Focusáljunk a technikai paraméterekre
A Ford ma (SIC) bejelentette, hogy a továbbfejlesztett Ford Focus már egész Európában megrendelhető az üzemanyag-takarékos EcoBoost Hybrid elektromos hajtáslánccal.
Focus | Teljesítmény (LE) | Legalacso-nyabb CO2-kibocsátás (g/km NEDC) | Legalacso-nyabb üzemanyag-fogyasztás (l/100 km NEDC) | Legalacso-nyabb CO2-kibocsátás (g/km WLTP) | Legalacso-nyabb üzemanyag-fogyasztás (l/100 km WLTP) |
1.0 EcoBoost 6 fokozatú manuális | 100 | 97 | 4.3 | 120 | 5.3 |
1.0 EcoBoost 6 fokozatú manuális | 125 | 96 | 4.2 | 124 | 5.5 |
1.0 EcoBoost 8 fokozatú automata | 125 | 116 | 5.1 | 133 | 5.9 |
1.0 EcoBoost Hybrid 6 fokozatú manuális | 125 | 94 | 4.1 | 115 | 5.1 |
1.0 EcoBoost Hybrid 6 fokozatú manuális | 155 | 93 | 4.1 | 115 | 5.1 |
1.5 EcoBoost 8 fokozatú automata | 150 | 125 | 5.4 | 142 | 6.3 |
1.5 EcoBoost 8 fokozatú automata | 182 | 125 | 5.5 | 142 | 6.3 |
1.5 EcoBlue 6 fokozatú manuális | 95 | 92 | 3.4 | 119 | 4.5 |
1.5 EcoBlue 6 fokozatú manuális | 120 | 92 | 3.5 | 118 | 4.5 |
1.5 EcoBlue 8 fokozatú automata | 120 | 101 | 3.9 | 124 | 4.8 |
2.0 EcoBlue 6 fokozatú manuális | 150 | 108 | 4.1 | 124 | 4.7 |
2.0 EcoBlue 8 fokozatú automata | 150 | 110 | 4.2 | 128 | 4.9 |
- 1 Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO2-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb EC/692/2008 direktíva alapján regisztrálták. A könnyű haszongépjárművek típusbizonyítványa a Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárással (WLTP) készül, és üzemanyag/energiafogyasztási és CO2-kibocsátási adataikat az Új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) és a WLTP eljárás szerint is mérik. A WLTP a 2020-as év végén váltja fel teljesen az NEDC eljárást. Az NEDC kivezetésének időszakában a WLTP által mért üzemanyag-fogyasztási és CO₂-értékeket visszaszámítják az NEDC szabvány szerinti értékekre; ez a ‘korrelációs eljárás’. Az új értékek némileg különböznek majd a korábbi fogyasztási és emissziós értékektől, mivel a vizsgálat néhány eleme is megváltozik, így előfordulhat, hogy ugyanazon járműhöz különböző üzemanyag-fogyasztási és a CO2-kibocsátási adatok tartoznak.
2 A rendszerek aktiválást igényelhetnek.
3 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.
4 Azokon a helyeken, ahol ezt a jogszabályok megengedik.
5 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását.