Fölényes teljesítményű és maximálisan hatékony új motorok a Mokkában
Nagy teljesítmény és hatékonyság jellemzi a 74 kW/100 LE és 96 kW/130 LE közötti hajtómű-portfólió gazdaságos benzin- és dízelmotorjait. Mindegyik takarékos fogyasztást ötvöz élvezetes vezethetőséggel. (NEDC1-fogyasztás városban 5,9-4,4 l/100 km, országúton 4,2-3,4 l/100 km, kombináltan 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2).
- Az eleven belépőszintű motor a 74 kW/100 LE teljesítményű 1.2 Turbo, szériában hatfokozatú sebességváltóval. (NEDC1-fogyasztás városban 5,5 l/100 km, országúton 4,0 l/100 km, kombináltan 4,6 l/100 km, 104 g/km CO2).
- Erősebb a teljesen alumíniumépítésű 1.2 Turbo, teljesítménye 96 kW/130 LE. Ez megmutatja, hogy nemcsak a fogyasztás rovására lehet fölényes dinamikát kifejteni: mind hatfokozatú sebességváltóval, mind simán kapcsoló nyolcfokozatú automatával kombinálva nagyon kevéssel éri be. (NEDC1-fogyasztás városban 5,9-5,3 l/100 km, országúton 4,2-4,0 l/100 km, kombináltan 4,8-4,5 l/100 km, 111-103 g/km CO2).
Örömszerzően széles a benzinesek nyomatékgörbéje
A kis fogyasztással elért élénk teljesítményben szerepet játszik a súrlódási veszteségek minimalizálása is. A turbófeltöltő már nagyon alacsony fordulatszámon nagy nyomatékról gondoskodik. A 100 LE teljesítményű 1.2 Turbo maximális forgatónyomatéka 205 newtonméter, sőt a 130 lóerősé 230. Mindkét gép széles nyomatékgörbéje – a maximum legalább 95 százaléka rendelkezésre áll 1500 és 3750/perc között –, az optimális váltóáttételekkel és a csekély járműsúllyal együtt harmonikusan, élvezettel vezethetővé teszi az autót.
A géptető alól kirobbanó 130 lóerővel és hatfokozatú váltóművel 9,2 másodperc2 alatt gyorsul az új Mokka nulláról százra, és 202 km/órás csúcssebességet ér el. Az 1.2 Turbo 100 LE teljesítménye is elegendő 11 másodperces százra gyorsuláshoz és a 182 km/óra eléréséhez.
A nyolcfokozatú automata adaptív váltási programozása és Quickschift-technikája teszi teljessé a szegmensben példásnak számító kínálatot. Szükség esetén a kormánykerék alatti széria-kapcsolóbillentyűkkel nyúlhat bele a vezető a működésébe.
Csúcstechnikájú dízel: 1,5-literes, 110 lóerős
Az öngyulladós oldalról a dinamikus 1,5 literes dízel egészíti ki a kínálatot. Teljesítménye 81 kW/110 LE, nyomatéka 250 newtonméter, a hozzá tartozó sebességváltó hatfokozatú. (NEDC1-fogyasztás városban 4,4 l/100 km, országúton 3,4 l/100 km, kombináltan 3,8 l/100 km, 100 g/km CO2).
Az 1.5 dízel emisszióját nagy ráfordítással szorították le minimumra. Kipufogógáz-kezelő rendszere passzív oxidációs katalizátorból/NOx-elnyelőből, AdBlue-befecskendezőből, SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátorból és dízel-részecskeszűrőből áll. A kompakt egységet a motorhoz közel helyezték el, így már alacsony üzemhőmérsékleten – az NOx-elnyelő mintegy hidegindítási katalizátorként működik – hatásos.
Motorok | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.5 Diesel |
Max. teljesítmény (kW/LE min-1) | 74/100 5.000 | 96/130 5.500 | 96/130 5.500 | 81/110 3.500 |
Max. nyomaték (Nm min-1) | 205 1.750 | 230 1.750 | 230 1.750 | 250 1.750 |
Besorolás | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Váltómű | MT6 | MT6 | AT8 | MT6 |
Fogyasztás NEDC szerint (l/100 km)1 | ||||
VárosbanOrszágútonKombináltanCO2 g/km | 5,54,04,6104 | 5,34,04,5103 | 5,94,24,8111 | 4,43,43,8100 |
Az emissziómentes utazást előnyben részesítő vevők megrendelhetik a tisztán elektromos Mokka-e változatot is.
Folyt. köv.!
[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatok ideiglenesek, azokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, és az adatokat visszaszámítottuk NEDC-re, hogy biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel (VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1151 és VO (EU) Nr. 2017/1153). EG-típusbizonyítvány és konformitási igazolás még nincs. Az adatok és a hivatalos típusbizonyítványi értékek között eltérések lehetnek, a menetviszonyoktól, a felszereltségtől, a gumiabroncsoktól és egyéb tényezőktől függően.
[2] Valamennyi adat ideiglenes.
[3] A LIVE Navigations szolgáltatások az aktiválás után 36 hónapig ingyenesek, utána fizetősek.