Folyamatos elkötelezettség a felelős divat jövője mellett a 37. Festival d’Hyères-en
A Mercedes-Benz Fenntarthatósági Díjat 2022 Valentin Lessner kapja
Valentin Lessner a 2022-es Mercedes-Benz Fenntarthatósági Díj nyertese. A 2021-es premier után a márka a Fashion Open Stúdióval (FOS) együttműködve dedikált díjjal folytatja a felelős divattervezés támogatását. 2012 óta a Mercedes-Benz a Festival d’Hyères partnere, és támogatja a nemzetközi divattehetségek következő generációját. Saját Fenntarthatósági Díj alapításával a Mercedes-Benz elkötelezettséget mutat a fesztivállal való hosszú távú együttműködés iránt. Ezenkívül a márka ismét szponzorálja a Mercedes-Benz Shortlisted Showroomot. Ebben az exkluzív térben a 10 divatdöntős bemutatja kollekcióit a fesztivál vendégeinek. Ennek a kiadásnak a terét a Toulon Design Parade egykori döntőse, Rikkert Paauw tervezte, akinek munkája a hulladék és a természetes anyagok lehetőségeit kutatja.
Az idei Mercedes-Benz díj nyertesét egy világszerte elismert divatszakértőkből álló zsűri választotta ki, élén Glenn Martens, az Y/Project kreatív igazgatója, Christa Bösch & Cosima Gadient divattervező, Ottolinger, valamint a zsűri Première Vision korábbi nagydíja. Ifeanyi Okwuadinak azért, mert a legjobban képes beépíteni a Mercedes-Benz és a Fashion Open Studio fenntarthatósági mentorálásából származó tanulságokat. A 20 000 eurós támogatást is magában foglaló díj a márka elkötelezettségét tükrözi a divat felelősségteljesebb jövőjéért. A Mercedes-Benz a fesztivál hivatalos autóipari partnereként elektromos és plug-in hibrid autókból álló shuttle flottával is átadja a fesztivál vendégeit.
„Márkánk közel 30 éve foglalkozik világszerte a divattal, és nagyon boldogok vagyunk, hogy idén is folytatjuk a nemzetközi tehetségek támogatását a Festival d’Hyères régi partnereként. Szívből gratulálunk Valentin Lessnernek a 2022-es Mercedes-Benz Fenntarthatósági Díj elnyeréséhez, és elismerésünket fejezzük ki a felelős divattervezésért” – mondta Julia Hofmann, a Mercedes-Benz AG márkás szórakoztatás és márkapartnerségek vezetője. „Azzal, hogy a Mercedes-Benz VISION EQXX-et a fenntartható innováció legfrissebb nagyköveteként jelenítjük meg Festival d’Hyères kampányunkban, szeretnénk felhívni a figyelmet a felelősségteljes életmódra.”
„A Mercedes-Benz Fenntarthatósági Díj 2022 nyertesére egyhangú szavazás született, mivel Valentin Lessner kortárs, használatra kész megközelítéssel tudta lefordítani a fenntarthatóságot” – mondja a Festival d’Hyères Fashion zsűri döntéséről.
A Mercedes-Benz VISION EQXX-et bemutató kampány
Egy londoni székhelyű stúdióban készült szerkesztői felvételen a Festival d’Hyères gazdag divat-, művészeti és kulturális kapcsolatait mutatták be a Mercedes-Benz Fenntarthatósági Díjért versengő minden egyes tervező által kiválasztott megjelenésen keresztül mentori útjukat követően. A tekinteteket Kai Isaiah Jamal költő, aktivista és modell, valamint a fenntarthatóság szószólója, író és modell Nassia Matsa örökítette meg.
A rekordot döntő elektromos kutatójármű, a Mercedes-Benz VISION EQXX a kampány hősautója. A leghatékonyabb Mercedes egy olyan jövőkép, amely a technológiát és a fenntarthatóságot a dizájnnal testesíti meg, vágyat keltve a luxus következő szintjére, amely a szépséget a hatékonysággal ötvözi. A díszlet kibővíti ezt a történetet, a hyères-i táj merész színeivel, valamint bambusz és kaktuszok absztrakt, túlméretezett kellékeivel, rábólintva a jármű dizájnjában szereplő innovatív anyagokra, mint például a vegán bőr belső terekre, valamint a bambuszból, kaktuszból és gombából készült anyagokra. További információ a VISION EQXX-ről itt található. A kampányfelvételt Jenny Brough örökítette meg, a díszletet Sean Thomson, a stílust pedig Gary David Moore készítette.
