Ez lett volna a Honda genfi sajtóbejelentése

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke a március 3-án sajtótájékoztatót tartott, melyet megtekinthetnek a www.hondanews.eu oldalon.

A sajtótájékoztatón elhangzottak megerősítik a Honda Elecrtic Vision névre keresztelt termékfejlesztési stratégiáját és merész elkötelezettségét, azaz 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell képes legyen elektromos – alternatív – meghajtásra. Ezen utazás következő lépése már ebben az évben teljesül, mivel a nyár elején a elérhető lesz a teljesen elektromos Honda e és a vadonatúj új, hibrid technológiával rendelkező Jazz. 2021 és 2022 között négy további új modellt vezetnek be, köztük egy új SUV-t és egy további elektromos járművet. A Honda márkajelzése szintén megváltozik, hogy tükrözze ezt a látomást, így minden következő generációs elektromos terméket vagy az energiagazdálkodással kapcsolatos innovációt a „Honda e:TECHNOLOGY” égisze alatt értékesíti majd a japán vállalat.

Ezenkívül a Honda megértette, hogy az elektromosautó-tulajdonosoknak mennyire fontosak a különféle töltési megoldások az ezért a Honda bemutatja első kereskedelmi energiagazdálkodási megoldását, mely az e: PROGRESS elnevezést kapta. Az új szolgáltatás keretein belül születhetnek meg az első rugalmas energiaszolgáltatói szerződések, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak, azzal a céllal, hogy elősegítsék a megújuló energiaforrások (pl. szél- és vízenergia) hatékony kiaknázását. A sajtótájékoztató részletezi a Honda azon elkötelezettségét is, miszerint minden jövőbeli európai modellnek intuitív és zökkenőmentes fejlett csatlakozási lehetőségekkel kell rendelkeznie.

Vadonatúj Honda Jazz e:HEV

A vadonatúj Honda Jazz könnyű kezelhetőséggel, gazdaságos működéssel és gyors gázreakciókkal teszi hatékonnyá a hétköznapi közlekedést. Ez elsősorban az ultramodern, minden modellváltozat alapját adó e:HEV hibrid hajtásláncnak köszönhető, de feltétlenül említést érdemel a kényelmesebbé tett utastér és a fejlett, intuitív fedélzeti rendszer is. Utóbbi nemcsak a mobilkommunikáció terén áll a legmagasabb színvonalon, hanem a távoli eléréshez kapcsolódó szolgáltatásokat illetően is, könnyedén belesimul tehát a tulajdonos életvitelébe. Az autó 2020 nyarától lesz elérhető ez európai piacon.

Hogy mindenki megtalálhassa a számára ideális Hondát, ezért a mérnökök terveztek, kifejezetten, az aktív életvitel szerelmeseinek egy szabadidő-autó stílust követő Jazz-t, amit Crosstar névre kereszteltek. Erőteljes kisugárzását első sorban hangsúlyos hűtőrácsának, fekete díszítőelemeinek, stílusos küszöbszpoilerének és a Crosstar-specifikus alufelniknek köszönheti, melyekkel még stabilabbnak és robusztusabbnak látszik a modell.

Fejlett e:HEV hibrid technika

A modell történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható Európában a Honda Jazz. Miként a szintén újdonságnak számító e:HEV embléma is jelzi, kimagasló teljesítmény és lenyűgöző takarékosság jellemzi, ezt fejeli meg a kényelmet és a használati értékét illetően is kategóriaelső beltér.

Maga az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazzben, tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt jelölték meg legfőbb célul a mérnökök. Alapját két kompakt, nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik, a teljesítményleadást pedig intelligens vezérlőelektronika szabályozza. Ezek a modern technikák tökéletes harmóniában dolgoznak együtt, hatékony, közvetlen és kifinomult működéssel segítve a mindennapi helyváltoztatást.

Igen meggyőzőek a menetteljesítményekre vonatkozó adatok is, hiszen a 107 LE-s (80 kW-os) teljesítményű elektromotornak hála 9,4 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára az alapmodell, és 175 km/h a végsebessége. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az új Honda Jazz-zel városi környezetben, valamint autópályán, nagy sebességnél is biztonságosan és kényelmesen róhatók a kilométerek. Vegyes üzemben a CO2 kibocsátás csupán 102 g/km-tól indul (Crosstar kivitel: 110 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig akár 4,5 l/100 km (Crosstar: 4,8 l/100 km) is lehet a WLTP szabvány szerint elvégzett mérések szerint.

Fejlett mobilkommunikációs fedélzeti rendszerek teljes sorát vezeti be a márka az európai modelleknél

A jövőben várható európai Hondáknál egytől egyig elérhetőek lesznek az ösztönösen kezelhető, integrált mobilkommunikációs eszközök
A My Honda+ okostelefon-alkalmazás tájékoztat a aktuális hatótávolságról, valamint fokozza a kényelmet és a biztonságot
A Honda Személyi Asszisztens (HPA) részeként, egyedi, kötetlen élőbeszédet is felismerő rendszer kerül az autókba
A WiFi hotspot révén menet közben is csatlakozhatnak az utasok készülékei az internethez
My Honda+, Honda Személyi Asszisztens és a WiFi hotspot szolgáltatás elérhető az alábbi modelleknél: Honda e, a vadonatúj Jazz és Jazz Crosstar.

A Honda bejelentette, hogy jövőbeni modelljei egytől egyig megkapják a legújabb mobilkommunikációs eszközöket. Erről tanúskodik, hogy a My Honda+ okostelefon-alkalmazás és a Honda Személyi Asszisztens egyaránt elérhető lesz a vadonatúj Jazzhez és Jazz Crosstarhoz.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ma már alapvető elvárás az ügyfelek részéről, hogy menet közben is könnyedén tarthassák a kapcsolatot a külvilággal, ezért olyan következő generációs mobilkommunikációs kiegészítőket fejlesztettünk, mint a Honda Személyi Asszisztens vagy a My Honda+. Azt szeretnénk, hogy a lehető legszélesebb körben váljanak elérhetővé ezek az eszközök, alkalmazások, így kiszolgálva az ügyfeleink igényeit.”