Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Fél évszázada van velünk a VW legenda

Posted on 2023.05.19.2023.05.18. By AztaCARom

1973-ban egy immár vízhűtésű motorokkal szerelt, teljes egészében új fejlesztésű modellcsalád érkezett a piacra a Passat formájában, amely azóta szerte a világon mély benyomást keltő sikertörténetet írt. A modell ötvenedik születésnapja alkalmából bemutatjuk a múlt század ikonikus Passat verzióit.

A Passat a Volkswagen nagyszabású termékoffenzíváját vezette be 1973-ban, technológiájával is új korszakot nyitva. Az új modellcsalád formavilágát az olasz Giorgetto Giugiaro alkotta, akinek EA 272 („Entwicklungsauftrag” – „Fejlesztési megbízás”) jelű eredeti tervét az utolsó pillanatban még költség okokból leállították. Giugiaro azonban az Audi 80 B1 műszaki alapjaira – harmonikus ferdehátú far-, illetve némileg átdolgozott orrkialakítással – végül egy racionálisabb modellt is kifejlesztett, s az „Ős-Passat” mind a mai napig igazi dizájnikonnak számít.

Az egy évvel később érkező Scirocco I és Golf I szintén a Giugiaro munkájaként született járműcsalád tagja. A Volkswagen Passat négy- és kétajtós ferdehátú modellként mutatkozott be 1973-ban, majd 1974 januárjában Passat Variant kombiváltozata is megérkezett.

„Mindig megújul” – e mottóval méltatja a Volkswagen a jubileumi modellcsaládot. A Passat életre szóló autó volt és ma is az. A sokoldalúságáért már a kezdetektől elismert sorozat nyolc generáción keresztül fejlesztette tovább előnyös tulajdonságait.

Olyan autó, amellyel a Volkswagen évtizedeken át újra és újra merész megoldásokat valósított meg, s amely generációról generációra a jövőbe is magával viszi jól bevált erényeit.

Passat B1 LS 1973-ból – Új hajtásrendszer, új formavilág – 1973. május 14-én vette kezdetét az új Passat modell sorozatgyártása. A családi ferdehátú kisméretű csomagtérfedéllel és utastér-kapcsolat nélküli csomagtartóval érkezett a piacra, a tetőig nyúló és a hátsó szélvédőt is magában foglaló csomagtérajtóval készülő változat 1975 januárra vált sorozatgyártásra éretté.

Essenben azonban egy egészen különleges modellt mutat be a Volkswagen Classic: a család legrégebbi tagját. A Volkswagen AutoMuseum Alapítvány gyűjteményéből származó, 1973-as Passat B1 LS a 2-es alvázszámot kapta – s ezzel a világ legrégebbi Passatja.

Passat B1 L Variant 1974-ből – Erénye a térkínálat – a wolfsburgi márka 1974 januárjában egészítette ki a sorozatot a rendkívül praktikus és megnyerő formájú Passat Variant kombival. A már a kezdetektől nagysikerű családi kombi több generációján keresztül is hódította a szíveket.

A Volkswagen Classic járműparkjából érkezett, 1974-es, atlaszfehér Passat B1 L Variant már számos rendezvényen igazolta, hogy 40 kW (55 LE) teljesítménnyel is magával ragadhat a vezetés klasszikus élménye.

Passat B2 CL Formel E 1983-ból – Modern technológia és gazdaságosság – 1980 októberében mutatkozott be a Passat B2. A Passat második generációja lényegesen nagyobb volt kecses B1 elődjénél, így első pillantásra szinte alig tűnt Passatnak. Kezdetben ferdehátú és ötajtós Variant változatban készült a Passat II, amely 55 kilowattos (75 LE), 1,6 literes motorral eleinte Formel E változatában is szerepelt a kínálatban. A Volkswagen Formel E olyan fejlesztések előfutárának számított, mint például a későbbi automatikus motorleállítási és -indítási rendszerek (Start-Stop System).

A Gyémántezüst metál Passat B2 CL Formula E a Volkswagen Classic gyűjteményének tagja és kerek születésnapot is ünnepelhet Essenben: először 1983. április 5-én helyezték forgalomba, azaz idén 40 éves.

Passat B3 Variant GT G60 syncro 1991-ből – Dinamika és sportosság – a Passat számos modellváltozatban, többször is bizonyította sportos képességeit, mégpedig mindig egyéni stílusban, feltűnés nélkül.

A Passat harmadik generációja 1988-ban jelent meg a piacon, egyaránt teljes egészében új fejlesztésű formavilággal, kialakítással, technikával és beltérrel, kizárólag négyajtós limuzinként, valamint kombiváltozatban. A GT felszereltségi szint a sportos Passatot jelentette, áhított csúcsmodellként pedig 1989-től az 1,8 liter összlökettérfogatú, 118 kW (160 LE) teljesítményű és Syncro összkerékhajtással szerelt Passat G60 szerepelt a választékban.

Az 1991-es Passat B3 Variant GT G60 syncro a Volkswagen Classic flottájából érkezett, és már többször is bizonyította, hogy még mindig megdobogtatja a rajongók szívét.

Volkswagen AutoMuseum Alapítvány: Passat B2 Electronic 1983-ból – Idén a Volkswagen AutoMuseum Alapítvány is képviselteti magát a Volkswagen standján, és a Passat kerek évfordulója alkalmából ők is egy egészen egyedülálló járművet állítanak ki: az 1983-as Passat B2 Electronic különlegességet.

E tanulmány a Passat összkerékhajtású és turbófeltöltésű lifestyle-változatát formálta meg 1983-ban, olyan kiterjedt mikroelektronikai felszereltséggel, mint például a navigációs rendszer, az infotainment-berendezés, illetve számos elektromos szabályzás – a jövő víziója, amely minden bizonnyal nagy rajongótáborral büszkélkedhetett volna.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Passat, volkswagen, Volkswagen Passat, vw, VW Passat

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Rajt előtt Kiss Norbert és a Révész Racing
Next Post: Még egy kevéske Mercedes-EQ EQT

Kapcsolódó cikkek

  • A CRF1100L Africa Twin Adventure Sports duplakuplungos automatikus váltója Bemutató
  • Biztonságosabbá és akadálymentessé vált a Mogyoródi út egy szakasza Hírek
  • Fókuszban az új Focus (1.) Bemutató
  • A középső szakasz hét legmélyebben fekvő állomását korszerűsítik most Hírek
  • Személygépkocsi és autóbusz ütközött, lezárták a 83-as utat Hírek
  • A Dacia Spring nyerte el “2022 Lgjobb ár-érték arányú autója Európában” Díjat Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT