Ezek lehetnek a legizgalmasabb új villanyautók a 2022-ben

2022-ben ismét rengeteg új, tisztán elektromos modellt dobnak piacra a gyártók, hogy képesek legyenek megfelelni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Annyi új villanyautóval bővül a paletta, hogy rendkívül nehéz feladat volt összeállítani a most következő listát. Természetesen ennél jóval több elektromos modell fog debütálni 2022-ben, de szerintem ezekre lesz a leginkább érdemes odafigyelni. 

Lássuk hát! Figyelem, szubjektív lista következik.

Hyundai Ioniq 5 N

A Hyundai úgy döntött, hogy az elektromos modellek esetében is elérhetővé teszik a N-es verziókat. Az Ioniq 5 teljesítményorientált változatának 585 lóerős prototípusát nemrég sikerült lencsevégre kapni tesztelés közben nem messze a dél-koreai cég N divíziójának európai központjától, a Nürburgring közelében. Az i20, az i30, a Kona és a Veloster is megkapta már a saját N-es kivitelét, a vállalat pedig azt tervezi, hogy az N-Line és N modellek palettáját 18 tagúra bővíti a jövő év végéig. 

Lotus Evija

Annak ellenére, hogy az eredeti tervek szerint az első vásárlók már 2020-ban átvehették volna autójukat, a Lotus Evija gyártása csak 2021 utolsó napjaiban kezdődhet el. Ez azonban nem tántorította el a potenciális érdeklődőket, és az első évre szánt mennyiség pillanatok alatt gazdára talált, még a 2,04 millió angol fontos (aktuális árfolyamon átváltva 876 millió forintos) ár ellenére is. 

Az elektromos sportautó négy villanymotorjának köszönhetően 2000 lóerős teljesítményt és 1700 newtonméteres forgatónyomatékot produkál majd, amivel erősebb lesz, mint a Bugatti Chiron vagy a Pininfarina Battista. Emellett aktív aerodinamikai elemeket és aktív felfüggesztés is tartalmaz. Ráadásul álló helyzetből kevesebb mint 9 másodperc alatt gyorsul 300 kilométer/órás tempóra. 

Mercedes EQE

Amikor 2022 közepén piacra kerül, az elektromos E-osztály a Tesla Model 3, a Polestar 2 és a BMW i4 riválisa lesz. Az autó ugyanarra az EVA2-platformra épül, akárcsak a nagyobb és több luxussal felvértezett nagytestvér, az EQS. A Mercedes egyelőre nem hozta nyilvánosságra, mennyit is kell majd fizetni az EQE modellekért, de várhatóan a 18,8 millió forintos alapárú E-osztály és a 36,7 millió forintról induló EQS közé fogják pozícionálni. 

Tesla Model S Plaid

A várakozások szerint komoly harc várható a Tesla Model S Plaid és a Porsche Taycan Turbo S között a legjobb, tisztán elektromos, nagyteljesítményű limuzin címért. A három villanymotorral hajtott Model S Plaid hivatalosan 1020 lóerős teljesítmény és 1424 newtonméter forgatónyomaték leadására képes. 

Ehhez pedig mindössze 2,1 másodperces 0-100-as sprintidő és 320 kilométer/órát is meghaladó végsebesség társul, melynek köszönhetően a kaliforniai gyártó szerint ez lesz a legerősebb és legjobb gyorsulási adatokkal rendelkező szériaautó a világon. A Tesla azt ígéri, a nagyobb akkumulátornak köszönhetően a Plaid akár 836 kilométeres hatótávra is képes lehet egy feltöltéssel. Mindennek azonban alaposan meg is kérik az árát, hiszen a modell alapára Németországban 140 ezer euróról (aktuális árfolyamon 51,4 millió forintról) indul.

Toyota bZ4X

A hosszú időn keresztül a belső égésű motorokra és a hibrid hajtásláncokra koncentráló Toyota is előrukkol első akkumulátoros elektromos autójával. Ráadásul a japán gyártó a radikális formatervvel rendelkező bZ4X-et követően 2025-ig 15 új elektromos modellt tervez piacra dobni. Az SUV két kivitelben lesz elérhető. Az egy villanymotorral rendelkező, fronthajtásos változat 204 lóerőt és 264 newtonmétert teljesít, valamint 8,4 másodperces 0-100-as gyorsulással rendelkezik. Ezzel szemben az összkerékhajtásos, kétmotoros verzió 218 lóerőt és 336 newtonmétert produkál, és a sprintideje is 7 tizeddel jobb. A 71,4 kilowattórás akkumulátor előbbi esetben 500, utóbbi kivitelben pedig 460 kilométeres hatótávot biztosít.   

Forrás:

Autocar & mahzrt.hu

https://www.begurulva.hu/index.php/2021/12/29/heti-foszereplonk-a-renault-kangoo-es-a-garett-menetrogzito-kamera/