszerezte a bajnoki címet a csapatok és a pilóták mezőnyében is, illetve sorozatban másodszor is győzött a Le Mans 24 órás futamon. A FIA Rally Világbajnkoságon (WRC) az autógyártó megszerezte a bajnoki címet a pilóták és a navigátorok mezőnyében is. Japánban megnyerte a SUPER GT és a Super Formula bajnokságokat, illetve a Japán Rally bajnokságot saját géposztályában. 2019 egy sikeres év a TOYOTA GAZOO Racing számára, amely Japánban és külföldön egyaránt remekül bizonyította a Toyota és az autóversenyzés között fennálló erős kapcsolatot. Persze idén sem terveznek hátradőlni: annak érdekében, hogy egy szélesebb közönséghez is eljuttassák a vezetés álmait és izgalmait, 2020-ben mind Japánban, mind külföldön tovább folytatják sokszínű motorsport-tevékenységeiket.

A WEC 2019-2020 évi idénye lesz az utolsó a TS050 HYBRID számára, ezért a Toyota sorozatban harmadszor is győzni kínán a Le Mans 24 órás futamon. A WEC Le Mans futam után kezdődő 2020-2021 évi idényében a Le Mans Hypercar (LMH) géposztályban kíván indulni a GR Super Sport modellen alapuló versenyautóval, amely jelenleg fejlesztés alatt áll. A csapat összeállításának közzétételét a versenyistálló későbbi időpontra ígéri. A WRC-ben mindenesetre teljesen megújult a Toyota pilótáinak és navigátorainak névsorát. A WRC 10 év óta először tér majd vissza Japánba, ahol az Aichi és Gifu prefektúrák területén rendezik majd a Japán Rallyt novemberben. A SUPER GT bajnokságban a Supra 15 év óta első alkalommal tér vissza a GT500 géposztályba. A pilóták fejlődése érdekében, illetve azért, hogy világszinten is versenyképes japán pilótákat neveljen ki, a versenyistálló elindította a TGR Driver Challenge Programot (TGR-DC). Emellett autókat ajánlanak fel a ROOKIE Racing számára, hogy ennek a különböző pilótákat összefogó, privát csapatnak a szakértelmével és meglátásaival is gazdagíthassa tapasztalatait amelyeket felhasználhat majd a termékfejlesztésben. A versenyistálló Japánban már online előrendeléseket fogad az új GR Yaris modellre, ami a “GR” paletta második globális tagja. A GR Yarist azzal a szándékkal alkották meg, hogy a vállalatnak ismét legyen egy valódi utcai sportautója ebben a kategóriában. Morizo főpilóta, vagyis Akio Toyoda elnök autóversenyző énje már a fejlesztés kezdetétől részt vett az autó tesztelésében és kiértékelésében. A TGR által a WRC futamokon felhalmozott tudás felhasználásával úgy tervezték meg a GR Yarist, hogy egy vérbeli, összkerékhajtású sportkocsi élményét nyújtsa. A TGR a jövőben továbbra is felhasználja majd az autóversenyzésben megszerzett ismereteket a termékfejlesztésben, és tovább szélesíti GR-sorozat modellkínálatát.

A részletes programot vasárnap délután közöljük!