A fejlett menetbiztonsági eszközök átfogó rendszere az új HR-V-ben
- A kis sebességű ütközések elkerülése érdekében a HR-V minden változata megkapja a City-Brake Aktív Városi Fékrendszert
- A Honda SENSING® a legfejlettebb menetbiztonsági eszközöket foglalja magában
- Az első ülések fejtámlái csökkentik az ostorcsapás jellegű nyaksérülés kockázatát
- A vadonatúj CR-V alapját a Honda által kidolgozott Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet adja
Akárcsak minden Európában forgalmazott Honda modell, a HR-V is a legmagasabb menetbiztonsági színvonalat képviseli, számos olyan aktív és passzív vezetéssegédleti eszközt felvonultatva, mely segít megelőzni a baleseteket, illetve megvédi az utasokat és a gyalogosokat egy esetleges baleset során.
Minden európai HR-V-hez alapáron jár a Honda által fejlesztett Aktív Városi Fékrendszer. Ezt az eszközt arra tervezték, hogy segítsen elkerülni a kis sebességnél elforduló baleseteket, illetve hogy ha elkerülhetetlen az ütközés, csökkentse annak mértékét. A rendszer lézerradarokkal pásztázza az utat, és automatikusan lassít, ha veszélyhelyzetet érzékel. A berendezés 32 km/órás sebességig működik. Ha a rendszer veszélyhelyzetet érzékel, először vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, s óvatosan fékez, majd automatikusan állóra lassítja az autót.
Fejlett Vezetéstámogató Rendszer
A közepesen és magasan felszerelt modelleknél a – radarokra és első-hátsó kamerákra épülő – Fejlett Vezetéstámogató Rendszer benne foglaltatik a vételárban. Ez a menetbiztonsági eszközöket felvonultató csomag az alábbiakat tartalmazza: Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.
Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer
A Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer a többcélú kamerát használja, feladata, hogy érzékelje a HR-V útjába kerülő akadályokat (pl. autó vagy tehergépkocsi) és magát az ütközés veszélyét. A személy- és teherautók felismerésére egyaránt alkalmas kiegészítő 15 km/óránál lép működésbe, és veszélyes helyzetekben vizuális, valamint hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt. A biztonságosnak ítélt távolságot a sofőr állíthatja be, és akár ki is kapcsolhatja a rendszert, ha nem tart igényt szolgálataira.
Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer
A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer a többcélú kamera felvételeit elemzi, s ha menet közben táblát érzékel, automatikusan felismeri és megjeleníti a műszerfali kijelzőn, mihelyst az autó elhalad mellette.
A rendszer a kör alakú, sebességkorlátozó és behajtani tilos táblákat ismeri fel, és két táblát képes a kijelzőre rajzolni egy időben. A jobb oldali a sebességhatárokat, a bal a behajtani tilos jelzéseket is mutatja, és adott esetben a plusz információkat is megjeleníti, beleértve többek között az időjárási viszonyokra vonatkozó jelzéseket.
Intelligens Sebességhatároló
Az Intelligens Sebességhatároló két – egymástól amúgy független – menetbiztonsági eszközt, az Állítható Sebességhatárolót és a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszert kombinálja a balesetek elkerülése érdekében. Az európai Hondákhoz alapáron kínált Állítható Sebességhatároló lehetővé teszi, hogy a vezető meghatározza az autó végsebességét, a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer pedig az adott útszakaszon érvényes sebességhatárt képes kiókumlálni.
Az Intelligens Sebességhatároló ez utóbbi információ alapján állítja be a végsebességet, azaz ha a vezető aktiválja, gyorshajtás esetén a HR-V automatikusan a megengedett legnagyobb sebességre lassít. Emellett vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha több mint 3 km/órával túllépi az érvényes sebességhatárt, Ilyenkor hiába a gázadás, az autó nem gyorsít a megengedettnél nagyobb tempóra, ha csak nem jön egy újabb tábla, ami erősebb iramot enged. Ebben a pillanatban azonnal frissít a rendszer, és engedélyezi, hogy az adott sebességig gyorsítson a jármű. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.
Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer
A Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer a többcélú kamerával pásztázza az utat, illetve az útburkolati jeleket. Ha úgy érzékeli, hogy a vezető irányjelzés nélkül készül elhagyni az aktuális sávot, vizuális és hangjelekkel figyelmezteti. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.
Automatikus Távolsági Fényszóró
A fényszórók 40 km/órától használhatók automatikus üzemmódban. Ilyenkor a rendszer érzékeli az ellentétes irányú forgalmat (személy- és teherautó, motorkerékpár, bicikli), valamint az utolért járműveket, s önműködően le- és felkapcsolja a távolsági fényszórókat annak érdekében, hogy ne zavarja a többi közlekedőt. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.
Karosszériába integrált passzív biztonsági eszközök
Az új HR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából. Az új szerkezet a frontális, az oldalirányú és az autó hátulját érintő ütközések során is rendkívüli biztonságot szavatol.
Az ACE™ az alá- és ráfutásos balesetek során is véd, függetlenül attól, hogy kisebb vagy nagyobb méretű járművel ütközik a HR-V.
Minden Európában eladott HR-V-hez nyolc légzsák jár alapfelszereltségként, így az utasok maximális védelmet élvezhetnek. Az első, oldalsó és az – utastér teljes hosszában felfúvódó – függönylégzsákokat intelligens elektronika vezéreli, s csak akkor nyílnak ki, ha valóban szükség van rájuk. Ugyanakkor az első ülések fejtámláit úgy tervezték, hogy mérsékeljék az ostorcsapás jellegű nyaksérülés kockázatát.