Ezt a szörnyet Mad Max is megirigyelte volna
Az Egyesült Államokban társadalmi, történelmi és persze praktikus okokból mindmáig az egyik legnépszerűbb kategória a pick-up truck. A ragaszkodás érthető, hiszen ez az a járműosztály, ahol a vevők a tartós, megbízható és strapabíró szerkezeteket keresik. Bizonyos tulajdonosoknak azonban nem elég a megbízhatóság, örült megoldásokra is szükségük van.
Egyre felkapottabb és népszerűbb a bringatrailer.com online aukciós oldal, ahol sok eladó hirdeti meg eladósorba került autóját. Itt hirdették meg ezt a különleges Toyota Tundra modellt is, amelyet gazdája egy rendkívül alapos átépítés és tuning után kínált fel eladásra. A 2013-as évjáratú Tundra láttán olyan érzése van az embernek, mint amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk, aki nagyon megváltozott, máshogyan öltözik, új a hajszíne és a frizurája, és alaposan kigyúrta magát – a tulajdon anyja se ismerne rá.
Nos, a Tundra is igazi kuriózum lett. A legfeltűnőbb változás az aranyáron kapható Line-X külső bevonat, amely mindennek ellenálló matt fekete bevonatot képez az autó teljes karosszériáján és a platón is. A speciális bevonat nemcsak jól mutat az expedíciós járművön, de nagyon praktikus is, ha a Toyota kiszabadul az igazán kemény terepre: miután felhordták a felületre, percek alatt megszilárdul, s mivel teljesen víz- és légmentesen zár, megvédi a karosszériát a korróziótól, óvja a karcolásoktól, ajtórányitástól, nem fakul meg UV-sugárzás hatására sem, és könnyen tisztítható.
A kerékjárati ívekre műanyag Bushwacker szélesítések kerültek, a 8,5 tonna teherbírású csörlőt a Smittybilt szállította. A gyári futóművet is alaposan átszabták: a légrugós egységet az Air Lift biztosította, az új lengéscsillapítók pedig a Fox Shox-tól érkeztek.
Ezek után a karosszéria nem kevesebb, mint 25 centiméterrel került magasabbra, így a gázlómélység eléri az egy métert. A Tundra eredeti arányai így nagyon megváltoztak, hiszen a 20 collos Fuel felnikre szerelt ballonos gumik is egészen parányinak tűnnek a brutális méretű autó alatt.
A tulajdonos nyilván autószakértő, hiszen a gyári Toyota-motor és váltómű egységéhez nem nyúlt. Az 5.7 literes V8-as benzines és a hatfokozatú automataváltó kettőse gondmentes kilométerek százezreit ígéri, így e téren nem volt szükség átalakításra: a 381 lóerő és az 543 Nm nyomaték minden helyzetet fölényesen megold.
Az összkerékhajtás elektronikus vezérlésű, és nem jön zavarba a legkeményebb terepviszonyoktól sem. Az utastérben megmaradt az eredeti szürke bőrkárpitozás, a gyári műszeregység, a navigációs berendezés és a tolatókamera is. A Tundra első üléseit villanymotorok mozgatják, a klímaberendezés kétzónás, van Bluetooth telefonkapcsolat és ha nagyon unatkoznánk a semmi közepén a 12 hangszórós JBL hifi siet a segítségünkre. A műszerfal egésze azért szokatlan képet fest: van egy plusz tablettartó a kormány mögött, a műszerfal tetejére pedig három kiegészítő műszert illesztettek.
Annyi biztos, hogy a Tundra eredetileg is meggyőző terepképességei sokat javultak az átalakításoknak köszönhetően, így a tulajdonos nyugodtan maga mögött hagyhatja az idegesítő civilizációt, ha kedve tartja. Hogy biztosan vissza is térhessen az autó köré szervezett túlélőtáborból, az eredeti üzemanyagtartályt 188,6 literes Transfer Flow benzintankra cserélte le.
Az autó eddig mindössze 73 ezer kilométert futott, tehát biztosan pazar műszaki állapotban van. Bárkié is lesz, az biztos, hogy olyan világvége autót vásárol meg, amelyre még Mad Max is elismerően csettintene. Ha valakit további részletek is érdekelnek, az alábbi videóból minden szükséges információ megtudható.
Toyota Tundra 2013 műszaki adatok
Motor: | 5.7 literes V8-as benzines |
Teljesítmény: | 381 LE 5600/percnél |
Nyomaték: | 543 Nm 3600/percnél |
Erőátvitel: | Hatfokozatú automatikus váltó, elektronikus 4×4-es hajtás |
Gyorsulás (0-100): | 10 másodperc |
Fotók: bringatrailer.com