Farmotoros, de nem Bogár

A múlt lezárulni látszott azzal, hogy nemrégiben végképp leállították a farmotoros Bogár gyártását, most azonban kiderült, hogy a ma még csak prototípusként létező ID. 3 elektromos autó is hátsókerék hajtású lesz.

„Jól irányítható, nagyon jó vezetni, hiszen elektromos, és talán tíz méter sincs a fordulási körátmérő” – mondta el egyebek között a videón az Autocar újságírója, aki Wolfsburgban vezethette az ID. 3 prototípust.

volkswagen_id_1.jpg

Hozzátette, hogy noha a Volkswagen MEB platformjára épülő kocsi rövidebb, mint a Golf, azért érezni a kisautó tömegét, hiszen az akkumulátorok miatt 1,6-1,7 tonnáról beszélhetünk, de a fékrendszer és a felfüggesztés könnyedén megbirkózik a feladatával. Igaz, ezek, és egyéb részegységek fejlesztése még nem fejeződött be.

A kormányzás közepesen direkt, magas az üléspozíció, mert a padló alatt van az akkumulátorcsomag, és érzetre tágasabb a beltere, mint a hetes Golfnak.

volkswagen_id_3.jpg

A videón 5:40-től láthatjuk az 58 kilowattórás akku elhelyezkedését (ennél nagyobb is lesz a kínálatban, amellyel a hatótáv elérheti az 550 kilométert), és hogy a hátsókerék hajtás révén lett lehetőség arra, hogy az első kerekek annyira elfordulhassanak, hogy párját ritkítóan kicsi legyen a fordulókör. Csupán ez is jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy a kocsi kelendő legyen a nagyvárosokban. Gondoljunk csak a szűk utcákra és a zsúfolt parkolókra.

A most bemutatott prototípusok teljesítménye 148 és 201 lóerő, és azt igérik, hogy jövő nyárra piacra lép a VW legújabb elektromos autója.