Ezek a legjobb nyári abroncsok

Hat abroncsot is példásnak ítélt friss nyárigumi tesztjében az Auto Bild. Külön érdekesség, hogy a Falken és a Fulda befurakodott az élbolyba a régi nagy márkák közé.

auto-bild-summer-2019_m.jpg

Táblázatunkban balról jobbra a nedves és száraz aszfalton való viselkedést pontozták a szakemberek, majd a költségek oszlopa következik. És ez bizony sokat nyom a latban, ezért is lett csak a nyolcadik a Pirelli P Zero, pedig a menettulajdonságai megegyeznek a dobogós Falken Azenis FK510 adataival.

Amint az Auto Bild írja, a második helyen lévő Goodyear Eagle 1 Asymmetric 5 vételára is magas, de a vásárlók tartós gumiabroncsot kapnak a pénzükért. Ezt onnan tudják, hogy a teszt során 54 200 kilométert mentek vele, és ennek alapján a tesztelők a Continental Premium Contact 6-tal együtt a leginkább költséghatékonynak tartják. Az egyes kategóriákban a legjobb pontszám az 1 volt, a legrosszabb a 6, ugyanakkor a zöld és piros számok azt jelzik, hogy a kategória átlagánál jobban vagy rosszabbul teljesített-e az illető abroncstípus.

A hetedik helytől kezdődnek a „jó” osztályzatot kapott gumik, ám a Nokian Wetproof és az Apollo Aspira XP mellett két csillagot látunk. Ez azt jelenti, hogy egy-egy biztonságot érintő teszt során gyengén teljesítettek: a Nokian nem jól birkózott meg az aquplaning-próbával (a vízfilm tetején siklott), az Apollo pedig a száraz aszfalton való szlalomozáskor mutatott elégtelen teljesítményt.

A Kumho Ecsta PS 71mindkét próbát jól kiállta, amin az Apollo és a Nokian elbukott, ám azért került az utolsó helyre, mert nagy a gördülési ellenállása, és 26 500 kilométeres futásteljesítmény után cserére szorult.

Ez nem jelenti azt, hogy a huszadik helynél nincs lejjebb: a magazin 53 abroncsból választotta ki azt a húsz gumit, amelyet komoly nyúzópróbának tett ki. A kiválasztás során mind az 53 abronccsal fékpróbát végeztek vizes és száraz aszfalton.