Fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal volt jelen az Audi a davosi Világgazdasági Fórumon
Az Audi az idei davosi Világgazdasági Fórumon ismét bemutatkozhatott, mint a fenntartható mobilitás prémium szolgáltatója, ezzel is támogatva az éves találkozó fenntarthatósági céljait. A négykarikás márka már 33. alkalommal támogatta az eseményt exkluzív mobilitási partnerként, 90 százalékban elektromos alapokon nyugvó flottát bocsátva a szervezők rendelkezésére. Az Audi modellek töltésére kizárólag zöld energiát használtak, amely mobil töltőkonténerek alkalmazásával valósult meg. Ezek kifejezetten erre a célra kifejlesztett, használt Audi e-tron* akkumulátorokkal működtek. Az Audi folyamatosan dolgozik az ilyen és ehhez hasonló zöld töltési megoldásokon.
Ennek keretében a vállalat létrehozta saját fenntartható mobilitási ökoszisztémáját Davosban. Közel 100, elektromosan hajtott Audi modell és a töltésükre szolgáló szállítókonténer rendelkezésre bocsátásával a vállalat gyakorlatilag szén-dioxid semlegesen tudta működtetni a fő eseményt kiszolgáló flottát. A tisztán elektromos Audi e-tron modell mellett a márka zászlóshajójának, az Audi A8* modellnek a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata teljesített szolgálatot az utakon. A három töltőkonténer mindegyikét négy használt Audi e-tron akkumulátor rendszerrel szerelték, amelyek összteljesítménye a három terminálon közel 700 kW. Minden egyes konténer 150 kW teljesítményre képes, tárolási kapacitásuk pedig megközelíti az 1.0 MWh értéket. Ennek kapcsán az Audi az energiaellátás területén dolgozó svájci ABB vállalattal működött együtt. Ez a megoldás minimálisra csökkentette a helyi hálózat terhelését, főként a csúcsidőszakokban. A három mobil konténer működéséhez szükséges energiát teljes mértékben helyi, vízerőműből származó energia biztosította.
A davosi Világgazdasági Fórum egyike annak a számos eseménynek, amelyre az Audi folyamatosan fejleszti fenntartható elektromos töltési megoldásait. Az Alpesi Sí Világkupa Hahnenkamm versenyén az ausztriai Kitzbühelben például a vállalat január 24-től egy olyan új töltőkonténert tesztel, amelyben a teljes e-tron akkumulátorok helyett most először kaptak helyet egységnyi akkumulátor modulok. A helytakarékos kialakítás lehetővé teszi, hogy a töltőterminálok közvetlenül a konténerbe integráltan kapjanak helyet. Minden töltőkonténerben 400 újrahasznosított e-tron akkumulátor modul található, amely így közel tizenegy teljes akkumulátornak felel meg. 1.2 MW teljes töltési kapacitásával és 1.0 MWh tárolókapacitásával akár nyolc Audi e-tron modell nagyteljesítményű töltővel történő táplálását is végezheti párhuzamosan, anélkül, hogy bármilyen hálózati kapcsolatot használna hozzá. A megközelítőleg 9 méteres konténer összesen 20 töltési pontot kínál, melyek közül nyolc nagyteljesítményű gyorstöltő, 150 kW töltési kapacitással. Ezek mellett tizenkét 11 kW teljesítményű töltőcsatlakozó kapott még helyet. Amennyiben szükséges, a nyolc nagyteljesítményű töltő egyesítheti teljesítményét, négy, egyenként 300 kW teljesítményű töltőpontot hozva ezzel létre. Ez alkalmas lesz arra, hogy a jövőben a 800 voltos töltési technológiát kihasználva 20 perc alatt teljesen feltöltse az Audi e-tron GT akkumulátorát. A töltőkonténereknek ez a legújabb generációja az osztrák Moon vállalattal együttműködésben került kifejlesztésre és megépítésre.
Egyedül 2020-ban több, mint 20 további alkalommal tervezik a mobil konténerek használatát, például a Formula-E sorozat római futamán. A jövőben az üzleti és a flotta ügyfelek is élvezhetik a személyre szabott töltési megoldások előnyeit. Ez lehetővé teszi számukra, hogy energiaköltségeiket optimalizálják és fenntartható módon működtessék elektromos járműparkukat. A mobil töltőkonténerek már a meglévő, forgalmas töltőpontok kiegészítésére is tökéletesek, például a szabadságolási időszakok alatt, amikor szükség lehet a helyi hálózat tehermentesítésére. Ezért az IONITY töltőhálózat jelenleg is teszteli a mobil konténerek használatát nagyteljesítményű töltőparkok Európában történő létesítése céljából.
*A fent említett modellek üzemanyag fogyasztása:
(Az üzemanyag/elektromosáram-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ a választott felszereltségi szint és keréktárcsa/gumiabroncs kombinációjától.)
Audi e-tron 55 quattro
elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 26,4 – 22,9 kWh/100 km (WLTP); 24,6 – 23,7 (NEFZ); CO2 kibocsátás g/km: 0 (kombinált)
Audi e-tron 50 quattro
elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 26,6 – 22,4 kWh/100 km (WLTP); 24,3 – 21,9 (NEFZ); CO2 kibocsátás g/km: 0 (kombinált)
Audi A8 L 60 TFSI e quattro
üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,7 – 2,5 (kombinált), elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 21,2 – 20,9 kWh/100 km CO2 kibocsátás g/km: 61 – 57 (kombinált)