Ezekkel a megoldásokkal hoz újabb dimenziókat az autóiparba a Lexus
A világ vezető környezetbarát prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus vadonatúj zászlóshajójában, az LS luxuslimuzinban számos olyan egyedi ötlet és egészen különleges megoldás kapott helyet, amelyek méltán helyezik a prémium kategória csúcsára a japán luxusautó gyártó presztízsmodelljét. Ezek közül mutatunk be az alábbiakban hetet.
Az LS műszerfalának kidolgozása – feszes formai megoldás
A műszerfal teljes szélességében végigfutó, lendületes vonalak az új LS belső kialakításának meghatározó elemei. Ezt az egyedi megoldást egy hagyományos japán hangszer, a japán hárfaként is ismert koto húrjai ihlették. És bár a kabinban sok helyütt találkozhatunk a tradicionális japán esztétikát idéző megoldásokkal, a műszerfal az az elem, ami egyértelművé teszi, hogy az LS-ben a japán hagyományok és szokások öltenek formát. A ‘koto-húr’ stílusú műszerfalon fix élek jelképezik a húrokat, a mozgatható élek pedig a kabinba irányuló légáramlat beállítására szolgálnak. A ‘húrok’ látványa akkor is töretlen marad, amikor a szabályzó elemeket oldalra vagy le-fel mozgatjuk. A mozgatható élek világszínvonalú dizájnjának köszönhetően a klímaberendezés mindig tökéletes teljesítménnyel működhet; így javítja a dizájn az új LS zászlóshajó szedán funkcionalitását és a teljesítményét.
Az LS Hiatsu masszázsülései – a vezető fáradtságának csökkentése
Az Omotenashi vendégszeretet értékei az új LS-ben nemcsak az utasok kellemes közérzetét szolgálják, hanem az is, hogy a vezető ne fáradjon el, és mindig friss maradjon; ezt a vezetőülés masszázsprogramja biztosítja. Ez a funkció felfrissíti a vezetőt, aki így jobban összpontosíthat a forgalomra, vagyis biztonságosabban autózhat. A Lexus arra törekszik, hogy már előre kitalálja a termékeit használó emberek igényeit. Az LS shiatsu masszázs funkciója újabb példája annak, hogyan teremt a Lexus autóiban lenyűgöző élményt. A Lexus tervezési alapelveinek középpontjában az ember áll, és mérnökeink mindig az utasok kellemes közérzetét tartják szem előtt. Jó példa erre, hogy az új LS olyan első üléssel is felszerelhető, ami shiatsu-stílusú masszázzsal frissíti fel a benne ülő ember comb- és hátizmait. A rendszer öt különböző masszázsprogramot kínál; ezek közül kettő az egész testre hat, három pedig bizonyos területekre összpontosít. A programok a multi-információs kijelzőn választhatók ki. Ez a megoldás segít abban, hogy az autós teste és szelleme mindig friss maradjon, miközben a masszázs nem vonja el a figyelmét a vezetésről.
Az LS belső világítása – japános hangulatú fények
Az LS utastere tökéletesen tükrözi a Lexus elképzelését az omotenshi vendégszeretetről. A belső világítás finom fényhatásai olyan aurát teremtenek, amitől a kabin hívogató, luxushangulatú térré válik. Az új LS-ben alacsonyan helyeztük el a fényforrásokat, hogy lágy fényük már az ajtó nyitásának pillanatában üdvözölje az utasokat. A belső világítást a japán kultúra ihlette: a fényforrások olyan hangulatot teremtenek, mint azok a papírral bevont, szögletes lámpások, amelyekkel a XVII-XVIII. századi Edo-korszakban volt szokás megvilágítani a japán tatami-szobákat. A dizájnerek képzeletét megragadta e lámpások lágy derengése. Az LS utasterének világítása nyugodt és békés atmoszférát teremt, ami az éjszakai utazások alatt csökkenti a stresszt. A fényforrások az ajtók dekorációs paneljei és a kartámaszok mögött kaptak helyet, és szórt fényük az utasok közvetlen környezetét világítja meg, kellemesen javítva ezzel a térérzetet.
