Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A fantázia szülötte az ötajtós Lexus LC tanulmány

Posted on 2017.08.29. By AztaCARom

Egy finn formatervező hallgatót annyira lenyűgözött a Lexus új formanyelve, hogy hatására szépséges kupélimuzint álmodott meg.

Az internet alapjaiban rajzolta át a társadalom és az egyének életét; érvényesülési lehetőséget kínálva azoknak, akik tehetségüket korábban csupán a körülmények miatt nem kamatoztathatták. Ilyen szerencsés a finn Esa Mustonen is, aki hazájában tanul ipari formatervezést, és közben számolatlanul kerülnek ki a keze alól látványos autódizájnjai.
Ami különlegessé teszi a fiatalembert, az a Lexus iránti, olthatatlan és leplezetlen rajongása. „Imádom a márka aktuális formanyelvét; szerintem az LC 500 a jelenlegi kínálat talán legszebb autója. Ezért szerettem volna magam is tervezni egy Lexus koncepciót, fellazítva azokat az agresszív, lehengerlő vonalakat, amelyek a márka legújabb típusait jellemzik, egyszersmind megőrizve az orr kialakításának letisztult egyszerűségét. Mindössze két felületet, szimpla vonalakat használtam.” – nyilatkozta az ifjú tervező, aki nem először merített ihletet a Toyota és a Lexus világából.

Előbbinél a szépséges FT1 tanulmány nyer rendre új értelmezést tervezőasztalán, míg a Lexus kínálatából versenyautóként alkotta újjá az LFA és LC kupékat, tervezett sportos szabadidőjárművet, és három éve már megálmodott egy ferdehátú kupélimuzint a márka számára.

Az akkori és a friss vázlatok szintéziséből testet öltő, ötajtós szedán természetesen nem tekinthető hivatalos formai irányvonalnak, sőt, a nemzetközi gyakorlat azt mutatja, hogy az autógyártók nagy óvatossággal kezelik a kívülről érkező formai javaslatokat, így Mustonen kupélimuzinja valószínűleg örökre megmarad álomautónak.
Az mindenesetre figyelemre méltó, hogy az ifjú tehetség elképzelései mennyire összecsengenek azokkal a gondolatokkal, amelyek a Lexus vezető tisztségviselőiben is megfogalmazódtak: a közelmúltban a márka ausztrál leányvállalatának igazgatója, Peter McGregor, valamint Tokuo Fukuichi globális branding igazgató is azon véleményének adott hangot, hogy a lépcsőshátú limuzinok piacának meg kell újulnia, felkarolva az olyan, nem hagyományos karosszériaformákat, mint az négyajtós kupé vagy a shooting brake sportkombi.
Fotók: www.behance.net/esamust

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, car, jármű, kocsi, LC, Lexus, Lexus LC, Lexus LFA, LFA

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Várható volt! Emelkedik a benzin ára
Next Post: Portugáliából rajtol a Toyota „Öt Kontinens Útjain” projektjének európai szakasza

Kapcsolódó cikkek

  • Herczig Norbi: „Ezt a versenyt vártuk a legjobban” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Wizz flottabővítés új ülésekkel Hírek
  • TIER e-rollerek segítik a Graphisoft Park dolgozóinak munkába jutását Ctrl+C - Ctrl+V
  • A CLB biztosítási alkusz szerint a kárrendezés hónapokig is eltarthat Hírek
  • A 2024-es Porsche 718 Boxster és 718 Cayman új stílusba öltözik Bemutató
  • The Power of Two és a Lexus Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT