Ez már egy másik automata
A MÁV-START Zrt. a kényelmes jegyvásárlás feltételeinek biztosítására 375 darab új jegykiadó automatát vásárolt és telepít a következő hónapokban az ország számos vasútállomásán. Hasonlóan látványos változás, hogy az új automaták mellett a régiek felújítása is megtörténik: utasaink az összes készüléken egységes, megújult kezelőfelülettel találkozhatnak.
Magyarország legnagyobb személyszállító vasúti társasága az első automatákat 2013-ban állította forgalomba, 2020-ban már 166 darab készülékünk működik. Az automatákat alkalmilag vagy rendszeresen használó utasaink az évek során sok értékes tapasztalatot osztottak meg velünk a képernyőképek tartalmával, elrendezésével érthetőségével kapcsolatban, miközben mi is folyamatosan elemeztük a felhasználói szokásokat és megújítottuk a jegyvásárlási felületet. Sikerült ezzel a munkával éppen az új készülékek telepítésének idejére elkészülnünk, ezért a régi automaták frissítése és az új automaták üzembe állása közel egyidőben történhet meg.
Az automaták új kezelőfelületének tervezésekor a fókuszban két elv, az önálló utas és az egységes nyelv állt. Az első elv azt jelenti, hogy elismerve rendszeres utasaink és a gyakorlott automata-használók ügyességét, tudását, fokozott figyelemmel fordulunk azok felé, akiknek eddig nem állt módjukban ezen a csatornán jegyet vásárolni. A jegyvásárlás során megjelenő feliratok, elrendezések úgy lettek megtervezve, hogy a ritkán utazók, valamint az önkiszolgáló felületeket bizonytalanul használók is egyértelmű információkat kapjanak és úgy haladjanak végig a vásárlási folyamaton, hogy végig biztonságban érzik magukat: egyszóval önállóan, magabiztosan vásárolhassanak.
Az egységes nyelv elve e törekvésünket erősíti azáltal, hogy más értékesítési csatornákon – pénztárban, vonatfedélzeten és az utasok által érzékelhetően a MÁV applikációban – már évek óta működő JÉ rendszer szimbólum- és fogalomkészletét vezetjük be automatáinkon is, ráadásul e fejlesztésnek köszönhetően a jegykiadó automaták ugyanabból a háttéradatbázisból dolgoznak, mint a többi említett értékesítési csatorna. Ezzel biztosítható, hogy utasunk a számára leginkább megfelelő utazási ajánlatokat kapja, melyek közül egyet kiválasztva a minden szempontból megfelelő menetjegyet vásárolhassa meg, és ebben ne fordulhasson elő különbség, ha a pénztáros illetve a jegyvizsgáló kollégánk szolgálja ki őt, vagy önállóan vásárol applikációból vagy automatából.
Bízunk benne, hogy az automatával történő értékesítés fejlesztése elnyeri utasaink tetszését és mire néhány hónap múlva, az új telepítésekkel együtt 375 darabbal több készülékünk fog működni, utasaink megszokják és megkedvelik az új kezelőfelületet is.
Kipróbálta már az új automatát? Örülnénk, ha kitöltené kérdőívünket, és válaszaival segítené munkánkat.
KITÖLTÖM A KÉRDŐÍVET