Ez se’ semmi
Digitális visszapillantó tükrökkel szerelt Lexus LC indul a jövő évi 24 órás nürburgringi autóversenyen
A Lexus bejelentette, hogy az elmúlt esztendőkhöz hasonlóan jövőre is indul a 24 órás nürburgringi autóversenyen és a jelenleg is fejlesztés alatt álló autóban több vadonatúj technikai csemege is bemutatkozik.
Noha a márka kínálatában jelenleg két kupé is szerepel, nem volt kérdés, hogy a Lexus melyikből készíti el a versenyváltozatot. Az LC luxuskupé ugyanis – amellett, hogy számos elismerésben részesült formaterve miatt – a Toyota Motor Corporation (TMC) legújabb és legmodernebb GA-L nevű padlólemezére épül.
Így garantálható, hogy az LC versenyautó a legstabilabb alapokra épüljön fel, hiszen a 24 órán át tartó versenyen a pilóták és a csapat mellett maga az autó is extrém terhelést fog kapni. A tervek szerint az LC versenykupéban számos olyan műszaki megoldást fognak alkalmazni, amely a közeljövőben akár a nagy sorozatban gyártott, utcai Lexusokban is helyet kaphat.
Az első ilyen az ultra merev, ugyanakkor könnyű szerkezet, a részletekig kidolgozott aerodinamikai elemek, valamint a versenyzést segítő technológiák széles skálája. Hasonló alapelvet követtek a felfüggesztés kialakításánál: a részegységek nemcsak nagy szilárdságot biztosítanak, de részt vesznek a jármű teljes tömegének csökkentésében is, továbbá sikerült mélyebbre tolni a gép tömegközéppontját. S mivel hamisítatlan versenygépről van szó, nem maradhatott változatlan a motor sem. A 2UR-GSE kóddal ellátott, 5.0 literes erőgép esetében a mérnökök munkája nyomán nagyobb lett a teljesítmény, illetve csökkent a motor belső súrlódása.
A Lexus LC már korábban is versenyzett a 24 órás nürburgringi versenyen, de akkor elsősorban tesztelték az autó paramétereit, és egyéb beállításait, akkor ahol összetettben a 96-ik helyet szerezte meg. A versenyautó tehát némiképp átalakult, a négy pilóta viszont ugyanaz lesz, mint legutóbb: Takeshi Tsuchiya, Takamitsu Matsui, Naoya Gamo és Yuichi Nakayama.
A négy versenyző közül Naoya Gamónak más feladata is van, mint a versenyezni, ő felel az autó beállításaiért is. Véleménye szerint, noha a Lexus LC felkészítése a 2019-es 24 órás nürburgringi futamra még csak rövid ideje tart, az LC kupé már eddig is várakozáson felül teljesített. Egy versenyautó esetében a legfontosabb dolog a kommunikáció a versenyző és a gép között, s ez minden korábbinál simábban és zökkenő mentesebben zajlik. Emellett nagy segítséget fog jelenteni az LC-re szerelt elektronikus visszapillantó tükrök jelenléte, hiszen a párásodástól mentes, tűéles képük remekül látható a műszerfalon. Gamo hozzátette: „Remélem, hogy a németországi és japán tesztek során nemcsak a köridők javulnak majd, hanem olyan versenyautót tudunk építeni, amely kényelmesebben vezethető, és nagyobb élményt is nyújt, ebből hosszútávon vásárlóink is profitálhatnak.”
A 24 órás nürburgringi verseny 2019. június 20-án indul, s kiemelt része lesz a legendás pályán rendezett négynapos hosszú hétvégi eseménysorozatnak.
Fotók: Lexus, Toyota Gazoo Racing