A fantázia szülötte az ötajtós Lexus LC tanulmány

Egy finn formatervező hallgatót annyira lenyűgözött a Lexus új formanyelve, hogy hatására szépséges kupélimuzint álmodott meg.

Az internet alapjaiban rajzolta át a társadalom és az egyének életét; érvényesülési lehetőséget kínálva azoknak, akik tehetségüket korábban csupán a körülmények miatt nem kamatoztathatták. Ilyen szerencsés a finn Esa Mustonen is, aki hazájában tanul ipari formatervezést, és közben számolatlanul kerülnek ki a keze alól látványos autódizájnjai.
Ami különlegessé teszi a fiatalembert, az a Lexus iránti, olthatatlan és leplezetlen rajongása. „Imádom a márka aktuális formanyelvét; szerintem az LC 500 a jelenlegi kínálat talán legszebb autója. Ezért szerettem volna magam is tervezni egy Lexus koncepciót, fellazítva azokat az agresszív, lehengerlő vonalakat, amelyek a márka legújabb típusait jellemzik, egyszersmind megőrizve az orr kialakításának letisztult egyszerűségét. Mindössze két felületet, szimpla vonalakat használtam.” – nyilatkozta az ifjú tervező, aki nem először merített ihletet a Toyota és a Lexus világából.

Előbbinél a szépséges FT1 tanulmány nyer rendre új értelmezést tervezőasztalán, míg a Lexus kínálatából versenyautóként alkotta újjá az LFA és LC kupékat, tervezett sportos szabadidőjárművet, és három éve már megálmodott egy ferdehátú kupélimuzint a márka számára.

Az akkori és a friss vázlatok szintéziséből testet öltő, ötajtós szedán természetesen nem tekinthető hivatalos formai irányvonalnak, sőt, a nemzetközi gyakorlat azt mutatja, hogy az autógyártók nagy óvatossággal kezelik a kívülről érkező formai javaslatokat, így Mustonen kupélimuzinja valószínűleg örökre megmarad álomautónak.
Az mindenesetre figyelemre méltó, hogy az ifjú tehetség elképzelései mennyire összecsengenek azokkal a gondolatokkal, amelyek a Lexus vezető tisztségviselőiben is megfogalmazódtak: a közelmúltban a márka ausztrál leányvállalatának igazgatója, Peter McGregor, valamint Tokuo Fukuichi globális branding igazgató is azon véleményének adott hangot, hogy a lépcsőshátú limuzinok piacának meg kell újulnia, felkarolva az olyan, nem hagyományos karosszériaformákat, mint az négyajtós kupé vagy a shooting brake sportkombi.
Fotók: www.behance.net/esamust