Fejlett hajtásláncokat kapott az új Kia XCeed


Benzines, dízel, Hybrid 48V és plug-in hibrid. A kínálatban mindenki megtalálja igényeihez illőt


Az új Kia XCeed pörgős, turbós benzinmotorjainak többsége Hybrid 48V kialakításban, könnyűhibridként fut, ugyanakkor hosszú tisztán elektromos hatótávval bíró plug-in hibrid változat is elérhető.


A kínálatban három közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDi) benzines erőforrás szerepel, a háromhengeres 1.0 literes 120 lóerős, forgatónyomatéki csúcsa172 Nm, az 1.5 literes négyhengeres pedig 160 lóerőt teljesít, miközben 253 Nm leadására képes. A harmadik változat a Ceed és ProCeed GT modelleket is hajtó 1.6-os, ami egyben az XCeed kínálatának legerősebb tagja is: 204 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka pedig 265 Nm. Ez a motor különleges menetteljesítményekkel ruházza fel a modellt, az állórajtos 100 km/h-s gyorsítás szintideje mindössze 7.5 s (hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval).


A rendszeresen hosszú utakat teljesítőknek jó választás a takarékos, dízelmotoros Hybrid 48V kivitel, ebben a konfigurációban az 1.6 literes turbódízel hatfokozatú kézi sebességváltóval dolgozik együtt, és 136 lóerős (280 Nm). A hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel felszerelt változat forgatónyomatéki csúcsa 320 Nm.


A teljes modellcsaládban elérhető Hybrid 48V rendszerek villanymotorja a 48V-os lítiumionpolimer szerkezetű akkumulátorban tárolt energiával támogatja a belső égésű (benzines vagy dízel) hajtást, főleg gyorsításokkor. A Hybrid 48V modellváltozatok megjelenése erőforrástól, felszereltségtől és az erőátvitel kialakításától függően akár 10 százalékkal is csökkenti az új XCeed modellpalettájának széndioxid-kibocsátását (NEDC 2.0, vegyes ciklus szerint).


Fontos, hogy ezzel a kialakítással úgy javul a teljes hajtás hatásfoka (és vele a fogyasztás és az emisszió), hogy a motorteljesítmény nem változik.


Az XCeed intelligens kézikapcsolású, elektronikus szabályozású sebességváltója (iMT) tökéletesen illeszkedik az EcoDynamics+ hajtásláncba. Az iMT a Hybrid 48V rendszer generátorként is működtethető hajtó villanymotorjával együttműködve már a megállás előtt leállítja a belső égésű erőforrást, akkor, amikor az autó még gurul. ‘Eco’ üzemmódban, egyenletes sebességnél (125 km/h-s sebességhatárig) a motor rövid időre akár menet közben is leáll, és automatikusan újraindul amint a vezető a gáz- vagy a fékpedálra lép, esetleg kinyomja a kuplungpedált. A rendszer átlagosan 3%-kal csökkenti a Hybrid 48V modellváltozatok széndioxid-kibocsátását valós üzemi körülmények között.


Az új XCeed különösen magas hatásfokú és takarékos plug-in hibrid (PHEV) hajtással is elérhető, 8.9 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorcsomaggal, 44.5 kW teljesítményű villanymotorral, és ‘Kappa’ sorozatú, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorral. Hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójával 6DCT) ez a rendszer 141 lóerős összteljesítményre és 265 Nm forgatónyomaték leadására képes, tisztán elektromos hatótávolsága 48 km (városi forgalomban 60 km). Ezzel a hatótávolsággal a legtöbb használó napi ingázása is lefutható pusztán elektromos energia felhasználásával.


A hatfokozatú kéziváltó az 1.0 és az 1.5 literes benzinesek mellett az 1.6-os dízelekhez is elérhető, a hétsebességes duplakuplungos erőátvitel pedig az 1.5 és 1.6 literes T-GDi, valamit az 1.6-os dízelmotorokhoz kapható. Az XCeed plug-in hibrid alapkivitelben is hatfokozatú duplakuplungos erőátvitellel fut.

HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!

Folyt. köv.!

https://www.begurulva.hu/visszaszamolunk/