Fernando Alonso: „Szervezés kérdése az egész”
Különleges év előtt áll Fernando Alonso kétszeres F1-világbajnok: idén nem kevesebb, mint három világszériában áll rajthoz, hogy megvalósítsa minden autóversenyző legnagyobb álmát.
Rögtön pályaszakasz-rekorddal kezdte a következő F1-es szezonra való felkészülését Fernando Alonso a Circuit de Barcelona-Catalunya körpályáján, ahol sikerült egy rövid interjúra elcsípnünk a spanyol versenyzőt. Lelkesítő egy ilyen felütés, ám a kétszeres F1-világbajnok egy percig sem gondolja, hogy ilyen egyszerű lesz minden a 2018-as évadban – már csak azért sem, mert kétszer annyi munka vár rá, mint ellenfeleire.
Alonso ugyanis idén nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy egyszerre két világszériában vesz részt, szándékai szerint teljes erőbedobással. Forma-1-es szerződését maradéktalanul tiszteletben tartva a Toyota WEC (hosszú távú világbajnokság) csapatának tagjaként küzd majd az értékes pontokért, és mindenekelőtt a nemzetközi motorsport egyik legnagyobb becsben tartott ékkövéért: a futamgyőzelemért a Le Mans-i 24 órás versenyen.
Ha ez sikerül – márpedig a 2014-ben világbajnoki címet, tavaly öt futamgyőzelmet elért Toyota TS050 Hybrid pilótájaként erre a lehető legjobbak az esélyei –, egy lépéssel közelebb kerül ahhoz, hogy megszerezze a motorsport világának mindenki által hőn áhított hármas koronáját, ami eddig egyetlen embernek: Graham Hillnek sikerült csupán. A hármas korona a világ három legnagyobb presztízsű futamán: a Monaco-i Nagydíjon, az Indianapolisi 500-ason, valamint a Le Mans-i 24 óráson elért győzelemre utal. A világtörténelem során mindössze másfél tucat pilótának nyílt akár elvi esélye erre: ennyien voltak csupán, akik eredményesen versenyeztek mindhárom érintett bajnokságban (Forma-1, WEC és IndyCar).
Fernando Alonsónak a három korona egyike már megvan: 2006-ban győzni tudott Monacóban, és mivel tavalyi bemutatkozása után a versenynaptár ütközései miatt idén kihagyni kénytelen az indianapolisi versenyt, 2018-ban Le Mans és a Toyota áll a fókuszban.
„Készen állok” – nyilatkozta Fernando Alonso. „Pályafutásomban eljutottam arra a pontra, amikor képes vagyok egyszerre több dologra koncentrálni. Néhány éve nem tudtam volna ezt megoldani, de most meg tudom, és meg akarom.”
Habár Alonso szerint az F1-ben szerzett tapasztalata sokat segített a felkészülésben, tisztában van azzal, hogy a két bajnokság alapvetően eltérő műfaj. „Azzal, hogy indulok a hosszú távú világbajnokságban, nem leszek jobb Forma-1-es pilóta. Sportemberként viszont teljesebbé, sokoldalúbbá válok, hiszen különböző autókat fogok különböző stílusban vezetni – reményeim szerint a lehető legmagasabb színvonalon.”
Sokan reménykednek ebben vele együtt, ám azok tábora is népes, akik azt gondolják, a kétszeres terhelés fizikai és lelki állóképességének határára juttatja majd a versenyzőt. Egyelőre azonban ennek pont az ellenkezője érvényesül:
„Az állóképességemmel nem lesz gond. Mire idén először Forma-1-es autóba ültem, már több ezer kilométert levezettem a Toyota LMP1 prototípusban. Miközben a többi pilóta gumiszalagos gyakorlatokkal erősítette a nyakát, én a volán mögött edzettem az izomzatomat. Olyan erős a nyakam, mintha a hátam mögött tudnék hét vagy nyolc versenyt, és még csak a teszteknél járunk” – hangsúlyozta Alonso.
A kimerültség persze valós veszély. A naptárban nincs ütközés, a logisztika azonban problémát jelenthet. „Az egyetlen kockázati tényező az utazás, de szervezés kérdése az egész. Viszont ha késés van, vagy törölnek egy járatot, annak súlyos következményei lehetnek” – emelte ki a spanyol világbajnok.