Fenntarthatósági mentorálás a Mercedes-Benz és a Fashion Open Studio által
A Fashion Open Studio a Fashion Revolution non-profit globális mozgalom kezdeményezése, és 2020 óta a Mercedes-Benz partnere. Mindkét partner mentorprogramot hozott létre a Festival d’Hyères divatdöntőseinek, amelyre 2022 márciusában és júniusában került sor. Az évről évre új fókuszt kapó mentorülések során a döntősöket végigvezették a divat fenntarthatóságának átfogó gyakorlatán és annak legmodernebb fejlesztésein. A mélyreható Q&A szekciók és prezentációk kíséretében a tervezők értékes visszajelzéseket kaptak ezeken a workshopokon a különböző megközelítéseikről és innovációikról a területen.
Mercedes-Benz Global Fashion Engagement
1995 óta a Mercedes-Benz világszerte a divatipar meghatározó szereplőjeként nőtte ki magát, hiteles kapcsolatokat épít ki a divatközösségen belül a feltörekvő tervezői kezdeményezések, innovatív együttműködések, a divathét-partnerségek és rendezvények iránti elkötelezettsége révén. A márka jelenleg világszerte aktív, beleértve a Mercedes-Benz Fashion Weeks Mexikóban, Madridban, Tbilisziben, valamint az elismert nemzetközi divat-, fotó- és kiegészítők fesztivált Hyères-ben.
Felelős jövő a divatban
A Mercedes-Benz proaktívan dolgozik annak érdekében, hogy a jövőre nézve megfelelő legyen divatpartnerségei felelősségteljes növekedése; a legjobb gyakorlatok kiemelése és az olyan kreatívokhoz való igazodás, amelyek tükrözik és támogatják az olyan értékeket, mint a kiemelkedő és felelősségteljes tervezés, kreativitás és innováció. A márka továbbra is elkötelezett a tehetségek következő generációjának támogatása mellett; A Mercedes-Benz Fashion Talent programja révén a Mercedes-Benz közel 170 tervezőt támogatott több mint 40 platformon világszerte, köztük Milánóban, Londonban, New Yorkban, Pekingben, Sydneyben, Prágában, Isztambulban, Berlinben és Accrában.
A Festival d’Hyères-ről
A Hyères-i Divat-, Fotó- és Kiegészítők Nemzetközi Fesztiválját Jean-Pierre Blanc alapította és irányítja, elnöke pedig Pascale Mussard. A fesztivál 1986 óta népszerűsíti és támogatja a fiatal nemzetközi divattervezést, 1997-től a feltörekvő fotósok számára is indul pályázat, idén, 2016-tól pedig fiatal divatkiegészítő-tervezőket is díjaznak. Mivel a Fesztivál a legrégebbi, fiatal szakembereket megcélzó divatverseny. Számos díjat ítélnek oda a versenyző tervezőknek a fesztivál partnerei által nyújtott támogatásoknak köszönhetően, akik a fesztivállal együtt vállalják a hosszú távú támogatást. Gyakorlati segítségnyújtás már a kiválasztási szakasztól kezdve, valamint két éven keresztül történik különböző területeken: finanszírozás, gyártás, kivitelezés, anyagok, kiadás, jogi, média, kiállítások, műhelyek és rezidenciák.
A Fashion Open Studio-ról
A 2017-ben elindított Fashion Open Studio – a Fashion Revolution kezdeményezés – a felelősségvállalást és az átláthatóságot támogatja a divatiparban. Azért hozták létre, hogy megünnepeljük a bevált gyakorlatokat és az innovációt, amelyet divat- és textiltervezők, biotechnológiai induló vállalkozások, szolgáltatók és kiskereskedelmi bomlasztók gondosan kiválasztott válogatása vezetett. A Fashion Open Studio olyan tervezők generációját támogatja, akik olyan térben szeretnék bemutatni munkájukat, ahol az ellátási láncokról, a hulladékcsökkentésről, a túltermelésről és az anyagokról, valamint a ruháinkat készítő kézművesek, kézművesek és ruhakészítők iránti tiszteletteljesebb megközelítésről beszélgetnek. komolyan venni. A tervezőket a felelős tervezés és a rendszerszintű innováció egyértelműen meghatározott kritériumai iránti elkötelezettségük alapján választják ki. A tervezők átlátható és nyitott módon osztják meg a bevált gyakorlatokat oly módon, hogy hozzáférést biztosítanak, és vitára és kérdésekre ösztönöznek.