Februárban az első, az év első két hónapját tekintve a második a személyautók hazai piacán a Toyota

Car Production at Toyota's Derbyshire Plant...An employee attaches a Toyota Motor Corp. badge to an automobile hood at the company's factory in Burnaston, U.K., on Friday, Feb. 18, 2011. Toyota Motor Corp. is aiming to post an operating profit at its parent company level on a monthly basis by the end of next fiscal year, said Executive Vice President Atsushi Niimi. Photographer: Simon Dawson/Bloomberg

Az újonnan eladott autók magyarországi forgalomba helyezésére vonatkozó, február végi – kivonások utáni – adatok elemzése alapján a Toyota összes kulcsfontosságú típusa a legjobbak között végzett kategóriájában az időszakban. Ezzel a márka megőrizte dobogós pozícióját a személy- és könnyű haszongépjárművek piacán, valamint továbbra is fölényesen vezeti a hazai hibrid eladásokat.

A hibrid piac 37 százalékát tudhatta magáénak, és az öt legnépszerűbb típusból négyet jegyzett a Toyota 2021 első két hónapjában, derül ki a magyarországi eladásokat elemző Datahouse adataiból. A japán gyártó idén eddig összesen 1105 öntöltő hibrid modellt értékesített Magyarországon, csaknem háromszor annyit, mint az ezen a téren második helyen álló márka. A legnépszerűbb Toyota hibrid a Corolla, 335 eladott példánnyal; ezt követi a RAV4 (287 db), a C-HR (216 db) és a Yaris (178 db). A prémium szegmenseben pedig 52 eladott autóval a Lexus NX300h bizonyult Magyarország kedvencének öntöltő hibrid modelljének.

Ami a teljes járműállomány forgalmát illeti, a Magyarországon értékesített és forgalomba helyezett gépjárművek közül a személyautók viszonylatában a második, a könnyű haszonjárművek piacán pedig a harmadik helyen zárta az év első két hónapját a Toyota; ezzel összességében a második legnépszerűbb márka volt az országban. Februárban egyetlen márka sem helyezett több autót forgalomba Magyarországon, mint a Toyota: a sikerhez nagyban hozzájárult, hogy a márka könnyű haszongépjármű részlege hajszálpontosan megduplázta az eladásait az előző év februárjához képest; a Toyota a privát vásárlók (+131%) és a céges ügyfelek (+92%) körében egyaránt hatalmasat nőtt 2020 első két hónapjához viszonyítva.

(További részletes adatok a csatoltmányban található Excel táblázatban.)

Ami az egyes kategóriákat illeti, a Toyota Aygo, a Yaris és a Corolla az összesített (privát+flottavásárlások) második helyen zárták az év első két hónapját. A márka szabadidőjárművei saját méretosztályuk legnépszerűbb képviselői közé tartoztak az időszakban; a RAV-4 kategóriájában az első, a C-HR a második, a Highlander a harmadik helyen végzett. A haszonjárművek között a legtöbb típus a magánvásárlók körében ért el dobogós helyezést. A Toyota Proace City Verso és a Toyota Hilux azonban összesítésben is kategóriája legkeresettebb típusaként zárta az év első két hónapját.

Ami a prémium szegmenst és a Lexus teljesítményét illeti, a márka elsősorban a magánvásárlók körében aratott sikert. A privát eladásokat tekintve a Lexus ES felső kategóriás szedán méretosztályának élén állt februárbana Lexus NX a második, a Lexus UX pedig a harmadik legnépszerűbb közép-, illetve kompakt kategóriás szabadidőjármű volt a magánügyfelek körében. Kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően az NX az összesítésben is jól szerepelt: a szegmens harmadik legkeresettebb típusának bizonyult január és február során.

Adatok: DATAHOUSE