CBR1000RR-R SP Fireblade elektronika
- Az optimalizált elektronikus gázmarkolat gyorsabb gázreakciókkal és pontosabb visszajelzésekkel segíti a pilótát
- Három menetüzemmód és további beállítási lehetőségek a teljesítmény, a motorfék és az egykerekezés-gátló beállítására
- A kilencállású Honda Állítható Nyomatékszabályozóval (Honda Selectable Torque Control, HSTC) rendkívül precízen vezérelhető a teljesítményleadás
- Alapáras rajtelektronika (Start Mode) és gyorsváltó
A 2017-es CBR1000RR mellett a szintén három éve megjelent CBR1000RR SP volt az első soros, négyhengeres motorkerékpár a Honda kínálatában, amelyhez elektronikus gázmarkolatot (TBW) társítottak a mérnökök. Ez a rendszer egyenesen a MotoGP-ben szereplő RC213V-S versenymotorból érkezett, legfőbb feladata, hogy lineáris teljesítményleadást és precíz, természetes érzetet nyújtó gázadagolást biztosítson a pilóta számára.
A CBR1000RR-R SP-be továbbfejlesztett TBW kerül, ami gyorsabban reagál a csuklómozdulatokra, például a kanyarok kijáratában, azaz hamarabb adja le teljesítményét a motor.
A rendszer három menetüzemmódot, valamint további beállítási lehetőségeket kínál fel a teljesítményleadás és a motorkarakterisztika megváltoztatására. A teljesítményszabályozó (Power, P) ötfokozatú, az erőforrás pedig az 1. szinten adja le a legnagyobb motorerőt. A háromfokozatú motorfék-szabályozó (Engine Brake, EB) zárt gázállásban jut szerephez, a legnagyobb motorfék pedig 1. szinten jelentkezik. A szintén három fokozatban állítható egykerekezés-gátló (Wheelie Control, W) az 1. szinten avatkozik közbe legkevésbé, sőt akár teljesen kikapcsolható.
Az egykerekezés-gátló nemcsak az IMU – dőlésszögre vonatkozó – adatait elemzi, hanem az első és a hátsó kerék forgási sebességét is figyeli, hogy mindig ideális legyen a nyomatékleadás és ne zavarjon be az első traktus elemelkedése a gyorsításokba.
A kikapcsolható Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) kilenc üzemmóddal járul hozzá a gondtalan motorozásokhoz, ami legkevésbé az 1. szinten nyúl bele a folyamatokba. A 2020-as modell fejlesztésekor ezt a berendezést is optimalizálták, nem mellesleg – az első és a hátsó kerék forgási sebessége közötti eltérést figyelő – sodródásszabályozóval egészítették ki, hogy kiküszöböljék a hátsó kerék hirtelen kipörgését (lásd ábránkat). Az összetett rendszer rendkívül kifinomultan és hatékonyan avatkozik be, így a szélsőséges helyzetekben is igazán magabiztos lehet a pilóta.
A CBR1000RR-R SP modellhez alapáron jár a Start Mode névre keresztelt rajtelektronika, amelynél beállítható, hogy 6, 7, 8 vagy 9 000-es percenkénti főtengelyfordulatnál tiltson le a motor, akár nagy gázadásnál is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vezető minden idegszálával a kuplungolásra koncentrálhat a rajtoknál, utána pedig alapáras gyorsváltó segíti a minél hatékonyabb gyorsítást.