Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Fölényes kettős győzelmet aratott a Toyota a Sebring 1000 mérföldesen

Posted on 2023.03.21.2023.03.20. By AztaCARom

A 2023-as Hosszútávú-világbajnokság első versenyét a címvédő japán alakulat a tavalyinál jelentősen erősebb konkurencia ellenére is dominálta a Hypercar csúcskategóriában.

Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López a 7-es rajtszámú Toyota GR010 Hybriddel a csütörtöki edzésbalesetet feledtetve, 239 kört teljesítve győzelmet aratott az Egyesült Államokban megrendezett szezonnyitón, ezzel megszerezték a Toyota Gazoo Racing 40. győzelmét a WEC-ben.  A 2022-es világbajnok és Le Mans-győztes alakulat, Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Hirakawa Rio a 8-as rajtszámú másik Toyotával mindössze 2,168 másodperccel lemaradva lett második.

Kíméletlen következetesség, hibátlan csapatmunka és tökéletes abroncskezelés volt a kettős győzelem kulcsa, amivel a Toyota bebizonyította, hogy készen áll a bajnokság új részvevői, a Cadillac, a Ferrari és a Porsche által jelentett, minden korábbinál nagyobb kihívásra a Hypercar kategóriában.

Csak azért nem volt tökéletes a japán csapat hétvégéje, mert a pole pozíciót csütörtökön nem sikerült megszerezni, az ugyanis az 50-es rajtszámú Ferrarié lett a 8-as és a 7-es Toyota előtt. De a rajt után Sébastien Buemi a nyitó körökben már folyamatosan nyomást gyakorolt az olasz autóra, míg Mike Conway a harmadik pozícióért küzdött a másik Toyotával.

Azonban egy korai biztonsági autós szakasz, amelyet egy baleset miatt rendeltek el 25 percre, megszűntette az élen folyó csatát. A biztonsági autó mögül ugyanis az 50-es Ferrari kiment üzemanyagért a boxba, így a két Toyota az élen találta magát. Az újraindítás után a saját tempójukat tudták diktálni, és folyamatosan elhúztak a mezőnytől, Sébastien Buemi még új Hypercar-körrekordot is felállított a pályán.

A 8-as autó vezetett a futam első felében, de a 7-es autó Lópezzel a volánnál átvette az első helyet az ötödik órában egy különösen gyors boxból kivezető körnek köszönhetően, amelyre Hirakawának nem volt válasza. Mindössze fél másodpercre volt egymástól a két Toyota 90 perccel a leintés előtt, amikor Kobajasi és Buemi vették át a volánt. A svájci pilóta ekkor arról számolt be a rádión, hogy az autója nehezen vezethetővé vált a forgalomban, emiatt több mint 10 másodperccel volt már lemaradva, amikor a verseny az utolsó órájához ért.

Aztán a különbség több mint 23 másodpercre nőtt a 8-as Toyota lassúra sikerült utolsó bokszkiállás után, ami azt jelentette, hogy a csata véget ért, végérvényesen eldőlt, hogy ezúttal a 7-es autó fog győzni. Egymást bevárva, a 2 körös előny tudatában visszafogott tempóban, kockázatot kerülve mentek a már sötétben zajlott leintésig a GR010 Hybridek, a győztes 7-es rajtszámú autót Mike Conway vezette a célba.

A hétfutamos világbajnokság következő versenyét, a Portimaó 6 órást április 16-án rendezik.


Végeredmény, Sebring 1000 mérföldes:
1. #7 Toyota Gazoo Racing 239 kör
2. #8 Toyota Gazoo Racing +2.168 mp
3. #50 Ferrari AF Corse (Fuoco/Molina/Nielsen) +2 kör
4. #2 Cadillac Racing (Bamber/Lynn/Westbrook) +2 kör
5. #5 Porsche Penske (Cameron/Christensen/Makowiecki) +4 kör
6. #6 Porsche Penske (Estre/Lotterer/Vanthoor) +4 kör

Nyilatkozatok:

Kobajasi Kamui (csapatvezető és pilóta, 7-es autó):
„Fantasztikus érzés megnyerni ezt a versenyt, szeretném megköszönni mindenkinek a nagy támogatást, különösen Japánban, beleértve Toyoda-Sant és Sato-San elnököt is. A Toyota Gazoo Racing család nagyon keményen dolgozott, hogy felkészüljön erre a szezonra. Nehéz volt elfogadni, ami az időmérőn történt, de erősen tértünk vissza a versenyre, és megmutattuk azt a filozófiánkat, hogy egy csapat vagyunk, és mindenki keményen dolgozik közösen a sikerért. Megérdemelten nyertünk, de nem becsülhetjük alá a többi gyártót; ma a tapasztalatunk segített nekünk, de ebben a szezonban nagy kihívás előtt állunk, ezért meg kell erősödnünk és még keményebben kell küzdenünk.”

José María López (pilóta, 7-es autó):
„Nagyon örülök a csapatnak; mindenki olyan remekül teljesített, hogy kettős győzelmet arattunk ilyen sok vetélytárs előtt. Annak ellenére, hogy nem volt a legjobb az időmérőnk, tudtuk, hogy erős autónk van a versenyre, és a legénységünk is mindent jól csinált. Nem volt könnyű a csütörtöki baleset után először visszaülni az autóba, de elégedett vagyok a szereplésemmel, és természetesen Mike és Kamui is remek munkát végzett. Tökéletes versenyt futottunk, ez a legjobb módja annak, hogy elkezdjük a szezont.”

Mike Conway (pilóta, 7-es autó):
„Fantasztikus eredmény egy kettős győzelemmel kezdeni a szezont. A verseny nagyon szoros volt a két autónk között, így nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem a győzelmet. Sebring egy nagyon trükkös, hepehupás pálya, ahol könnyű hibázni, de a 7-es autóban mindenki mindent jól csinált, Kamui és José is nagyszerű munkát végzett. A végén elöntöttek az érzelmek, mert édesapámra gondoltam, aki egy éve hunyt el. Ezt a győzelmet neki ajánlom.”

Fotók: Toyota Gazoo Racing

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:GR010 HYBRID, GR010 Hybrid Hypercar, Hosszútávú-világbajnokság, Hypercar, José María López, Kobajasi Kamui, Mike Conway, Sebring, Sebring 1000, Toyota, Toyota GR010, Toyota GR010 HYBRID, Toyota GR010 HYBRID Hypercar

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Folytatódik a kerékpárút-építés Lentiben
Next Post: Sűrűbben jár a 105-ös busz és a 178-as busz is segíti az átjutást a Lánchídon

Kapcsolódó cikkek

  • Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében Hírek
  • Elektromos Fiat 500 l’Ungheria, la Prima és la Prima kabrió állami támogatással Bemutató
  • Halálos baleset történt az M3-ason Atkárnál Hírek
  • A 2024-es Ford Mustang S650 Bemutató
  • Retkes és életveszélyes bérautó Hírek
  • Peugeot 5008 Bemutató

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT