Feltűnő, kortárs formaterv letisztult vonalvezetéssel
A Honda e -vel a kisméretű Hondák teljes koncepcióját újragondolta a japán iparóriás és minden eddiginél egyszerűbb, lényegre törőbb formanyelven fogalmazta meg, miként is lehet könnyebb a modern, városi közlekedés
Modern, minimalista stílus letisztult részletmegoldásokkal – mérnöki műalkotás kompromisszumok nélkül
A kategóriában elsőként alkalmazott rejtett kilincs és az Oldalsó Kameratükör Rendszer révén még harmonikusabb a formavilág
A letisztult vonalvezetés, valamint a rejtett kilincsek jóvoltából nagyobb az aerodinamikai hatékonyság és egységesebb a karosszéria
A Honda e érkezésével új karakter és stílus jelent meg a kisméretű Hondák világában, mindazonáltal a modell magán hordozza a legendás ősök legnemesebb vonásait is. A formaterv kidolgozásakor magas használati értékre és könnyű használhatóságra törekedtek a szakemberek, ennek eredményeként született meg az egyszerű, letisztult és egyedi kocsitest.
A szemet gyönyörködtető kontúrok a motorháztetőről indulnak, innen nekirugaszkodva ölelik körül a panoráma-szélvédőt, ami egy síkba került az A-oszlopokkal. Ez utóbbi megoldásnak hála a Honda e olyan benyomást kelt a szemlélőben, mintha nem lenne szélvédőkerete, azaz még letisztultabb és modernebb az összhatás. A kompakt oldalsó kamerák alkalmazásával feleslegessé vált a menetszél és az esővíz elvezetését szolgáló légterelővonalak kialakítása, továbbá kisebb a lépcső az A-oszlopok és az oldalablakok között.
Hogy minél egyszerűbb legyen a használat, a rejtett kilincsek a tulajdonos, pontosabban az intelligens kulcs közeledését érzékelve automatikusan előbújnak. Ez természetesen a My Honda+ okostelefon-alkalmazás digitális kulcsával is elérhető, sőt a hozzáférés meg is osztható. A hátsó ajtók külső kilincseit a C-oszlopba integrálták, így nem törik meg a formai harmóniát. Érdekesség, hogy a rejtett, automatikusan előbúvó kilincs éppúgy egyedülálló ebben a méretosztályban, mint az Oldalsó Kameratükör Rendszer (SCMS, további információt az 5. fejezetben olvashat). Szintén a zavaró részletek nélküli, aerodinamikailag hatékony formatervet szem előtt tartva döntöttek úgy a fejlesztők, hogy a rádió, a navigációs rendszer és a mobilkommunikációs eszközök antennáját a hátsó ablak felső részébe építik be.
Az első és hátsó, fekete, lámpák közötti paneleket egyedi, konkáv profil teszi látványossá, a fényszórók pedig világító, kerek keretet kaptak, tiszta, egyszerű, már-már emberi arccal felruházva a modellt. A klasszikus, kör alakú lámpák modern interpretációja kettős előnnyel kecsegtet: egyrészt kifejezetten látványosak, másrészt használati értékük is magas. Utóbbi a három az egyben építésmódnak köszönhető, tudniillik a nappali menetfényt, az irányjelzőgyűrűt és a távolsági fényszórót is magában foglalja a búra.
A gyűrűkben 12 LED sorakozik egymás mellett, melyek számos módon képesek felvillanni. Érkezésnél például körbeszalad a fény a lámpa körül, így üdvözli közeledő tulajdonosát a Honda e. A könnyen felismerhető, jellegzetes hátsó lámpatest tökéletesen passzol a dizájnhoz, és szintén több funkciót tölt be, hiszen helyzetjelzőként, féklámpaként és irányjelzőként is szolgál.
Ugyancsak magas a használati értéket célzó formatervezési filozófia érvényesült a töltő aljzatának kialakításakor, amennyiben a “motorháztető” középrészére helyezték el a csatlakozót, így az autó mindkét oldaláról elérhető. A csatlakozó üvegfedele mindazonáltal formai elemnek sem utolsó, szép és igényes kialakítású illetve nagy teherbírású. A fedél a kényelmes mindennapos használat érdekében – kulccsal vagy My Honda+ alkalmazással nyithat a tulajdonos. A fedél alatt megbúvó LED üdvözli a vezetőt, ha közeledik, és színével jelzi az autó állapotát. Ha kéken világít, éppen tölt a rendszer, ha pirosan, valami hibát észlelt.
A karosszéria kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett, vadonatúj platformon nyugszik, ennek a jövőbe mutató műszaki alapnak tudható be a Honda e kompakt mérete is. Szintén meghatározó az alacsony, erőt sugárzó építésmód, amit nagy kerékjárati ívekkel és széles kerekekkel fűszereztek meg a Honda munkatársai, hogy ne csak letisztult és egyszerű legyen a modell, hanem egyben sportos, lendületes is.
A belépőmodell 16”-os könnyűfém felnijei éppoly minimalisták, mint maga formavilág. A csavarokat takaró, méretes középrész és az egyenes vonalú küllők sokasága elsősorban letisztultságával hívja fel magára a figyelmet. A Honda e Advance-hoz rendelhető, 17”-os kerekek két színben pompáznak, s mivel a féktárcsákat, valamint a -nyergeket egyaránt eltakarják, még egységesebbé teszik az összhatást.
3.