Az LS légrugózása – új magasságokban
Egy luxusautóba méltósággal kell beszállni és kiszállni, nem pedig kényelmetlenül összegörnyedve. Sok luxuslimuzint azonban alacsonyra építenek, hogy ezzel is javítsák a légellenállását, így a Lexusnak olyan megoldást kellett találnia, ami mindkét problémára választ jelent. Ez nem más, mint a magasságállító rendszer, ami menet közben alacsonyan tartja a hasmagasságot, parkolás közben viszont megemeli az autót, hogy utasok könnyebben tudjanak ki- és beszállni. A Lexus új, elektronikus vezérlésű légrugózása automatikusan magasabbra emeli a karosszériát, amikor valaki kiszáll vagy beül, így a folyamat sokkal kényelmesebb és nyugalmasabb. Ez az üzemmód akkor aktiválódik, amikor az ajtókat kinyitják vagy becsukják (illetve a zárat nyitják vagy zárják), vagyis az LS az omotenashi szellemében már jó előre felméri és kiszolgálja az utasok igényeit.
Az LS Mark Levinson Reference audiorendszere Quantum Logic Immersion és Clair-Fi® technológiával – magával ragadó zenei élmény
A Lexus már hosszú ideje működik együtt a Mark Levinson márkával, a legkiválóbb audiorendszerek világhírű gyártójával és a minőségi zenelejátszás úttörőjével. A világ autóiparában teljesen egyedinek számító együttműködés most még magasabb szintre lépett az új Mark Levinson Reference Audiorendszer megalkotásával, ami a finom hangzások visszaadásával és a zene magával ragadó erejének hű reprodukálásával olyan kivételes élményt kínál, mintha a hallgató egy koncertterem legjobb helyére váltott volna jegyet, ahol semmi sem zavarja abban, hogy átadja magát a zene élvezetének. A kizárólag az új Lexus LS-hez megrendelhető Mark Levinson 3D QLI Reference Surround rendszerben nem kevesebb, mint 23 hangszóró található. Ezek a kabin stratégiailag meghatározott 16 pontján kaptak helyet, hogy minden eddiginél jobb minőségű zenei élményt nyújtsanak. A fejlett Quantum Logic Immersion technológia egyéni csatornákra bontja az audiojelet, majd ezeket újrakeverve ideális térbeli hangzást nyújt. A Clari-Fi® technológia még a tömörített zenefájlok minőségét is képes megjavítani.
Az LS klímarendszere –a gondoskodás melege
Az új Lexus LS-ben az omotenashi azt is jelenti, hogy az utastér hőmérsékletének beállítása több, mint egyszerű hűtés vagy fűtés. A kifinomult klímamenedzser rendszer minden egyes ülésen ellenőrzi utas testhőmérsékletét és környezetének hőfokát, és automatikusan ehhez igazítja a fűtést, a légbefúvást és a levegőminőséget. Az új LS szedánban a Lexus klímamenedzserének legújabb változata minden eddiginél precízebben szabályozza az utastér hőmérsékletét. Az infrás érzékelők folyamatosan ellenőrzik a kabin 16 zónáját, finoman beállítva a légbefúvás hőfokát és irányát, és összehangolva a fűtő és szellőztető rendszer működését az ülés saját klimatizálásával. A rendszer még a környezet külső hatásait is figyelembe veszi, így például másképp állítja be a hőmérsékletet, ha az ablakon betűző napsugarak felmelegítik az utasteret.
Az LS zajcsökkentő kerekei – szinte tökéletes csendben suhanni
Nemcsak az LS utasterének kialakítása szolgálja a kivételesen békés, nyugalmas és kellemes utazást. A Lexus minden lehetőséget megragadott ahhoz, hogy a kabin a lehető legcsendesebb legyen, ezért újfajta keréktárcsákat tervezett, amelyek elnyomják a gumiabroncsok gördülésének zaját. A zajcsökkentő kerekek minimálisra csökkentik az utastérbe beszűrődő hangokat, még akkor is, ha az autó nagy sebességgel halad. A Lexus zajcsökkentő kerekének titka, hogy a keréktárcsa peremében kialakított rezonátorlyuk felé tereli az abroncsok belsejében keletkező hanghullámokat, ahol azok a súrlódás hatására hővé alakulnak. Ennek egyik előnye, hogy a kerekek zaja így nem jut el az utastérig, a másik előny pedig, hogy ezek a keréktárcsák könnyebbek és merevebbek, így az LS még finomabban irányítható és kevesebbet fogyaszt.