Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Felkészültek a lengyelországi szakaszokra

Posted on 2017.06.30.2022.05.30. By AztaCARom

Az FIA Rally Világbajnokság talán leggyorsabb szakaszai várnak a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatára a Lengyel-ralin (június 29. – július 2.), ahol a versenyzők reményeik szerint folytatni tudják legutóbbi, szardíniai lendületüket. A csapatra azonban teljesen újszerű kihívás vár, hiszen Lengyelország nagy tempójú murvás útszakaszai egészen mások, mint amikkel Dél-Európában találkoztak, ugyanakkor hasonló hőségre számíthatnak, mint legutóbb. 
A Rally Világbajnokság (WRC) futamain magát az idén megújult Toyota Yarisra épülő versenygépekkel megmérető, az utcai spotautók szerelmeseit pedig hamarosan a Yaris nagyteljesítményű változatával megszólító Toyota izgalmas küzdelemre számit a most következő versenyhétvégén. Habár a Lengyel-rali sorban a negyedik murvás futam, a korábbiaknál teljesen más jellegű versenyről van szó, hiszen itt lágy, homokos, lendületes szakaszok várnak a pilótákra. Ezeken a Finn-ralihoz hasonló, nagy sebességeket érhetnek el a pilóták, így a csapat és a három autó legénysége már a következő ralira készülve tökéletesítheti a Yaris teljesítményét. A Lengyel-ralinak az ország északkeleti részében fekvő Mikolajki városa ad otthont; csütörtök este itt szervezik meg az első szakaszt, egy úgynevezett szuperspeciált. Ugyanez a szakasz a pénteki és szombati nap végén is szerepet kap, kétszer négy szakasz lezárásaként. A rali vasárnap ér véget, két, egymás után kétszer teljesített szakasszal, köztük az új, 18,68 kilométeres Paprotki gyorsaságival, amely a rali záróeseményének, a Power Stage-nek ad otthont. A lengyel futamra készülve mindhárom pilóta egy észtországi murvás teszten vett részt; mivel az itteni útviszonyok emlékeztetnek leginkább a lengyelországi körülményekre.
„Izgalmas és különleges lesz a Lengyel-rali, bizonyos szempontból emlékeztet Finnországra, de ugratók nélkül, és lágyabb talajon. Kiváló alkalom lesz arra, hogy leteszteljük autónk nagysebességű aerodinamikai jellemzőit, bár ezen a téren egyébként is jól teljesít az autó. Lengyelország elvileg nem jelent különösebb megpróbáltatást az autók számára, főleg a közelmúlt keményebb futamaihoz képest; persze nem lehetünk ebben biztosak, amíg el nem indul a verseny. Én magam soha nem versenyeztem Lengyelországban, ezért nem tudom, pontosan mire számíthatunk. Ami a célkitűzéseket illeti, a pilóták tudják a dolgukat, tehát szabad kezet kapnak, én pedig igyekszem arról gondoskodni, hogy zavartalanul a versenyre koncentrálhassanak.” – fogalmaz Tommi Mäkinen (csapatfőnök).
„Remek teszttel készültünk Lengyelországra, még esőt is kaptunk. Szerintem mindez nagyon hasznosnak fog bizonyulni, hiszen az utolsó napon tavaly is esett az eső, ami teljesen normális akkora hőség után, amire a héten számítunk. A lengéscsillapítókkal sikerült leginkább fejlődnünk, különösen elégedett vagyok az autó stabilitásával. Mivel az autó fejlesztésének jelentős részét a gyors finnországi utakon végeztük, szerintem a Yaris WRC-nek jól fognak feküdni a lengyelországi futam tempós szakaszai.” – teszi hozzá a 10. rajtszámú autót vezető Jari-Matti Latvala.
„Nagyon örültem szardíniai eredményeinknek, felkészülésünket azokra alapoztuk. Szerintem a Yaris jobban teljesít a gyors, mint a lassú versenyeken, ezért aztán magabiztosan vágok neki a versenynek, hiszen nem kell annyira ügyelni a beállításokra, elég a vezetésre koncentrálni. A teszt során módosítottam a futóműbeállításokon, és azóta még nagyon ütemben fejlődünk, ami rendkívül jó hír. Az „úttakarítás” itt nem lesz olyan kritikus szempont, mit Szardínián, de azért a péntek fontos lehet.” – avat be a 11. rajtszámú autóval versenyző Juho Hänninen.
„A Lengyelország előtti tesz fontos lépcsőfok volt a számomra: a lassabb szardíniai utak után jöttek a padlógázas, villámgyors szakaszok, amikkel a teszt során találkoztunk. Szerintem a teszt jól mutatta, mi vár ránk, bár talán Lengyelországban valamivel lágyabb, homokosabb utak vannak. Habár Szardínián jó eredményeket értem el, nincsenek különösebb elvárásaim Lengyelországgal szemben. Mivel nagyon gyors a futam szinte minden szakasza, magabiztosan kell nekivágnunk, és ezen a téren talán van még hova fejlődnöm. Mindenesetre szeretnék baleset- és hibamentesen célba érkezni, hogy a lehető legtöbbet tanulhassak.” – árulja el 12. rajtszámú autó pilótája, Esapekka Lappi.
Statisztikák (Lengyel-rallye):

ÉvJari-Matti LatvalaJuho HänninenEsapekka Lappi
2016.5.–14
2015.5.–12
2014.5.6–
2013 *–––
2012 *––1.

* – Csak ERC

  1. FIA rali világbajnokság (WRC) egyéni rangsor a 7. futamot követően
  2. Sebastien Ogier 141
  3. Thierry Neuville 123
  4. Ott Tanak 108
  5. Jari-Matti Latvala 107
  6. Dani Sordo 70
  7. Elfyn Evans 53
  8. Craig Breen 43
  9. Hayden Paddon 33
  10. Juho Hänninen 29
  11. Kris Meeke 27
  12. Esapekka Lappi 20
  1. FIA rali világbajnokság (WRC) konstruktőrök rangsora a 7. futamot követően
  2. M-Sport World Rally Team 234
  3. Hyundai Motorsport 194
  4. TOYOTA GAZOO Racing WRT 143
  5. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 97
Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, FIA, FIA Rally Világbajnokság, rali, rally, rallye, raly, ralye, sport, technikai sport, Toyota, TOYOTA GAZOO Racing WRC, Toyota Yaris, Yaris

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Porsche Hungaria 138 járművel segíti a vb-t
Next Post: Kevés az új autó

Kapcsolódó cikkek

  • Ezúttal a buszok biztonságát ellenőrizték a rendőrök Ctrl+C - Ctrl+V
  • Aki teheti, ne induljon útnak! Harmadfokú riasztásokat is kiadtak az ónos eső veszélye miatt Hírek
  • Bemutatkozott az Audi e-tron GT Bemutató
  • Közlekedés gyalogosan Ctrl+C - Ctrl+V
  • Tegyük biztonságosabbá a magyar átkelőket! Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kisautók ihlette gitár – Hot Wheels Night Shifter Fretless Precision Bass Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT